x

Jantoń przejmuje działalność operacyjną marek Roberta i Mikołaja Makłowiczów

Kategoria: Wino

W dniu 11 października 2018 została podpisana wieloletnia umowa współpracy pomiędzy firmą Jantoń - jednym z największych na polskim rynku producentów i dystrybutorów wina, a Robertem Makłowiczem - znanym podróżnikiem i krytykiem kulinarnym i jego synem Mikołajem Makłowiczem, sommelierem.

Na mocy umowy Spółka przejmuje działalność operacyjną marek Wino Makłowicz oraz Selekcja Makłowicz i będzie odpowiedzialna za ich rozwój. Planowane są także nowe, wspólne projekty. Kontrakt obejmuje również współpracę marketingową, w ramach której firma Jantoń posiada wyłączność na wykorzystanie wizerunku Roberta i Mikołaja Makłowiczów w zakresie wina.

Bardzo cieszymy się na współpracę z Panami Robertem i Mikołajem Makłowiczami, widzimy w tym projekcie ogromny potencjał, ponieważ wszyscy podążamy wspólną drogą, drogą rozwoju. Partnerskie połączenie naszego doświadczenia, szerokiego dostępu do rynku oraz rozbudowanych struktur sprzedażowych z ogromną wiedzą zarówno kulinarną, jak i winiarską obu Panów, pozwoli osiągnąć efekt synergii. Jestem przekonany, że projekt ten wpłynie zarówno na wzrost rynku, jak i kulturę picia wina w Polsce – mówi Jakub Nowak, Prezes Zarządu Jantoń S.A. Sp. K. Umowa firmy Jantoń oraz Roberta i Mikołaja Makłowiczów zakłada współpracę w wielu obszarach. Planowany jest dynamiczny rozwój marki Wino Makłowicz. Będzie ona oferować branży HoReCa unikatową na rynku, specjalnie dobraną przez Roberta i Mikołaja Makłowiczów kartę win. Klienci, którzy się na nią zdecydują, będą mogli czerpać z połączenia doświadczeń winiarskich oraz z ogromnej wiedzy kulinarnej autorów. Jednocześnie rozwijana będzie ciesząca się dużym zainteresowaniem oferta win na stacjach BP pod marką Selekcja Makłowicz. W ramach nowych wspólnych działań przygotowana zostanie m.in. propozycja dla rynku detalicznego, która umożliwi konsumentom podróż do najciekawszych regionów świata win. Jestem bardzo zadowolony, a nawet lekko podekscytowany - mówi Robert Makłowicz - gdyż współpraca z firmą Jantoń pozwoli dotrzeć z naszym przesłaniem i naszą ofertą do nieporównywalnie większej liczby odbiorców. Podczas swych kulinarnych podróży starałem się tłumaczyć telewidzom, że w wielu częściach świata wino to nie tylko napój uroczysty, służący do wznoszenia toastów, lecz przede wszystkim codzienny element większości posiłków. Każde wino, które pijemy, powinno być dobre, lecz z pewnością pite na co dzień znacznie mniej kosztowne od tego, które pijamy wyłącznie od święta. Mamy jedno i drugie. Już się cieszę, że będziemy mogli o tym głośniej i donośniej opowiadać.

Nowa inicjatywa to jeden z elementów strategii, w ramach której firma Jantoń chce rozwijać ofertę
w zakresie jakościowych win gronowych. Projekt ten inicjuje działania, które w przyszłości pozwolą nam na zostanie liderem w tej kategorii. Mamy rozległe plany w tym zakresie.  – wyjaśnia Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń. – W ramach naszej strategii planujemy bowiem dalsze akwizycje, które umożliwią nam rozbudowę asortymentu win gronowych.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Sommelier Norbert Dudziński wrócił do Polski

Norbert Dudziński, do niedawna head sommelier w 3-gwiazdkowej restauracji Geranium w Kopenhadze, wrócił do Polski i objął stanowisko general managera oraz head sommeliera w warszawskim wine barze Dyletanci.

Kwestionariusz sommeliera: Mikołaj Skrzypczak

O pracy sommeliera w londyńskiej restauracji Trishna opowiada Mikołaj Skrzypczak.

Kalifornia: gra w ciepło-zimno

5 marca w Warszawie odbędzie się 6. edycja Food Service Summit - największej ogólnopolskiej konferencji branży HoReCa. Podobnie jak w ubiegłych latach, w ramach współpracy California Wines Polska oraz magazynu "Food Service" odbędą się seminaria degustacyjne.

Adam Pawłowski: Wróżenie z moszczu

Z moich przewidywań wynika, że idealne wino w roku 2017 będzie: musujące, naturalne, wyprodukowane w Polsce i zakupione w dyskoncie spożywczym. Ta winiarska "mieszanka wybuchowa" brzmi może jak science fiction, ale najlepiej opisuje cztery bardzo ważne trendy na rynku wina w Polsce.

10 pytań do Adama Fijała

Adam Fijał zajmuje stanowisko głównego sommeliera i menedżera w restauracji Drukarnia Smaku w Zakopanem. Jego ulubionym połączeniem smakowym są ryby i wina ze szczepu grüner veltiner.

Międzynarodowe Dni Wina w Jaśle potrwają od 24 do 28 sierpnia.

Już po raz jedenasty Jasło będzie gościć miłośników wina oraz pasjonatów winiarstwa z całej Polski i z zagranicy. Od środy do piątku (24 - 26 sierpnia) jasielscy winiarze zaproszą enoturystów na Dni Otwartych Piwnic.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
więcej