ŻYWA KUCHNIA
Kategoria: Miejsca

Laurent De Bremaeker, właściciel i szef kuchni, szkolił się w najlepszych instytutach kulinarnych, w których jedzenie traktowane jest jak lekarstwo, m.in. w Hippocrates Health Institute w West Palm Beach na Florydzie. ul. Racławicka 99, Warszawa

Moda na świadome, zdrowe odżywianie postępuje. Dobrze jednak, aby poza glutenem, laktozą i cukrem nie pozbawiać gościa najważniejszego składnika dania – przyjemności. Całe szczęście w Żywej Kuchni priorytetem jest smak. Laurent De Bremaeker, właściciel i szef kuchni, szkolił się w najlepszych instytutach kulinarnych, w których jedzenie traktowane jest jak lekarstwo, m.in. w Hippocrates Health Institute w West Palm Beach na Florydzie. Jest autorem książki „Czy to jest zdrowe? Surowa prawda o twoim odżywianiu”. Dziś zdobytą wiedzą, poza Żywą Kuchnią, dzieli się na warsztatach kulinarnych, wykładach oraz detoksach organizowanych w różnych częściach świata. Żywa Kuchnia usytuowana jest w zielonej części Mokotowa, w Forcie Mokotów, z dala od zgiełku miasta. Codziennie między 12:00 a 16:00 można zjeść tu lunch w wersji wegetariańskiej lub rybnej/mięsnej oraz zdrowe słodkości. Menu stale się powiększa. Lokal liczy 50 miejsc siedzących, a dzięki nowemu sound-systemowi restauracja gotowa jest do organizacji imprez. Dania powstają w chwili ich zamówienia. Nawet sosy przygotowuje się w Żywej Kuchni ze świeżych ziół i tłoczonych na zimno olejów roślinnych, dodawanych tuż przed podaniem, by zachować ich walory zdrowotne. – Nasza kuchnia nie zawiera glutenu, produktów mlecznych ani przetworzonego cukru. Dzięki gotowaniu w niskich temperaturach (poniżej 85°C) utrzymujemy biowitalność i energię pożywienia na najwyższym poziomie – tłumaczy Laurent De Bremaeker. Produkty w większości są organiczne, aktywowane czystą wodą, delikatnie gotowane na parze, marynowane oraz poddawane fermentacji. Nie ma w nich polepszaczy ani środków chemicznych. Żywa Kuchnia to coś więcej niż jedzenie, to styl życia. Bo to, jak jemy, przekłada się na nasz życiowy potencjał.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.
Zobacz także
Mateusz Gessler otworzy restaurację w Elektrowni Powiśle

Elektrownia Powiśle przyciąga interesujące koncepty - to tu swoją nową restaurację otworzy Mateusz Gessler, znany kucharz i restaurator. Chce w niej serwować dania łączące polską tradycję z orientalnymi inspiracjami.

Bobby Burger otwiera 40 lokal - na warszawskich Bielanach

Siedem lat temu jeden food truck, dziś 40 barów w dużych polskich miastach - takim wynikiem może pochwalić się Bobby Burger. Sieciówka właśnie uruchomiła swoją pierwszą burgerownię na warszawskich Bielanach.

2 KOMA 7 BAR

Warszawska mapa gastronomiczna wzbogaciła się właśnie o nowe miejsce ze zdrowym, najwyższej jakości jedzeniem. Lokal 2 KOMA 7 BAR powstał jako nieoczekiwana i niestandardowa kreacji agencji marketingowej 2 KOMA 7.

Pasibus z burgerami w warszawskiej Galerii Młociny

Burgery Pasibusa są cenione za świeżość użytych składników, autorskie receptury i pomysłowe połączenia smakowe. Sieć uruchomiła drugi swój lokal w Warszawie - w nowootwartej Galerii Młociny.

Van Dog - nowa marka Foodio Concepts

Od 26 kwietnia 2019 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie Foodio Concepts z grupy Helios otworzyło nowy lokal. Jego klienci będą mogli skosztować zarówno meksykańskich przysmaków Papa Diego, jak i oferty zupełnie nowej marki Van Dog.

Bobby Burger łączy siły z Wegeguru

Do sieci Bobby Burger dołączył Michał Kiciński z konceptem Wegeguru, tworząc Real Food SA. Nowy podmiot wystartuje w maju ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony złotych na nowe lokale.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej