x

SFINKS KUPI CAŁĄ SIEĆ FABRYKA PIZZY

Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx , Piwiarnia czy Chłopskie Jadło, nie później niż do końca marca 2021 r. stanie się właścicielem marki Fabryka Pizzy i obejmie w zarządzanie wszystkie restauracje tej sieci.

Foto: materiały prasowe
Foto: materiały prasowe
Obecnie Fabryka Pizzy liczy 14 restauracji, z czego trzy zostały uruchomione przez grupę Sfinks w ramach masterfranczyzy. Pod koniec 2016 r. Sfinks Polska zawarł dwuetapową umowę z udziałowcem Fabryki Pizzy. W pierwszym etapie, trwającym do 31.03.2018 r., Sfinks miał otworzyć swoje restauracje i ocenić potencjał marki. Teraz spółka zdecydowała o przejściu do drugiego etapu, którym jest dalszy rozwój sieci oraz przejęcie wszystkich udziałów w Fabryce Pizzy, a w efekcie – marki i całej sieci.

– Marka jest bardzo ciekawa, wyróżnia się na tle innych restauracji włoskich, a do tego jest formatem sieciowym, w czym się specjalizujemy. Teraz dodatkowo dysponujemy wynikami praktycznego testu, jakim było uruchomienie własnych Fabryk Pizzy. Pozwoliło to nam ocenić rzeczywisty potencjał tego konceptu, co się w nim sprawdza, co można ulepszyć i gdzie osiągnąć synergię z sieciami Sfinks Polska SA. Wnioski były na tyle pozytywne, że zdecydowaliśmy o zakupie sieci – komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Fabryka Pizzy to sieć restauracji z kuchnią włoską, działających m.in. w Warszawie, Krakowie oraz Trójmieście. Sieć aktualnie liczy 14 lokali, z czego trzy (w Warszawie, podwarszawskim Piastowie i Zgierzu) uruchomiła grupa Sfinks. Spółka ma w planie dalszy rozwój sieci. Aktualnie przygotowywane są otwarcia Fabryki Pizzy w Kołobrzegu, Mińsku Mazowieckim i Łodzi.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Bocuse D’or Europe 2018 za nami

11-12 czerwca dwadzieścia najlepszych europejskich duetów kucharskich walczyło podczas Bocuse d’Or Europe 2018 w Oval Lingotto Fiere Torino o awans do Wielkiego Finału w Lyonie 2019.

Polska reprezentacja po Wielkim Finale 15. edycji Coupe du Monde de la Patisserie

W dniach 27-28 stycznia 2019 roku podczas targów Sirha w Lyonie odbył się po raz 15. Wielki Finał jednego z najbardziej prestiżowych konkursów cukierniczych na świecie Coupe du Monde de la Patisserie.

Okrągły jubileusz Akademii Mistrza

10-lecie istnienia obchodzi w tym roku Akademia Mistrza, która działalność zapoczątkowała podczas organizowanych przez ZT Kruszwica pokazów szkoleniowych "Noce cukiernika i piekarza". Pomysłodawcami i inicjatorami Akademii Mistrza byli Mieczysław Chojnowski, Katarzyna Noga i Jacek Zięba.

Grand Prix "Magazynu Wino"

27-29 października ponad 2 tysiące gości przybyło na kolejną odsłonę Stilnovosti Grand Prix dwumiesięcznika "Magazyn Wino".

WHISKY NAD BAŁTYKIEM

W dniach 26-27 sierpnia 2017 r. w Jastrzębiej Górze odbyła się IV edycja Festiwalu Whisky Jastrzębia Góra. Wydarzenie odwiedziło niespełna 7000 gości - zarówno miłośników whisky, jak i osób, które rozpoczynają przygodę z tym szlachetnym trunkiem.

Żołądkowa de Luxe pobiła rekord świata na Największy Toast Pod Ramię

18 października w krakowskim klubie Studio odbyło się wydarzenie bez precedensu. 1373 osób spotkało się w jednym miejscu o jednym czasie, żeby pobić rekord na Największy Toast Pod Ramię. Tym samym Żołądkowa de Luxe ustanowiła najlepszy w historii wynik i trafiła do księgi rekordów Guinnessa.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej