

30 lat działalności firmy Fanex


Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, w bieżącym roku obchodzi jubileusz 30-lecia istnienia firmy. W ciągu tego czasu z kilkuosobowej firmy powstał prężnie i dynamicznie działający podmiot, który zatrudnia obecnie ponad 300 osób.
Firma Fanex rozpoczęła działalność w 1988 r od produkcji soków owocowych, majonezu i sosu typu BBQ w wynajętej hali produkcyjnej w Izabelinie. W krótkim czasie, szukając lepszego miejsca, zakład został przeniesiony do Machnatki, a następnie do Piaseczna – to właśnie tutaj Fanex rozszerzył swoją produkcję o ketchupy warzywne, sosy majonezowe i musztardowe oraz o rozlew oleju. Była to produkcja głównie dla detalu – małe opakowania szklane oraz plastikowe o gramaturze 100-250g.
W 1992 roku potrzeba zwiększenia powierzchni produkcyjnej, zmusiła firmę do przeprowadzki na warszawski Żerań, gdzie kierownictwo zawiązało spółkę z SPC (największa Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska w Warszawie), od której Fanex przejął produkcję piekarską – paluszki słone, z makiem i z sezamem oraz drugą halę produkcyjną na produkcję owocowo-warzywną.
Asortyment z każdym rokiem rozszerzał się, rodzaje opakowań również, zmienili się też klienci – przeważać zaczęli odbiorcy gastronomiczni oraz wzrosło zapotrzebowanie na większe opakowania produktów.
W 2005 roku Fanex zdecydował się na zakup Zakładu Owocowo-Warzywnego w Radonicach, do którego po generalnym remoncie sukcesywnie przeniesiono produkcję. Stopniowe rozbudowywanie zakładu koło Błonia,, pozwoliło firmie na dynamiczny rozwój oraz diametralny wzrost sprzedaży. Nastąpiło znaczące powiększenie powierzchni produkcji, zwiększenie wolumenów oraz wzrost zatrudnienia personelu i rozbudowa parku maszynowego (nowe procesory, nowe linie rozlewnicze). Firma sukcesywnie dokonuje usprawnień oraz modernizacji przedsiębiorstwa podążając za globalnymi trendami produkcji spożywczej.
Fanex zatrudnia obecnie ponad 300 pracowników i jest jednym z większych lokalnych pracodawców. Dysponuje trzema halami produkcyjnymi – dwiema do produkcji sosów majonezowych i owocowo-warzywnych oraz halą do produkcji wyrobów typu piekarniczego.
Oferta produktów Fanex charakteryzuje się dużą różnorodnością – firma posiada ok. 450 oryginalnych receptur bazujących na ok. 150 różnych surowcach: majonezy, sosy majonezowe, na ciepło, na zimno, z dodatkami smakowymi typu przyprawy, warzywa, pikle, ketchupy, sosy pomidorowe gładkie lub z warzywami. Wyroby oferowane są również w niezwykle zróżnicowanych pod względem gramatury (od 10g, aż po 10kg) i rodzajów opakowań – ponad 400 indeksów (butelek, worków, wiader, kartonów, tacek, folii do saszetek, nakrętek, etykiet).
Na terenie firmy znajduje się aż 5 linii butelkowych, które są w stanie zapakować butelki w gramaturze od 250g po 1,2kg, linie do rozlewu dużych opakowań od 1kg do 10kg oraz 11 urządzeń do konfekcjonowania w opakowania typu kubeczki i saszetki od gramatury 10g do 250g.
Obecnie do grona kluczowych klientów należą m.in. sieci gastronomiczne, dystrybutorzy HoReCa, restauracje, bary bistro, hotele, firmy cateringowe, stacje paliw, food trucki i wszelkiego rodzaju punkty typu convenience store.
Oprócz sprzedaży na rynku krajowym, produkty Fanex eksportowane są również na wiele rynków zagranicznych - do Danii, Niemiec, Anglii, USA, krajów skandynawskich, Węgier, Rumunii, Czech, Słowacji czy Chorwacji.
- Jubileusz 30-lecia założenia firmy Fanex, to dla nas duże święto i ważny czas w działalności naszej firmy. Jest to nie tylko okazja do dokonania oceny i weryfikacji dotychczasowych osiągnięć, ale również impuls do podejmowania nowych, odważnych decyzji i realizacji dalekosiężnych planów marki – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.
Zobacz także

ODETCHNIJ PEŁNĄ PIERSIĄ W KUCHNI

Kuchnia bez systemu wentylacyjnego przypomina dzban bez ucha - gotowanie w niej jest możliwe, ale wyjątkowo trudne i męczące. Szczególnie ważne jest zbieranie zysków ciepła i wilgoci bezpośrednio nad stanowiskami, które je generują. Sama wentylacja nie wystarczy dlatego z pomocą przychodzą okapy.

ORZEŹWIENIE NA MIEJSCU I NA WYNOS

Pogoda się poprawia - nadchodzi czas na chłodzące, orzeźwiające napoje. Ciekawy asortyment oryginalnych soków, koktajli czy lemoniad to istotny element wiosenno-letniej oferty wielu lokali. Zwłaszcza gdy zadba się o ich jakość i odpowiednie opakowanie, można wyróżnić się na tle konkurencji.

SZLACHETNA MATERIA

Obrusy, serwetki, bieżniki czy zasłony i dekoracje okienne - tekstyliów w restauracyjnej sali jest więcej, niż mogłoby się wydawać. Czy warto inwestować w jakościowe materiały, czy czasem lepiej w ogóle z nich zrezygnować?

Sery Lazur - wiórki

Jakość i wygoda w profesjonalnej kuchni.

Płatności bezgotówkowe w branży HoReCa

Minęły już czasy, kiedy gotówka stanowiła podstawowy środek płatniczy. Goście coraz chętniej dokonują płatności bezgotówkowych i trudno sobie wyobrazić restaurację lub kawiarnię, która ich nie obsługuje. Jakie w związku z tym możliwości i korzyści mają restauratorzy oraz goście?

Czyściwa przemysłowe Tork

Znana na całym świecie marka Tork wprowadza na rynek czyściwa przemysłowe.
Inne kategorie
Akademia Horeca


Skuteczna strategia wyceny napojów

