DIFFERENT
Kategoria: Miejsca

W maju tego roku powstała pierwsza restauracja w Polsce, w której zjemy w całkowitych ciemnościach, obsługiwani przez niewidomych kelnerów. Lokal mieści się w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 123a.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
„Different”, bo tak się nazywa lokal, znaczy „inny”. Misją restauracji jest podniesienie takich kwestii jak: wykluczenie społeczne i zawodowe osób niewidomych czy brak świadomości problemów, z jakimi na co dzień muszą się mierzyć. Dodatkowo brak oświetlenia stanowi bodziec dla zmysłów: smaku, słuchu i dotyku. Co ciekawe, niewidomi kelnerzy nie używają noktowizorów, są pewnymi siebie gospodarzami.

W Different serwowane są dania kuchni europejskiej fusion, a używane produkty wpisują się w nurt filozofii slow food. Goście mają do wyboru trzy rodzaje menu: wegańskie, rybne i mięsne. Za zestaw „standard”, w skład którego wchodzi przystawka, danie główne, deser i napój zapłacimy 100 zł; 160 zł za zestaw „wykwintny” (przystawka, danie główne, deser, napój), a powyżej 200 zł za „zestawy konesera” komponowany na życzenie gości.

Dokładne menu owiane jest tajemnicą, poznajemy je dopiero w trakcie degustacji. Za ideą restauracji stoi Anna Bocheńska, prezes Fundacji Pomocy Rodzinie „Człowiek w Potrzebie”. Jak wspomina, pomysł narodził się przed dekadą podczas wizyty we francuskiej restauracji Dans le Noir. Warto pamiętać, że przychodząc do Different, nie tylko zapewniamy sobie gamę kulinarnych doznań, ale także realnie wspieramy fundację i jej podopiecznych.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.
inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej