x

DIFFERENT

Kategoria: Miejsca    24.09.2018

W maju tego roku powstała pierwsza restauracja w Polsce, w której zjemy w całkowitych ciemnościach, obsługiwani przez niewidomych kelnerów. Lokal mieści się w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 123a.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
„Different”, bo tak się nazywa lokal, znaczy „inny”. Misją restauracji jest podniesienie takich kwestii jak: wykluczenie społeczne i zawodowe osób niewidomych czy brak świadomości problemów, z jakimi na co dzień muszą się mierzyć. Dodatkowo brak oświetlenia stanowi bodziec dla zmysłów: smaku, słuchu i dotyku. Co ciekawe, niewidomi kelnerzy nie używają noktowizorów, są pewnymi siebie gospodarzami.

W Different serwowane są dania kuchni europejskiej fusion, a używane produkty wpisują się w nurt filozofii slow food. Goście mają do wyboru trzy rodzaje menu: wegańskie, rybne i mięsne. Za zestaw „standard”, w skład którego wchodzi przystawka, danie główne, deser i napój zapłacimy 100 zł; 160 zł za zestaw „wykwintny” (przystawka, danie główne, deser, napój), a powyżej 200 zł za „zestawy konesera” komponowany na życzenie gości.

Dokładne menu owiane jest tajemnicą, poznajemy je dopiero w trakcie degustacji. Za ideą restauracji stoi Anna Bocheńska, prezes Fundacji Pomocy Rodzinie „Człowiek w Potrzebie”. Jak wspomina, pomysł narodził się przed dekadą podczas wizyty we francuskiej restauracji Dans le Noir. Warto pamiętać, że przychodząc do Different, nie tylko zapewniamy sobie gamę kulinarnych doznań, ale także realnie wspieramy fundację i jej podopiecznych.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej