30 lat działalności firmy Fanex

Kategoria: Twój biznes - oferta

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, w bieżącym roku obchodzi jubileusz 30-lecia istnienia firmy. W ciągu tego czasu z kilkuosobowej firmy powstał prężnie i dynamicznie działający podmiot, który zatrudnia obecnie ponad 300 osób.

Z każdym rokiem spółka zwiększa skalę produkcji swoich wyrobów oraz notuje wzrosty sprzedaży zarówno na polskim rynku jak i za granicą. Pomimo obecnej skali działalności, jedna rzecz pozostaje niezmienna - Fanex nadal utrzymuje rodzinny charakter.
Firma Fanex rozpoczęła działalność w 1988 r  od produkcji soków owocowych, majonezu i sosu typu BBQ w wynajętej hali produkcyjnej w Izabelinie. W krótkim czasie, szukając lepszego miejsca, zakład został przeniesiony do Machnatki, a następnie do Piaseczna – to właśnie tutaj Fanex rozszerzył swoją produkcję o ketchupy warzywne, sosy majonezowe i musztardowe oraz o rozlew oleju. Była to produkcja głównie dla detalu – małe opakowania szklane oraz plastikowe o gramaturze 100-250g.
W 1992 roku potrzeba zwiększenia powierzchni produkcyjnej, zmusiła firmę do przeprowadzki na warszawski Żerań, gdzie kierownictwo zawiązało spółkę z SPC (największa Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska w Warszawie), od której Fanex przejął produkcję piekarską – paluszki słone, z makiem i z sezamem oraz drugą halę produkcyjną na produkcję owocowo-warzywną.
Asortyment z każdym rokiem rozszerzał się, rodzaje opakowań również, zmienili się też klienci – przeważać zaczęli odbiorcy gastronomiczni oraz wzrosło zapotrzebowanie na większe opakowania produktów.
W 2005 roku Fanex zdecydował się na zakup Zakładu Owocowo-Warzywnego w Radonicach, do którego po generalnym remoncie sukcesywnie przeniesiono produkcję. Stopniowe rozbudowywanie zakładu koło Błonia,, pozwoliło firmie na dynamiczny rozwój oraz diametralny wzrost sprzedaży. Nastąpiło znaczące powiększenie powierzchni produkcji, zwiększenie wolumenów oraz wzrost zatrudnienia personelu i rozbudowa parku maszynowego (nowe procesory, nowe linie rozlewnicze).  Firma sukcesywnie dokonuje usprawnień oraz modernizacji przedsiębiorstwa podążając za globalnymi trendami produkcji spożywczej.
Fanex zatrudnia obecnie ponad 300 pracowników i jest jednym z większych lokalnych pracodawców. Dysponuje trzema halami produkcyjnymi – dwiema do produkcji sosów majonezowych i owocowo-warzywnych oraz halą do produkcji wyrobów typu piekarniczego.
Oferta produktów Fanex charakteryzuje się dużą różnorodnością – firma posiada ok. 450 oryginalnych receptur bazujących na ok. 150 różnych surowcach: majonezy, sosy majonezowe, na ciepło, na zimno, z dodatkami smakowymi typu przyprawy, warzywa, pikle, ketchupy, sosy pomidorowe gładkie lub z warzywami. Wyroby oferowane są również w niezwykle zróżnicowanych pod względem gramatury (od 10g, aż po 10kg) i rodzajów opakowań – ponad 400 indeksów (butelek, worków, wiader, kartonów, tacek, folii do saszetek, nakrętek, etykiet).
Na terenie firmy znajduje się aż 5 linii butelkowych, które są w stanie zapakować butelki w gramaturze od 250g po 1,2kg, linie do rozlewu dużych opakowań od 1kg do 10kg oraz 11 urządzeń do konfekcjonowania w opakowania typu kubeczki i saszetki od gramatury 10g do 250g.
 
Obecnie do grona kluczowych klientów należą m.in. sieci gastronomiczne, dystrybutorzy HoReCa, restauracje, bary bistro, hotele, firmy cateringowe, stacje paliw, food trucki i wszelkiego rodzaju punkty typu convenience store.
Oprócz sprzedaży na rynku krajowym, produkty Fanex eksportowane są również na wiele rynków zagranicznych - do Danii, Niemiec, Anglii, USA, krajów skandynawskich, Węgier, Rumunii, Czech, Słowacji czy Chorwacji.
- Jubileusz 30-lecia założenia firmy Fanex, to dla nas duże święto i ważny czas w działalności naszej firmy. Jest to nie tylko okazja do dokonania oceny i weryfikacji dotychczasowych osiągnięć, ale również impuls do podejmowania nowych, odważnych decyzji i realizacji dalekosiężnych planów marki – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Śliwkowe żniwa w Kalifornii

W sadach kalifornijskiej śliwy w Północnej Kalifornii trwają żniwa. Ze zbiorów powstaną suszone śliwki - Kalifornia jest ich największym globalnym producentem zaopatrującym 40 proc. światowych rynków.

Lepiej schłodzone

W nadchodzące ciepłe dni warto szczególnie zabezpieczyć produkty łatwo psujące się. Ciastko z kremem doskonale wygląda wystawione na barze kawiarni, ale w trakcie letnich upałów lepiej je schłodzić, aby goście wyszli zdrowi i zadowoleni.

Jak wybrać zmywarkę?

Czyste naczynia to wizytówka każdej gastronomii - od niewielkiego baru czy lokalnej kawiarni, przez street food, aż po restaurację fine dining. Dlatego zmywaka stała się nieodłącznym elementem wyposażenia każdego lokalu.

Ekologiczna rewolucja

Restauracje, bary, bistra, street foody, food trucki, kawiarnie, cukiernie - słowem, wszystkie lokale gastronomiczne, którym choć trochę zależy na modnym obecnie wizerunku eko, popadły w słomkowe szaleństwo. Jednak słomki to nie wszystko. Zmienia się cały rynek jednorazowych opakowań na żywność.

Cold brew i spółka

Cold brew, kawa, która powstaje na skutek powolnego macerowania w zimnej wodzie, pojawiła się na naszym rynku już kilka lat temu. Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym roku, tak jak i w ubiegłym, cold brew będzie jednym z najpopularniejszych napojów kawowych podawanych na zimno.

Moda na food trucki

Już kilka lat temu food trucki podbiły serca Polaków. W sezonie letnim pojawiają się na festiwalach, w kurortach i przy miejskich plażach, prezentując coraz szerszą ofertę: od lodów i słodyczy przez frytki, hot dogi i burgery aż do orientalnego street foodu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej