x

Sto restauracji świętuje stulecie odzyskania niepodległości w ramach Tygodnia Kuchni Polskiej

Kategoria: Twój biznes - oferta    31.10.2018

Z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę, wybrane restauracje z całego kraju wprowadzą na tydzień od 5 do 11 listopada specjalne menu inspirowane różnymi regionami i kuchniami XIX i XX-wiecznej Polski.

Historycznym potrawom w nowoczesnej interpretacji towarzyszyć będzie opowieść historyczna profesora Jarosława Dumanowskiego z Centrum Dziedzictwa Kulinarnego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Akcja Tydzień Kuchni Polskiej organizowana jest przez sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach edycji specjalnej programu Polskie Skarby Kulinarne – Kulinarne Zjednoczenie Polski.

Akcja Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się w dniach 5-11 listopada w wybranych lokalach w całym kraju, m.in. w Warszawie, Krakowie, Zakopanem, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Szczecinie czy Katowicach. Wyselekcjonowane restauracje wprowadzą specjalne menu, inspirowane książką „Sto receptur na sto lat niepodległości (1918-2018)”, wydaną przez MAKRO Polska. Menu składać się będzie z nowoczesnych interpretacji dań historycznych pochodzących z różnych terenów i kuchni XIX i XX-wiecznej Polski, w tym: z terenów pod wpływami rosyjskimi, pruskimi i austriackimi, kuchni żydowskiej oraz kuchni wojskowej. Oryginalne receptury wyselekcjonował i opatrzył komentarzem profesor Jarosław Dumanowski, kierujący Centrum Dziedzictwa Kulinarnego na Wydziale Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. W efekcie na gości czeka historyczna podróż po smakach polskiej sztuki kulinarnej. Lista restauracji biorących udział w Tygodniu Kuchni Polskiej dostępna jest na stronie www.polskie-skarby-kulinarne.pl.

Kulinarne Zjednoczenie Polski  to edycja specjalna programu Polskie Skarby Kulinarne, prowadzonego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Projekt ma na celu celebrację setnej rocznicy odzyskania niepodległości w ujęciu kulinarnym. W jego ramach ukazała się książka „Sto receptur na sto lat niepodległości (1918-2018)”, zawierająca historyczne receptury wraz z komentarzem profesora Jarosława Dumanowskiego oraz nowoczesne interpretacje tych przepisów autorstwa szefów kuchni z całej Polski – ambasadorów programu. Szefowie kuchni przełożyli dawne przepisy na język współczesnej gastronomii oraz wzbogacili je o regionalne elementy i nowoczesne techniki kulinarne, dokonując tym samym symbolicznego zjednoczenia kulinarnego w wymiarze czasowym i regionalnym. Książka jest dostępna bezpłatnie na stronie www.polskie-skarby-kulinarne.pl, a w wersji drukowanej trafi bezpłatnie m.in. do szkół gastronomicznych, liderów opinii, ambasad Polski na świecie oraz restauracji i hoteli całym kraju, którym posłuży właśnie jako inspiracja do wprowadzenia specjalnego menu w ramach Tygodnia Kuchni Polskiej.

Celem programu Polskie Skarby Kulinarne prowadzonego przez MAKRO Polska jest zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju oraz sprawienie, by bardziej docenili oni kuchnię polską i dostrzegli, że rodzime dania również mogą być prestiżowe i pełne zaskakujących doznań smakowych. Projekt obejmuje m.in. materiały edukacyjne i warsztaty kulinarne, podczas których szefowie kuchni, kucharze i restauratorzy poszerzają swoją wiedzę, odkrywają historyczne receptury i uczą się je interpretować, by móc wprowadzić je do restauracyjnych kart.

Grono szefów kuchni – ambasadorów Kulinarnego Zjednoczenia Polski tworzą:

- Paweł Serafin – szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie, który przewodniczy gronu ambasadorów,

- Philippe Abraham – szef kuchni restauracji Petit Paris w Sopocie,

- Michał Arciszewski – szef kuchni restauracji Prowincja w Supraślu,

- Michał Bałazy – szef kuchni w restauracjach K1 Business Center,

- Mariusz Bizub – szef kuchni Restauracji Zakopiańskiej w Zakopanem,

- Przemysław Błaszczyk – szef kuchni Mañana Bistro & Wine Bar w Chorzowie,

- Dżenneta Bogdanowicz – szefowa kuchni Agroturystyki Tatarskiej Jurty w Kruszynianach,

- Łukasz Cichy – szef kuchni Restauracji Biała Róża w Krakowie,

- Marcin Czekalewski – szef kuchni Restauracji Oranżeria Hotel Rzeszów,

- Katarzyna Daniłowicz – szefowa kuchni restauracji Olszewskiego 128 we Wrocławiu,

- Janusz Fic – szef kuchni restauracji w hotelu Dwór Sieraków w Dobczycach,

- Michał Grzywacz – szef kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie,

- Wojciech Harapkiewicz – szef kuchni restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju,

- Piotr Kaciuba – szef kuchni Zamku Dubiecko,

- Grzegorz Labuda – szef kuchni restauracji Szafarnia 10 w Gdańsku,

- Małgorzata Marchewka – szefowa kuchni Restauracji Folk Gospoda w Warszawie,

- Adrianna Marczewska – szefowa kuchni Bistro Wuwu w Warszawie,

- Michał Markowicz – szef kuchni restauracji w hotelu Odyssey Club Hotel Wellness & SPA w Dąbrowie,

- Dominik Narloch – szef kuchni restauracji Cucina 88 w Poznaniu,

- Iwona Niemczewska – szefowa kuchni restauracji Z Drugiej Strony Lustra w Szczecinie,

- Mariusz Pieterwas – szef kuchni restauracji Krew i Woda w Gdyni,

- Cezary Powała – szef kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie,

- Jakub Reszka – szef kuchni restauracji ORZO w Poznaniu,

- Jarosław Sak – szef kuchni restauracji Trybunalska City Pub w Lublinie,

- Mariusz Siwak – szef kuchni Restauracji Hotelu Park w Szczecinie,

- Szymon Sławiński – szef kuchni restauracji Modra Kuchnia w Poznaniu,

- Bolesław Sobolewski – szef kuchni restauracji Na Kuncu Korytarza w Szczecinie,

- Michał Szcześniak – szef kuchni restauracji Elixir w Warszawie,

- Jarek Walczyk – szef kuchni restauracji Pink Lobster w Warszawie.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Mlekovita z ofertą online dla branży Horeca

Grupa MLEKOVITA poszerza ofertę swojego sklepu internetowego o branży HoReCa. Można w nim znaleźć m.in. ponad 40 produktów dedykowanych restauracjom, barom, czy kawiarniom.

Marnuj mniej! Systemy optymalizacji biznesu gastronomicznego

Coraz głośniej ostatnio o marnowaniu żywności. Problem ten jest ważny także dla wielu restauratorów, bo straty żywności to nie tylko kwestia ekologii, ale również koszty, z którymi na co dzień musi zmierzyć się każdy właściciel gastronomii.

Dobrze wypieczone, czyli oferta pieców

Podobno w przypadku chleba i pizzy 80% sukcesu to dobre, dopieszczone ciasto. Jednak nawet z najlepszego ciasta nie uzyskamy nic smacznego, jeśli nie zainwestujemy w pozostałe 20%, czyli dobry piec, w którym ciasto przyjmie finalną postać chrupiącego i aromatycznego wypieku.

Przekąski w karnawale

Karnawał trwa. To czas zabaw i balów, podczas których jedzenie zawsze stanowi sympatyczny dodatek, ceniony tym bardziej, im jest smaczniejszy i różnorodny.

Purée Ponthier od Bidfood Farutex

18 - tyle intensywnych smaków owocowych purée francuskiej marki Ponthier znalazło się w ofercie Bidfood Farutex.

UGOTUJ TO NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Jeszcze do niedawna gotowanie na zewnątrz kojarzyło się z niewielkim grillem, składającym się z rusztu i misy. Jednak czasy się zmieniły i urządzenia do gotowania na świeżym powietrzu stały się narzędziami do gotowania wszystkiego, co dusza (i gość) zapragnie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej