x

ORZO WARSZAWA I ORZO KRAKÓW

Kategoria: Miejsca    30.04.2018

Stołeczna restauracja Orzo powstała w październiku 2017 r. i zajęła miejsce Aioli Mini, które funkcjonowało na placu Konstytucji 5 przez ostatnich kilka lat. Lokal w Krakowie rozpoczął działalność kilka tygodni później i mieści się przy ulicy Lipowej 4.

Foto: materiały prasowe, Bartosz Dziamski
Foto: materiały prasowe, Bartosz Dziamski
Właścicielami obu restauracji są: Piotr Kwaśniewski i Marcin Wroński, koordynatorem kuchni jest Tadeusz Muller, a general managerem Artur Smoliński. Szefem kuchni lokalu w Warszawie jest Tomasz Krakowiak, natomiast w Orzo Kraków Andrzej Gradowski. Restauracja w Warszawie to lokal na 300 miejsc siedzących, a lokal w Krakowie zmieści nieco mniej, bo 221 osób. W nieco industrialnych wnętrzach, w dużych przestrzeniach, dominują gęsto ustawione stoliki, widoczne są odsłonięte cegły czy rury, ocieplone przez drewnianą stolarkę i dużą ilość roślin. Na ścianach wiszą liczne plakaty, a patrząc w sufit, możemy znaleźć ciekawe cytaty. Orzo – czyli drobny makaron w kształcie ziaren ryżu – jest istotnym, ale wcale niejedynym punktem menu restauracji. Orzo nie ma jedynej specjalności, ma w ofercie potrawy z niemal całego świata i to, co aktualnie najbardziej modne. W bardzo długim menu znajdziecie m.in.: śniadania, przystawki i tapas, kanapki i burgery, makarony (w tym orzo), steki czy pizze. Na początek dnia możecie zamówić na przykład poke morning z łososiem, orzo, awokado, z jajkiem w koszulce (19,90 zł) smażone kalmary z ziemniakami tacos z kurczakiem tikka masala (26,90 zł) lub hawajskimi krewetkami (29,90 zł), różne wersje sałatki z komosy ryżowej, wegański stek z czarnej soczewicy (29,90 zł), gnocchi szpinakowe z pieczoną marchwią, makaron orzo z sosem carbonara czy pizzę z wędzonym serem cheddar z dodatkiem carpaccio z wołowiny z oliwą truflową (36,90 zł). A to naprawdę tylko niewielka część wszystkich propozycji. Już w maju otwarcie Orzo w Poznaniu i niebawem kolejne lokalizacje.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

Mitsuro Restaurants w Starym Browarze

Klub muzyczny premium, restauracja sushi z pierwszym w Polsce menu w stylu robatayaki oraz steakhouse pod szyldem Whiskey in the Jar.

Marokańska Dar Mounia w Warszawie

W miejscu, gdzie do niedawna mieściła się włoska restauracja Delizia, otworzył swe podwoje elegancki lokal oferujący autentyczną kuchnię marokańską. W maju tego roku, po 6 miesiącach przygotowań, wystartował pod szyldem Dar Mounia.

Sfinks otwiera swoją pierwszą Fabrykę Pizzy

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, otworzył w podwarszawskim Piastowie restaurację Fabryka Pizzy. Jest to pierwszy lokal, w który Sfinks zainwestował w ramach masterfranczyzy tej marki. Mieści się w pasażu handlowym w budynku Rezydencji Warszawskiej przy ul. Warszawskiej

AIÖLI

Otwarty w marcu tego roku Aiöli inspired by Gdańsk to pierwszy lokal pod marką Aiöli w Gdańsku. Dwa pozostałe mieszczą się Warszawie - Aiöli Cantine Bar Cafe Deli Świętokrzyska i Aiöli inspired by Mini Plac Konstytucji.

Sfinks z pierwszą restauracją Lepione & Pieczone

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i Wook, otwiera pierwszy lokal nowej marki Lepione & Pieczone. Tym samym wprowadza na rynek nowy koncept gastronomiczny, działający w coraz bardziej popularnym w Polsce i na świecie segmencie fast casual dining.

Frentzza - Pizza & Friends oraz Meet & Fit w Pruszkowie

Dwie marki restauracyjne "Frentzza - Pizza & Friends" oraz "Meet & Fit - Slow Food" rozpoczęły działalność pod jednym dachem w Pruszkowie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej