x

SPECJALNIE DLA CUKIERNIKÓW

Kategoria: Wydarzenia - branżowe    26.03.2018

Polska drużyna zakwalifikowała się do Coupe du Monde de la Pâtisserie, jednego z najbardziej prestiżowych konkursów cukierniczych na świecie. W Turynie polski zespół zaprezentuje swoje umiejętności. Przygotowania do startu w konkursie będą odbywać się w Ashanti - Szkole Kulinarnej.

Foto: materiały prasowe Smarten PR
Foto: materiały prasowe Smarten PR
W skład drużyny wchodzą cukiernicy z długoletnim stażem: Michał Doroszkiewicz, Marek Moskwa i Jarosław Nowakowski (president). Coupe du Monde de la Pâtisserie to międzynarodowy konkurs cukierniczy założony w Lyonie w 1989 r. przez Gabriela Paillassona. Po debiucie w Paryżu w 2012 r. i dwóch edycjach w Genewie Turyn jest kolejnym wybranym miastem w kontynentalnej rundzie selekcyjnej, która odbędzie się 10 czerwca 2018 r. przy okazji Gourmet Expoforum, w centrum wystawowym Oval Lingotto.

W Turynie polski zespół zaprezentuje swoje umiejętności. Przygotowania do startu w konkursie będą odbywać się w Ashanti – Szkole Kulinarnej. W Coupe du Monde de la Pâtisserie w Turynie rywalizować będzie 8 drużyn. Kolejność, w której kraje będą konkurować, została oficjalnie wyłoniona poprzez losowanie. Każda z drużyn będzie miała 5 godzin na stworzenie mrożonego deseru owocowego i 10 deserów na platerze, każdy zrobiony przez jednego z dwóch kandydatów zespołu. Oprócz tego zawodnicy będą musieli wykonać jedną rzeźbę z cukru i jedną z czekolady. Międzynarodowe jury wyłoni zwycięzcę europejskiego pucharu cukierniczego oraz dwa pozostałe kraje, które wezmą udział w Wielkim Finale w Lyonie. W finale w 2019 r. wystąpią 22 kraje: z każdej kontynentalnej selekcji zostaną wyłonione 3 kraje plus 5 najlepszych (top 5): Włochy, Japonia, USA, Korea Południowa, Wielka Brytania. Pięć krajów spośród pozostałych uczestników otrzyma od jurorów „dziką kartę”. Te „dzikie karty” ustanowione przez Gabriela Paillassona przypisuje się krajom, które zasługują na to najbardziej, dzięki ich osiągnięciom w konkursie.

„Grande finale” Coupe du Monde de la Pâtisserie odbywa się co dwa lata w Lyonie podczas Międzynarodowych Targów Sirha. Kolejny finał Coupe du Monde de la Pâtisserie odbędzie się 27 i 28 stycznia 2019 r. i będzie świetną okazją do celebrowania 30. rocznicy powstania konkursu. Oficjalnym przedstawicielem konkursu w Polsce została agencja Smarten PR.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Walczyk szefem jury Kulinarnego Pucharu Polski

19. finał Kulinarnego Pucharu Polski, jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży gastronomicznej, zaplanowano na 1-2 października 2019 r. Rywalizację kucharzy będzie obserwować i oceniać jury pod przewodnictwem Jarosława Walczyka.

Okrągły jubileusz Akademii Mistrza

10-lecie istnienia obchodzi w tym roku Akademia Mistrza, która działalność zapoczątkowała podczas organizowanych przez ZT Kruszwica pokazów szkoleniowych "Noce cukiernika i piekarza". Pomysłodawcami i inicjatorami Akademii Mistrza byli Mieczysław Chojnowski, Katarzyna Noga i Jacek Zięba.

SFINKS KUPI CAŁĄ SIEĆ FABRYKA PIZZY

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx , Piwiarnia czy Chłopskie Jadło, nie później niż do końca marca 2021 r. stanie się właścicielem marki Fabryka Pizzy i obejmie w zarządzanie wszystkie restauracje tej sieci.

25 lat MULTIVAC Polska

MULTIVAC to wiodący na świecie producent dostarczający najlepszych rozwiązań opakowaniowych, stosowanych do pakowania artykułów spożywczych oraz produktów biotechnologicznych i sprzętu medycznego a także towarów przemysłowych.

Kompleksowo dla sektora HoReCa

Trendy w gastronomii, kulinarne inspiracje i 18. już edycja Kulinarnego Pucharu Polski - tak zapowiada się kolejne poznańskie spotkanie sektora gastronomiczno-hotelarskiego na targach Polagra Gastro i Invest Hotel , które w tym roku odbędzie się w dniach 1-4 października w Poznaniu.

Essity zdobywa platynowy medal EcoVadis

Essity, właściciel marki Tork, światowy lider w branży higienicznej i ochrony zdrowia, otrzymała najwyższe platynowe wyróżnienie przyznawane przez platformę EcoVadis. Tym samym znalazła się w gronie 1% najlepszych przedsiębiorstw ocenianych pod kątem zrównoważonego rozwoju.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej