UKIM
Kategoria: Miejsca

Niezobowiązujące miejsce z kuchnią azjatycką na Woli. Tutejsza kuchnia kręci się wokół znanych i lubianych azjatyckich klasyków. Lokal znajduje się na ul. Chłodnej 2/18 w Warszawie.

Nazwa „ukim” to polski odpowiednik „u mamy”, bowiem „u” to po wietnamsku matka, a Kim to nikt inny jak mama właściciela (Cao Kim Oanh), której przepisy posłużyły jako baza do stworzenia menu restauracji. Zjemy więc spring rollsy (3,9-5,9 zł), buna z wołowiną (21,9 zł), rozgrzejemy się zupą pho (15,9-24,9 zł) albo udonem (24,9-27,9 zł). Na większy głód proponowany jest pad thai (17,9-28,9 zł) lub luzowana kaczka z plackiem pszennym, kimchi i łodygą lotosu (35,9 zł), a w opcji dla wegetarian – smażony Pak Choi w sosie ostrygowym (18,9 zł). Fani owoców morza będą mogli rozkoszować się owocami morza grillowanymi na soli himalajskiej (porcja dla dwóch osób 120 zł). Lokal liczy 40 miejsc siedzących. Wystrój restauracji jest dość eklektyczny, a największą uwagę przykuwa mural na jednej ze ścian, na którym spomiędzy liści palm i monster wyłania się młoda kobieta. Jak twierdzi właściciel Cao David – genezą powstania lokalu była pasja do dobrego jedzenia, a długo nie mógł znaleźć miejsca, które zadowoliłoby jego podniebienie. Jak widać, potrzeba matką wynalazku.        

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.
Zobacz także
Van Dog - nowa marka Foodio Concepts

Od 26 kwietnia 2019 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie Foodio Concepts z grupy Helios otworzyło nowy lokal. Jego klienci będą mogli skosztować zarówno meksykańskich przysmaków Papa Diego, jak i oferty zupełnie nowej marki Van Dog.

Bobby Burger łączy siły z Wegeguru

Do sieci Bobby Burger dołączył Michał Kiciński z konceptem Wegeguru, tworząc Real Food SA. Nowy podmiot wystartuje w maju ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony złotych na nowe lokale.

Koku Sushi w Gnieźnie i w Grudziądzu

Sieć Koku Sushi powiększyła się o dwa nowe sushi bary - w marcu otwarto je w Gnieźnie i w Grudziądzu. Pod szyldem marki działają już 22 lokale w 19 polskich miastach.

PROSCIUTTERIA

Prosciutteria to miejsce poświęcone przede wszystkim wspólnemu spędzaniu czasu i długim rozmowom, do których jedzenie i wino są tylko dodatkiem. Lokal odwołuje się do włoskiej tradycji niewielkich barów, do których zagląda się na kawę, kieliszek wina lub aby po prostu miło spędzić czas.

Papa Diego w formacie restauracyjnym

We wtorek, 19 lutego otwarty został drugi katowicki lokal meksykańskiej sieci Papa Diego. Tym razem jest to lokal ze stolikami restauracyjnymi.

WIELKI BŁĘKIT

W Båly na południu Norwegii powstanie pierwsza w Europie podwodna restauracja. Under będzie pełniło także funkcję nieformalnej pracowni naukowej u skalistego wybrzeża Lindesnes. O tym niezwykłym projekcie rozmawialiśmy z szefem kuchni Nicolai Ellitsgaardem.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej