x

KULINARNY KLAN

Kategoria: Lifestyle - książki    27.08.2018

Często zdarza się, że za sukcesem najlepszych restauracji i konceptów gastronomicznych stoi rodzina. O ile większość to proste, niezobowiązujące trattorie, serwujące tradycyjną kuchnię, to zdarzają się też wyjątki.

Najsłynniejsze i najbardziej spektakularne przykłady kulinarnych klanów to bracia Roca (i cała rodzina), Albert i Ferran Adria czy rodzina Bras. Kwintesencją rodzinnego biznesu prowadzonego od pokoleń, gdzie pracują całe familie, są też Włochy. I o ile większość to proste,niezobowiązujące trattorie, serwujące tradycyjną kuchnię, to zdarzają się też wyjątki.
Davittorio, wyróżniona aż trzema gwiazdkami Michelin jest jedną z najbardziej znanych na świecie włoskich restauracji serwujących klasyczną włoską kuchnię w eleganckiej formie z nowoczesnymi elementami. Znajduje się w okolicach Bergamo, w Lombardii, w pięknej willi, i połączona jest z luksusowym hotelem. Książka Davittorio przedstawia historię rodziny Cerea, która przez kilkadziesiąt lat (od 1960 r.) budowała tożsamość tego miejsca. W tej chwili oprócz restauracji i hotelu, prowadzą cukiernię z delikatesami w centrum starego miasta w Bergamo oraz bistro na lotnisku. Obszerną część książki stanowią zdjęcia restauracyjnych potraw, a na końcu szczegółowe receptury. Znajdziemy tu m.in.: perfekcyjnie kremowe risotto z owocami morza, kraba królewskiego alla diavola, spaghetti z kalmarami, sepią i groszkiem, cappuccino z ziemniaków i borowików z truflą, glazurowane żeberka wieprzowe, gołębia alla rossini czy wreszcie marshmallows z sera Grana Padano z kremem z gruszki. Najlepszej jakości włoskie produkty, wszystko przygotowywane na miejscu w restauracji – na tym opiera się sukces restauracji Davittorio. A większość wyrobów i produktów można kupić w cukierni i delikatesach – na przykład najlepszy ryż carnaroli do risotto, robioną na miejscu pastę pistacjową czy makarony. Zaangażowanie całej rodziny pozwala na rozwinięcie różnych gałęzi biznesu, podział obowiązków i utrzymanie wysokiego poziomu. Receptę na sukces znajdziecie w tej książce.

„Davittorio”, red. Mapi Danna, wyd. Mondadori 2017

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

Smak zapachu

Małgorzata Kalemba-Dróżdż, "Różane przepisy", wyd. Pascal 2017

"Tygiel. Kuchnia nowych Polaków"

"Tygiel" jest pierwszą w Polsce książką kulinarną z przepisami uchodźców i uchodźczyń mieszkających nad Wisłą. To zaproszenie do wspólnego stołu, przy którym uciekinierzy o różnych korzeniach i życiowych historiach nie tylko jedzą, ale i rozmawiają.

U ŹRÓDEŁ

Koktajle, koktajlbary to ostatnio coraz modniejszy temat. Po fali popularności szefów kuchni także w Polsce przychodzi czas na barmanów (do czego regularnie przyczyniamy się na naszych łamach). Na całym świecie powstają nowe miejsca, a część z nich zdobywa status kultowych.

"Zdrowe przetwory" Jolanty Klesser

Pasteryzacja, kiszenie i marynowanie to doskonałe sposoby przetwarzania i konserwowania produktów, które stosuje się zarówno w domowych kuchniach, jak i w restauracjach.

Cukierniczy hit - książka "Kreacje - Iwaniuk, Rosiński, Wiśniewski"

Starannie wydana książka znanych cukierników Michała Iwaniuka, Macieja Rosińskiego i Macieja Wiśniewskiego adresowana jest głównie do profesjonalistów - cukierników i kucharzy oraz osób, które są pasjonatami nowoczesnego cukiernictwa.

MAKRO razem z Federacją Polskich Banków Żywności przekazuje żywność potrzebującym

Sieć hurtowni MAKRO Polska od października 2016 r. przekazała już ponad 3,3 mln kg produktów, które za pośrednictwem Federacji Polskich Banków Żywności trafiły do osób potrzebujących. Współpracą objęte są wszystkie hale w Polsce.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej