TARGI EUROGASTRO I WORLDHOTEL 2018 ZA NAMI
Kategoria: Wydarzenia - branżowe

22. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne Euro Gastro oraz 11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel w dniach 21-23 marca odwiedziło 19 117 osób. Czekało na nich 268 wystawców z 20 krajów.

Foto: materiały prasowe Euro Gastro
Foto: materiały prasowe Euro Gastro
Przedstawiciele branży gastronomicznej i hotelarskiej zapoznali się z najnowszymi trendami rynkowymi oraz wzięli udział w szkoleniach. Dodatkową atrakcję stanowiły konkursy kulinarne organizowane przez znanych i cenionych szefów kuchni, liczne degustacje oraz bogata oferta wydarzeń towarzyszących.

Smaki świata
Chef Culinary Cup został zorganizowany przez Nestlé Polska SA pod patronatem Jerzego Pasikowskiego, który był jednocześnie przewodniczącym składu jury. W tym roku konkurs miał charakter międzynarodowy ze względu na zagranicznych uczestników. Kluczowym elementem dań finalistów były produkty nowej marki Chef, stworzonej przez szefów kuchni dla szefów kuchni. Z rozmachem przygotowano jubileuszową 10. edycję autorskiego konkursu Roberta Sowy „Kulinarny Talent 2018”. D wanaście potraw oceniało profesjonalne jury w składzie: Jerzy Pasikowski, Wiesław Bober, Kurt Scheller oraz uczestnik polskiej edycji programu „Top Chef” – Dawid Łagowski, a także jury degustacyjne. Mottem przewodnim edycji był comber z jagnięciny brytyjskiej z kością.

W ramach XIII Festiwal Kuchni Greckiej organizowanego przez Theo Vafidisa ekipy kucharzy z całej Polski przygotowywały autorskie dania z wykorzystaniem oryginalnych greckich produktów. Potrawy oceniało międzynarodowe jury w składzie: Jerzy Pasikowski, Giancarlo Russo, Robert Sowa, Artur Świerżewski, Kurt Scheller, Mltos Karoumpas, Tasos Protopsaltis​, oraz sekcja techniczna.

Wino – dar bogów dla ludzi
W ramach targów zorganizowano Olimpiadę Wina. Przez cały dzień można było sprawdzać swoją teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wina. Najciekawszym elementem konkursu była część praktyczna, podczas której degustowano w ciemno wina z całego świata. Prowadził ją Szymon Milonas. Oprócz Olimpiady Wina zorganizowano cykl seminariów, wśród których największym powodzeniem cieszyło się „Spektrum Rieslinga”, połączone z degustacją starych i młodych, musujących, wytrawnych i słodkich rieslingów. Seminarium „Mastering Garnacha, czyli nowe oblicze grenache” wyjaśniało tajemnice tej czerwonej odmiany winogron, a o tym, że liczy się nie tylko wino, ale też to, w czym jest podane, przekonywano podczas prezentacji „Dlaczego szkło ma znaczenie”. Z kolei nad tym, jak wino oceniać, dyskutowano na seminarium „Ocena organoleptyczna w degustacji wina – pomoc czy przeszkoda?”.

Smak kawy
10. Olimpiada Kawy®, zorganizowana przez Apro Trade/Akademię Kawy oraz MT Targi Polska, wzbudzała duże emocje, a zmagania baristów odbywały się przy pełnej widowni. Zawody rozgrywano w różnych dyscyplinach, np. „Caffe latte and macchiato art” czy „Espresso na czas”. Ci, którym się nie powiodło, oraz wszyscy chętni do startu w przyszłości mogli dowiedzieć się, jak należy się przygotować do konkursu podczas wykładu Agnieszki Rojewskiej „Jak wygrać Mistrzostwa Barista”.

Odbyło się też spotkanie „60 minutes around the world – cup tasting”, które poprowadził Tomasz Obracaj z Tom Caffe. On także objaśniał, wcale nie takie proste, kwestie zakupu kawy w trakcie seminarium „Jak kupować kawę surową – zasady handlu międzynarodowego i logistyka”. Goście z Wielkiej Brytanii zdradzali tajemnice palenia kawy w sposób uwydatniający jej walory smakowe podczas wykładu „Coffee roasting secrets – Maximising flavour through roasting”. – Kultowa kawiarnia to miejsce, do którego ludzie chcą przychodzić, bo dobrze się w nim czują. To połączenie najwyższej jakości obsługi i serwowanych produktów z zadowoleniem personelu – podsumował prelegent. Jakich błędów unikać, otwierając i prowadząc kawiarnię, wyjaśniał Adam Ringer z Green Caffe Nero podczas swojej prezentacji pod takim właśnie tytułem.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia „Nowoczesne zarządzanie kosztem, czyli finanse w gastronomii" oraz „Restauracja bez rotacji pracowników, czyli zarządzanie personelem w XXI wieku".

22. edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2019 oraz 11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2019 odbędą się w dniach 27-29 marca 2019 r.
Więcej informacji o targach na www.eurogastro.com.pl.

„Food Service” jest patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Ruszyły zgłoszenia do Bocuse d’Or Poland 2019

24 czerwca 2019 roku w w Akademii Kurta Schellera w Jawczycach odbędą się preeliminacje do Bocuse d’Or Poland 2019. Zgłoszenia można nadsyłać do 3 czerwca.

World Class Poland ogłosił 12 finalistów konkursu

Do piątego finału konkursu zakwalifikowało się 12 barmanów z Gdańska, Sopotu, Warszawy, Łodzi, Krakowa i Wrocławia. World Class Poland to zarazem rywalizacja barów i emocjonująca bitwa miast.

Znamy pierwszych jurorów Kulinarnego Pucharu Polski 2019

Organizatorzy Kulinarnego Pucharu Polski już od kilku miesięcy pracują na składem sędziowskim, mimo że tegoroczna edycja konkursu odbędzie się dopiero na początku października.

Polscy jurorzy w konkursie S.Pellegrino Young Chef

W gronie jurorów prestiżowego konkursu S.Pellegrino Young Chef znaleźli się Iwona Niemczewska i Marcin Popielarz. Do udziału w międzynarodowej rywalizacji młodych kucharzy można się zgłaszać do 30 kwietnia.

Czwarta edycja targów Mazury HoReCa - za nami

Prestiżowe konkursy kulinarne, pokazy znanych szefów kuchni, specjalistyczne szkolenia, klienci z całej Polski i najlepsi dostawcy - tak można scharakteryzować IV edycję targów Mazury HoReCa, które odbyły się 9 i 10 kwietnia w Ostródzie.

Zarabiaj na kawie z Segafredo Zanetti Poland

Kawa to obowiązkowa pozycja w menu właściwie każdego lokalu gastronomicznego. Nie jest też tajemnicą, że na kawie można dobrze zarabiać. Trzeba jedynie wiedzieć jak.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej