WYPOSAŻENIE RESTAURACJI O DUŻYM NATĘŻENIU RUCHU
Kategoria: Twój biznes - oferta

Duże restauracje i obiekty o zwiększonym natężeniu gości rządzą się swoimi prawami i nie zawsze mogą być traktowane jak szeregowe restauracje. Różnice to nie tylko czas poświęcony na konsumpcję, ale także ilość wyposażenia i rodzaj kalkulacji zużycia materiałów.

Celem każdej restauracji, czy to małej, czy jednej z tych największych, jest to samo – zadowolenie gości. Składają się na nie różne czynniki, jedne związane z jedzeniem, inne z jakością obsługi i gościnnością, a jeszcze inne z czystością i przygotowaniem toalet i środków czystości.
Otwierając jakikolwiek lokal gastronomiczny, trzeba liczyć się ze zużyciem materiałów jednorazowego użytku i kosztami z tym związanymi, jednakże jeśli decydujemy się na restaurację wolumenową, od samego początku jej istnienia te koszty stają się istotnym elementem bilansu. Większe ilości wyposażenia niezbędne są zarówno na sali, jak i w kuchni i toaletach dla gości.
Związek zadowolenia gości z restauracji z jej wyposażeniem zauważa Wioletta Broda, senior product manager w Essity: – Kluczem do sukcesu jest dbanie o zadowolenie klientów tak, aby chcieli wracać do restauracji. Chcąc sprostać oczekiwaniom gości, stworzyliśmy produkty przeznaczone specjalnie dla branży gastronomicznej, które idealnie nadają się do restauracji o dużym natężeniu ruchu. Nasze produkty, pomysły i wiedza pomagają szybko uporać się z codziennymi zadaniami w trzech newralgicznych punktach lokalu: w łazience, sali restauracyjnej i na zapleczu kuchennym.
Duża restauracja czy też ich sieć oznacza duże zużycie serwetek, naczyń jednorazowych, w tym sztućców, opakowań na wynos wszelkiej maści, torebek foliowych, ręczników papierowych (zarówno na zapleczu, jak i w toaletach dla gości) oraz papieru toaletowego. To także większe zużycie wszelkiej chemii do sprzątania. I większe zapotrzebowanie na sprzęt kuchenny.

Sala i zaplecze kuchenne
Sala restauracyjna jest wizytówką każdej restauracji, to ją gość widzi jako pierwszą i na jej podstawie buduje opinię o miejscu. Dlatego w tej strefie właściciele i pracownicy restauracji wolumenowej muszą być przygotowani na zwiększenie zużycia wszelkiego rodzaju asortymentu. Przede wszystkim należy mieć pewność, że nigdy nie zabraknie serwetek. Wyzwaniem jest dbanie o higienę i ich dostępność w barach samoobsługowych. Firmy oferują różnego rodzaju udogodnienia w tej materii. Wśród swoich pomysłowych produktów Tork proponuje dozownik do serwetek Xpressnap®. Cała gama produktów Xpressnap® została stworzona w celu zwiększenia wydajności. Dozownik do serwetek mieści w sobie więcej serwetek niż standardowe i dzięki specyficznemu ich ułożeniu w dyspenserze za każdym razem podaje tylko jedną, więc gość ma pełną kontrolę nad ich ilością. To rozwiązanie pozwala ograniczyć zużycie nawet o 25 proc. w porównaniu z tradycyjnymi dozownikami, umożliwiając zmniejszenie kosztów. Wśród proponowanych produktów znajdują się dozowniki do zabudowy, do postawienia na barze i niezwykle estetyczne modele nadające się do postawienia na stoliku. Dozowniki do zabudowy i do postawienia na blacie dobrze sprawdzą się w lokalach o niepełnej obsłudze, natomiast te do postawienia na stoliku sprawdzą się w każdym rodzaju restauracji o dużym natężeniu ruchu. Co więcej, producenci serwetek i dozowników zapewniają udogodnienia i możliwości promocji marki. Na przykład na dozownikach serwetek Tork Xpressnap® można umieścić spersonalizowane reklamy, aby promować wizerunek marki.
Duży ruch w restauracji jest odczuwalny nie tylko na sali, wpływa też na zwiększenie intensywności pracy na zapleczu kuchennym. W ciągu dnia pracownicy kuchni, czy to kucharze, czy pomoce kuchenne, wielokrotnie muszą wycierać wodę, olej, tłuszcz lub pozostałości jedzenia oraz oczywiście ręce. Przy takich zadaniach idealnie sprawdzają się i przyspieszają sprzątanie zaplecza wielozadaniowe czyściwa włókninowe do trudnych zabrudzeń. To grube, bardzo chłonne czyściwo jest dopuszczone do kontaktu z żywnością. Jest niezawodne w czyszczeniu sprzętu kuchennego i pochłanianiu tłuszczu. Aby zredukować ilość odpadów, można dodatkowo skorzystać z dozownika do czyściw w odcinkach. Dozowanie odcinek po odcinku pomaga zachować higienę i kontrolować zużycie. W kuchni, w części związanej z obróbką jedzenia oraz w zmywalni sprawdzą się także ręczniki kuchenne wykonane z celulozy i te bezdrzewne. Już nawet te najprostsze wystarczą do pochłaniania nadmiaru wody i innych płynów.

Łazienki
Łazienka wpływa na ocenę całego lokalu w oczach klientów. Istnieją goście, którzy na jej podstawie decydują o skorzystaniu z usług wybranej restauracji bądź jej opuszczeniu. Dlatego tak ważne jest, by była czysta, schludna i oferowała niezbędne produkty higieniczne. Producenci oferują szeroki wybór produktów wysokiej jakości stworzonych z myślą o różnorodnych stylach i potrzebach. Chcąc utrzymać odpowiedni poziom czystości w toalecie o dużym natężeniu ruchu, należy pamiętać o tym, aby urządzenia w niej zainstalowane były proste w obsłudze, a jednocześnie wykonane z dobrej jakości materiałów. W utrzymaniu higieny w łazienkach istotny jest odpowiedni wybór artykułów higienicznych, wydajnych i z łatwością obsługiwanych przez personel sprzątający. Niedopuszczalne jest, aby w toalecie zabrakło podstawowych produktów, takich jak mydło, ręczniki do rąk czy papier toaletowy. Dozowniki powinny być monitorowane i systematycznie uzupełniane. Im więcej użytkowników toalety, tym szybsze zużycie mydła i papieru oraz większe trudności dla osób sprzątających w nadążaniu z pracą. Wioletta Broda, senior product manager w Essity informuje że, aby zapobiec tego rodzaju problemom, Tork opracował nowy system do wycierania rąk – Tork PeakServe®, czyli niekończące się ręczniki. Rozwiązanie łączy nieosiągalną dotychczas wydajność z unikatowym sposobem dozowania ręczników. Dzięki nowej technologii zarządzający obiektami będą w stanie obsłużyć nawet o 250 proc. więcej gości (w porównaniu z wkładami Tork Universal i dozownikiem ręczników w składce) i upłynnić ruch w łazience. W jednym dozowniku mieszczą się 2132 ręczniki! Tork PeakServe® to niewątpliwie doskonałe rozwiązanie dla miejsc z dużą liczbą gości i pomoc dla biznesu.

Opakowania na wynos
Szczególną kategorią wyposażenia restauracji wolumenowej są opakowania na wynos, bo przecież na jedzeniu na wynos i ewentualnie w dostawach w dużej mierze się opierają. Warto zadbać o takie, które nie tylko dobrze zabezpieczą jedzenie, ale także zapewnią przyjemne doznania estetyczne. Coraz więcej restauracji rezygnuje z opakowań typu styrofoam na rzeczy tych z ekologicznego zamiennika plastiku lub surowców wtórnych. Producenci oferują szeroki wybór opakowań przeznaczonych do wszystkich celów, w tym opakowania personalizowane, już od małej liczby sztuk.

Jak oszacować zużycie?
Zużycie produktów jednorazowych i wyposażenia należy szacować w cyklach dobowych, tygodniowych, miesięcznych i rocznych, by dobrze planować budżet przeznaczony na ten cel. W początkowym etapie funkcjonowania restauracji jest to trudne, gdyż ciężko jest przewidzieć liczbę gości odwiedzających codziennie lokal. By dobrze to oszacować, należy wziąć pod uwagę liczbę stolików i gości zamawiających na wynos, a także liczbę gości, którą realnie jesteśmy w stanie obsłużyć. Ponadto warto zwrócić uwagę, czy restaurację odwiedzają tylko osoby dorosłe, czy jednak przeważają rodziny z dziećmi, a może zorganizowane grupy dzieci. W tym ostatnim przypadku zużycie serwetek czy wyposażenia łazienek będzie największe, bo statystycznie dziecko pobiera więcej niepotrzebnego materiału. Po okresie rozruchowym szacunki będą bardziej trafne, bo mogą opierać się na codziennych rozliczeniach. Jednocześnie trzeba mieć na uwadze fakt, że bywają dni lepsze i gorsze i każda restauracja ma okresy nasycenia ruchu i jego zmniejszenia. Oszacowawszy zużycie warto zamówić o 50 proc. więcej, niż potrzeba, i prowadzić minimagazyn, by uniknąć prawdopodobieństwa, że kiedykolwiek czegokolwiek zabraknie. W końcu te produkty mają bardzo długi albo nieograniczony termin przydatności.

Wybór odpowiednich produktów
Odpowiednie oszacowanie zużycia może posłużyć jako baza do wyboru produktów, gdyż będzie on inny przy małej i przy dużej liczbie gości odwiedzających codziennie lokal. Przy dużym zużyciu należy skupić się zarówno na jakości produktu, ale także jego opłacalności i dostępności. Warto wybrać te, które zniwelują ilość odpadów, a więc bezsensownego zużycia i wydatków. Firmy dostępne na rynku oferują produkty w specjalnych dozownikach podających produkty w odcinkach, które zapewnią zminimalizowanie strat. Dzięki takiemu rozwiązaniu zużywa się tylko tyle papieru czy czyścika, ile potrzeba. Warto sprawdzić, czy wybrane rozwiązanie jest w stałej dostawie i na jakich zasadach można współpracować z dostawcą. Czy dozowniki mogą być dzierżawione bądź wynajmowane pod warunkiem zakupu określonej ilości serwetek, ręczników czy czyściwa, czy też trzeba je kupić. Należy mieć na uwadze, że dozowniki i pojemniki mają swoją żywotność i po jakimś czasie zaistnieje konieczność ich wymiany. Inną możliwością, którą dają producenci, jest personalizacja zarówno dozowników, jak i serwetek czy ręczników papierowych, co może być użyteczne szczególnie w przypadku korzystania z oferty dań na wynos. Takie serwetki często zostają w samochodzie, co zwiększa możliwość kolejnej wizyty w wybranym lokalu.

 

Autor: Laura Osęka

Autor tekstu: ( red. )
inne kategorie
akademia horeca
Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem? Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej
Video
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
Food Service Summit 2017 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 2
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 3
więcej