

Sukces Festiwalu Wódki i Zakąski 2018


W dniach 19-20 października 2018 r. kilka tysięcy gości odwiedziło Festiwal Wódki i Zakąski w Reducie Banku Polskiego.
- Tegoroczny Festiwal przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Pojawiło się jeszcze więcej wystawców i gości, widzimy jeszcze większe zainteresowanie mediów, a bilety wyprzedały się na kilka dni przed wydarzeniem, co tylko pokazuje, jak ważne dla Polaków są narodowe trunki i kuchnia. Ideą Festiwalu Wódki i Zakąski jest kultywowanie najlepszych polskich tradycji gorzelniczych i kulinarnych – mówi Piotr Popiński, warszawski restaurator, pomysłodawca i organizator Festiwalu Wódki i Zakąski. – W tym roku, oprócz degustacji, zorganizowaliśmy również Strefę Edukacji, która w naszym odczuciu, wciąż jest tematem niewyczerpanym. Wódka ma swoją kilkusetletnią historię, o której warto mówić. Podobnie, jak np. wino, również ma swoje smaki, aromaty, a my zadbaliśmy o to, aby uczestnicy dowiedzieli się możliwie jak najwięcej o tym, jak należy spożywać ten trunek i z czym go łączyć, aby maksymalnie uwydatnić jego walory. Cieszy nas też ogromnie wysokie zainteresowanie licznymi warsztatami kulinarnymi i barmańskimi, panelami dyskusyjnymi z udziałem osobistości świata alkoholi, gastronomii oraz wybitnymi postaciami świata kultury i sztuki – podkreśla Piotr Popiński.
Uczestnicy mieli możliwość skorzystania z licznych atrakcji. Oprócz degustacji szlachetnych wódek, nalewek i miodów pitnych, rekordy popularności biły pokazy mistrzów świata w barmańskim stylu „flair”, spotkanie z barmanami legendarnego American Bar w Hotelu The Savoy w Londynie, wybranego najlepszym koktajlowym barem świata minionego roku oraz „pojedynek na tatary” z Robertem Sową.
Ideą Festiwalu jest również przywrócenie polskiej tradycji „wódki i zakąski” należnej rangi na tle innych narodowych kultur alkoholowych i gastronomicznych. Warte podkreślenia jest również to, że tegoroczna edycja Festiwalu Wódki i Zakąski była pierwszym tego typu wydarzeniem organizowanym w oparciu o zasady „zero waste”, tj. ograniczenia odpadów i redukcji zużycia plastiku. „Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.
Zobacz także

25 tys. ofert specjalnych na Dzień Własnego Biznesu

Już 9 października odbędzie się Dzień Własnego Biznesu - święto małych i średnich przedsiębiorców. Z tej okazji na konsumentów czekać będzie 25 tys. ofert specjalnych - w tym promocje, rabaty i gratisy w sklepach i lokalach w całym kraju.

McDonald’s wspiera szpitale McZestawami Mocy

Zaangażowanie w akcję #WzywamyPosiłki, współpraca z harcerzami, dostarczanie posiłków dla pracowników szpitali - to pierwsze działania sieci McDonald’s wspierające tych, którzy walczą z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Uber Eats już w Białymstoku i Szczecinie

Uber Eats, czyli usługa pozwalająca na zamawianie jedzenia z lokalnych restauracji poprzez aplikację w smartfonie, debiutuje dziś w Białymstoku i Szczecinie. Tym samym, do platformy dołącza blisko 100 nowych restauracji.

Jesienne kolacje tematyczne w Nadbużańskim Domu

Kolacje tematyczne w Nadbużańskim Domu to alternatywa dla masowych imprez kulinarnych. Autorami uczt są szefowie kuchni, którym bliska jest idea slow food i korzystanie z sezonowych polskich produktów najwyższej jakości.

Makro wspiera restauratorów, zachęcając do zamawiania świątecznego cateringu

Daj odpocząć swojej kuchni i zamów świąteczne potrawy z ulubionej restauracji - zachęca w swojej najnowszej kampanii Makro. Sieć chce w ten sposób wspierać restauracje w czasie pandemii.

Finał II edycji konkursu "KUKBUK Poleca"

Do akcji zgłoszono blisko 700 produktów od prawie 200 lokalnych producentów i właścicieli gospodarstw agroturystycznych. 24 z nich z certyfikatami.
Inne kategorie
Akademia Horeca


Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

