x

Z NOWĄ DUSZĄ

Kategoria: Lifestyle - książki

Książka "Soul Food" przedstawia przede wszystkim kulinarną drogę, jaką przeszedł Todd Richards. To także obraz bezpretensjonalnej kuchni, która w naturalny sposób łączy ze sobą produkty dostępne i ekskluzywne, różne kultury, może być ciekawa i wyrafinowana.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Jakie macie pierwsze skojarzenia, gdy słyszycie o soul food? To kuchnia czarnoskórej ludności z południowej części USA, wywodząca się z czasów niewolnictwa. Często kojarzy się z kuchnią ubogą, gorszej jakości, przygotowaną z tańszych produktów, czasem z odpadów. Todd Richards odczarowuje ten obraz, pokazując bogactwo kuchni swoich rodziców, babci i całej rodziny. Richards jest doświadczonym szefem kuchni, pracował m.in. w: Four Season Atlanta, The Ritz-Carlton Buckhead, The Shed at Glenwood, The Pig & The Pearl oraz White Oak Kitchen, aż wreszcie otworzył Richards’ Fried Chicken w Atlancie. W jego wydaniu chleb kukurydziany, smażony kurczak czy flaki – klasyki soul food – nabierają nowego wymiaru. 150 przepisów podzielono na rozdziały poświęcone konkretnym produktom, znajdziemy tu więc: warzywa kapustne, cebule, jagody, kukurydzę, jagnięcinę czy wieprzowinę. Richards uzasadnia obecność tych produktów w kuchni swojej rodziny i w tradycjach. Koniecznie spróbujcie na przykład: ostryg krótko gotowanych w pesto z kapusty czy steku jagnięcego z relishem z pieprzu i oliwek, sarny z jagodami, prostych krokietów ziemniaczanych czy chrupiących plantanów z bekonem w czekoladzie z sosem z orzechów ziemnych. Książka „Soul Food” przedstawia przede wszystkim kulinarną drogę, jaką przeszedł Todd Richards. To także obraz bezpretensjonalnej kuchni, która w naturalny sposób łączy ze sobą produkty dostępne i ekskluzywne, różne kultury, może być ciekawa i wyrafinowana. W czasach mody na „zero waste”, gdy coraz częściej wracamy do tradycji, korzeni, to naprawdę inspirująca lektura.

„Soul Food”, Todd Richards,
wyd. Oxmoor House 2018

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej