

CZYSTA HIGENICZNA


Jak utrzymać porządek i nieskazitelną czystość na zapleczu restauracji? Przedstawiamy najnowszą ofertę środków czystości, a także szereg prostych lecz nieoczywistych rozwiązań - które znacznie ułatwią życie i pomogą utrzymać podstawowe standardy.
Profesjonalna pomoc
To, co zazwyczaj stanowi największy problem w gastronomii, to tempo pracy i nieustanne rotacje załogi. – Edukacja personelu, który bardzo często się zmienia jest niezwykle trudna. Kolejnym problemem jest to, że właściciele często sami stosują „domowe” sposoby radzenia sobie z brudem, gdyż nie znają lepszych, kompleksowych i nierzadko o wiele tańszych rozwiązań – mówi Robert Tokarz z Procter & Gamble Professional. – Dlatego też prowadzimy szkolenia z zakresu utrzymania czystości za pomocą naszych środków – dodaje. W portfolio firmy znajdują się środki Fairy Professional, a wśród nich między innymi: płyn dezynfekująco-odtłuszczający oraz płyn mocno odtłuszczający. Produkty firmy charakteryzuje wielofunkcyjność pojedynczych środków. Można je zatem stosować do czyszczenia sprzętów takich jak okapy, piekarniki, płyty i trzony grzewcze, blaty, a także płytki ceramiczne, sanitariaty, ściany i wszelkie powierzchnie kuchenne.
– Na zapleczach gastronomicznych najlepiej spisują się produkty skuteczne pod względem tłustych zabrudzeń, przebadane dermatologicznie, dopuszczone do powierzchni mających kontakt z żywnością oraz mające zminimalizowane cechy zapachowe – podkreśla Jakub Klewaniec, dyrektor sprzedaży w firmie Dywizja HoReCa Voigt Sp. z o.o. Zaznacza, że najbardziej wydajne przy czyszczeniu dużych przestrzeni jest dozowanie koncentratu w obiegu zamkniętym w formie sprayu, co pozwala umyć nawet do 1500 mkw. z jednego opakowania roztworu 0,6 l z triggerem. – Odpowiednia procedura pomaga zmniejszyć częstotliwość czyszczenia trudno dostępnych miejsc, takich jak na przykład okapy. Najlepszym rozwiązaniem, które wiąże się z optymalizacją kosztów, jest stosowanie profesjonalnych produktów o zasadowym pH, przeznaczonych stricte dla gastronomii. W połączeniu ze ścierką z mikrowłókien daje koszt mycia 10 mkw. powierzchni okapu w wysokości około 0,09 grosza dla produktu gotowego do użycia bądź nawet 0,007 grosza w przypadku roztworu z koncentratu – dodaje Klewaniec.
Warte podkreślenia są też rozbudowane doradztwo, serwis, system szkoleń i wdrażania procedur w firmie. Do dyspozycji klientów Voigt oddaje 13 własnych serwisantów oraz 9 doradców terenowych. – Wdrażamy i pomagamy egzekwować procedury, gwarantujemy pakiet niezbędnej dokumentacji obiektowej, regularnie serwisujemy dozowniki i prowadzimy szkolenia oraz audyty – zaznacza Klewaniec. Ciekawym rozwiązaniem są także czytelne, przyjazne użytkownikom opakowania oparte na piktogramach, kolorach oraz stworzone dla firmy systemy dozowania. To gwarancja bezpiecznej żywności i higienicznego otoczenia.
Jeśli chodzi o produkty przeznaczone do czyszczenia posadzek, tutaj dużą ofertę ma firma Ecolab. Środki charakteryzują się dużą zdolnością pochłaniania brudu dzięki zastosowaniu specjalnych enzymów, które działają w sposób ciągły – zarówno w trakcie stosowania produktu, jak i po jego zastosowaniu. Dodatkowym atutem jest brak konieczności spłukiwania. Produkty firmy Ecolab pozostawiają na podłodze powłokę odporną na zabrudzenia, co znacznie ułatwia utrzymanie estetycznego wyglądu posadzek i eliminuje ryzyko poślizgnięcia.
Dla zdrowia i środowiska
Nieprzestrzeganie procedur oraz zasad może mieć bardzo poważne konsekwencje. – Nagminnym procederem jest bagatelizowanie higieny rąk i lekceważący stosunek do proponowanych rozwiązań w tym zakresie, co skutkuje dramatycznymi danymi w zakresie fali zachorowań na WZW typu A – dodaje Klewaniec. Tutaj również pomocne staje się stosowanie profesjonalnych środków czystości o zasadowym pH z oferty Voigt. Warto zwrócić uwagę na ofertę wspomnianej wyżej firmy Ecolab, która zapewnia kompleksowe linie produktów obejmujące specjalistyczne środki higieny kuchennej przeznaczone do silnie zabrudzonych przestrzeni, zabezpieczających czyszczoną powierzchnię.
W ofercie Ecolab znajduje się szeroka gama produktów antybakteryjnych, drożdżakobójczych oraz środków skutecznych przeciw norowirusom, które dodatkowo z łatwością usuwają tłuszcze, olej, białka, krew, resztki owoców i inne plamy. – Dzięki zastosowaniu wydajnych koncentratów zmniejsza się ilość potrzebnego transportu i emisji szkodliwych spalin, jak również ilość odpadów opakowaniowych – stwierdza Andrzej Piotrowski, country division manager, Institutional Poland w firmie Ecolab. Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że zastosowane w produktach surowce ulegają biodegradacji, natomiast opakowania plastikowe nadają się do recyklingu. Sprzęt dozujący Ecolab zapewnia odpowiednie stężenie użytkowe i ogranicza zużycie wody, zapobiega nadmiernemu zużyciu środka, a także gwarantuje bezpieczeństwo użytkownika ze względu na brak kontaktu z koncentratem. – Niezmiennym celem firmy Ecolab jest troska o bezpieczeństwo i zadowolenie naszych klientów oraz ochrona zasobów naturalnych – dodaje Piotrowski.
O środowisko dba również Procter & Gamble. – Wszystkie nasze produkty wpisują się w szeroko rozumianą dbałość o środowisko. Chodzi tu nie tylko o to, aby środki były przyjazne dla środowiska czy bezpieczne dla użytkowników – ale także o to, aby cały proces ich produkcji oraz logistyka w jak najmniejszym stopniu zagrażała środowisku – zaznacza Robert Tokarz.
Z kolei Voigt legitymuje się certyfikatem „Firma Bliska Środowisku” i ma w ofercie produkty z oznakowaniem ekologicznym EU Ecolabel. Proponuje polskiej branży specjalistyczne preparaty bez fosforanów, oparte na bioenzymach oraz superkoncentratach minimalizujących liczbę koniecznych opakowań. Wdrożyli i stosują normę środowiskową ISO 14001:2005.
Technologie zmywarek
– Zrównoważony rozwój wymaga nowoczesnych technologii. Szczególną uwagę będziemy chcieli zwrócić na zastosowanie nowych materiałów oraz cyfryzację, której początkiem jest nasz sterownik APEXTM umożliwiający m.in. kontrolę danych eksploatacyjnych – mówi Piotrowski.
– Zapewniamy produkty niezawodne w gastronomii: usuwające osady po kawie i herbacie, zapobiegające żółknięciu naczyń, gwarantujące maksymalną efektywność, środki do ręcznego i maszynowego mycia naczyń, nadające idealny połysk środki nabłyszczające do płukania naczyń i wiele innych rozwiązań, z którymi stykają się nasi klienci – dodaje.
Ponadto innowacyjny program mycia naczyń APEXTM oparty jest nie tylko na wydajnych i skutecznych produktach myjących. W skład programu wchodzi również specjalny sterownik pozwalający na kontrolę głównych danych eksploatacyjnych, takich jak: temperatura płukania, temperatura mycia, ilość stosowanego produktu, wymia- na wody w komorze zmywania, liczba umytych koszy oraz kontrola wydajności. Otrzymujemy czytelny wydruk z informacjami eksploatacyjnymi – raporty są wygodne, alarmy czytelne – podają precyzyjną informację na temat miejsca i czasu wystąpienia zdarzenia. Wszystkie tego ty- pu dane pozwalają ograniczyć konieczność ponownego mycia i obniżyć koszty mycia naczyń. Również w ofercie firmy Procter & Gamble znajdują się płyny do naczyń, które można stosować zarówno do zmywania porcelany, naczyń, jak i dużych sprzętów.
Warto zapoznać się z ofertą powyższych firm, ich dystrybutorami, a także skorzystać z pełnej oferty konsultacji i szkoleń. W ramach współpracy długofalowej zarówno producenci, jak i dystrybutorzy oferują rozmaite promocje. Rozwiązania i sprzęty najczęściej podzielone są na sektory dla: restauracji, hoteli, barów szybkiej obsługi i sieci gastronomicznych. Dopiero kiedy przetestujemy kilka różnych środków i skorzystamy z usług kilku firm, będziemy w stanie wybrać najlepsze opcje, dostosowane do charakteru oraz skali naszego działania.

Zobacz także

Czekolada drukowana w 3D

Dowiedz się, w jaki sposób już od teraz tanio, łatwo i na dużą skalę wykonasz skomplikowane formy i struktury z czekolady.

Wytwórca wegańskiej mlecznej czekolady Las Vegan's zapowiada kampanię crowdfundingową

Manufaktura Czekolady Chocolate Story tworzy pierwszą wegańską, a zarazem mleczną tabliczkę - pod szyldem nowej spółki Las Vegan’s. Jej wejściu na rynek towarzyszyć będzie kampania crowdfundingowa, która w listopadzie wystartuje na Crowdway.pl.

Płatności bezgotówkowe w branży HoReCa

Minęły już czasy, kiedy gotówka stanowiła podstawowy środek płatniczy. Goście coraz chętniej dokonują płatności bezgotówkowych i trudno sobie wyobrazić restaurację lub kawiarnię, która ich nie obsługuje. Jakie w związku z tym możliwości i korzyści mają restauratorzy oraz goście?

ODETCHNIJ PEŁNĄ PIERSIĄ W KUCHNI

Kuchnia bez systemu wentylacyjnego przypomina dzban bez ucha - gotowanie w niej jest możliwe, ale wyjątkowo trudne i męczące. Szczególnie ważne jest zbieranie zysków ciepła i wilgoci bezpośrednio nad stanowiskami, które je generują. Sama wentylacja nie wystarczy dlatego z pomocą przychodzą okapy.

Pieczenie kompleksowe

Piec konwekcyjny łączy w sobie funkcje różnych innych urządzeń i może okazać się przydatny właściwie w każdej kuchni i w wielu sytuacjach. Jak wybrać odpowiedni piec do swojego lokalu - taki, który maksymalnie pomoże kucharzom i sprawi, że ich praca będzie bardziej wydajna?

Jakub Kuroń szuka lokalnych ekodostawców dla Kuroniowych Diet

Kuroniowie Diety zapraszają do współpracy lokalnych ekodostawców, by poszerzyć bazę produktów, z których firma przygotowuje dania do diet pudełkowych. Marka Jakuba Kuronia stawia na naturalność, lokalność i sezonowość.
Inne kategorie
Akademia Horeca


Skuteczna strategia wyceny napojów

