SUPPERLARDO
Kategoria: Miejsca

Kiedy właściciele jednej z najpopularniejszych restauracji w Warszawie zabierają się do otwarcia nowej, a informacja o tym krąży po mieście od miesięcy, wiadomo dwie rzeczy. Po pierwsze - że oczekiwania będą wysokie. Po drugie - że prawdopodobnie powtórzy ona sukces pierwszego miejsca.

Foto: Piotr Tuora
Foto: Piotr Tuora
Mowa tu o Supperlardo – otwartej w maju tego roku restauracji, mieszczącej się drzwi w drzwi z obleganą Mąką i Wodą. Właściciele obydwu lokali to Paweł Fabiś (szef kuchni) oraz Adam Vigh. Napięcie wokół otwarcia Supperlardo faktycznie rosło – najpierw restauracja dostępna była dla gości tylko w dni powszednie w porze lunchowej, następnie „dołożono” kolacje (przygotowywane we współpracy z Krzysztofem Rabkiem z Odette), ale tylko w piątki i soboty, w końcu od 1 października miejsce ruszyło pełną parą, czyli oferuje kolacje od wtorku do soboty (18-22) oraz lunche od poniedziałku do soboty (11-16).

Lokal ma 120 mkw. i pomieści 36 osób. Wystrój jest prosty, nieprzeszkadzający, brak tu „dizajnerskich” popisów. Są za to 3 punkty przykuwające uwagę: kolorowe murale autorstwa Pawła Swanskiego, rząd szaf do sezonowania mięsa oraz duża, całkowicie otwarta kuchnia, będąca sercem restauracji. Miejsca, specjalizującego się właśnie w sezonowaniu – głównie wieprzowiny (świnie rasy Puławska i Mangalica) i jagnięciny, a także w produkcji własnego pieczywa, w które zaopatrują się też inne lokale. Wędliny i chleb można oczywiście zjeść na miejscu, ale także kupić na wynos.

Centralnym punktem wspomnianej kuchni jest zaś grill Josper, opalany węglem, na którym przygotowywana jest porchetta, szynka, schab czy steki z rostbefu. Jak nietrudno się domyślić, lokal kierowany jest po prostu do mięsożerców, w menu sporadycznie znajdziemy dania, które by go nie zawierały. Dania lunchowe zamykają się w przedziale cenowym 25-35 zł, kolacyjne  zaś 20-120 zł. Z najciekawszych propozycji polecane są: kanapka ze smażonym kurczakiem, bulion wieprzowo-drobiowy ze spaghetti żytnim ze świeżo mielonej mąki, pastrami  wieprzowe czy schab z ognia. Ofertę restauracji uzupełnia 40 etykiet win, piwa rzemieślnicze oraz koktajle.

ul. Chmielna 13a, Warszawa

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.
Zobacz także
Van Dog - nowa marka Foodio Concepts

Od 26 kwietnia 2019 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie Foodio Concepts z grupy Helios otworzyło nowy lokal. Jego klienci będą mogli skosztować zarówno meksykańskich przysmaków Papa Diego, jak i oferty zupełnie nowej marki Van Dog.

Bobby Burger łączy siły z Wegeguru

Do sieci Bobby Burger dołączył Michał Kiciński z konceptem Wegeguru, tworząc Real Food SA. Nowy podmiot wystartuje w maju ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony złotych na nowe lokale.

Koku Sushi w Gnieźnie i w Grudziądzu

Sieć Koku Sushi powiększyła się o dwa nowe sushi bary - w marcu otwarto je w Gnieźnie i w Grudziądzu. Pod szyldem marki działają już 22 lokale w 19 polskich miastach.

AMUNI

Amuni to włoska restauracja utrzymana w duchu slow food, która otworzyła swoje podwoje w marcu. Mieści się tuż obok Brasserie Warszawskiej. Szefem kuchni i współwłaścicielem Amuni jest Andrea Scarantino, znany z prowadzenia − również włoskiej − Mammy Marietty na warszawskim Mokotowie.

SANTO PORTO BY MAGDA GESSLER

W samym centrum Gdyni, tuż u podnóża Kamiennej Góry i w bezpośrednim sąsiedztwie zabytkowej Willi Szczęść Boże, w połowie sierpnia 2018 r. uroczyście otwarto Santo Porto, rybny raj Magdy Gessler.

PROSCIUTTERIA

Prosciutteria to miejsce poświęcone przede wszystkim wspólnemu spędzaniu czasu i długim rozmowom, do których jedzenie i wino są tylko dodatkiem. Lokal odwołuje się do włoskiej tradycji niewielkich barów, do których zagląda się na kawę, kieliszek wina lub aby po prostu miło spędzić czas.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej