ZONI
Kategoria: Miejsca

W czerwcu na gastronomicznej mapie Warszawy pojawiły się dwa nowe miejsca - restauracja Zoni z wysoko cenionym szefem kuchni Aleksandrem Baronem na czele oraz siostrzane bistro WuWu, którego szefową kuchni została Adriana Marczewska. ul. plac Konesera 1, Warszawa

Obydwa zlokalizowane są na terenie rewitalizowanego kompleksu Koneser przy Muzeum Polskiej Wódki. Twórcami restauracyjnych konceptów są Ewa, Andrzej i Mirosław Niziowie, czyli Rest Team. Zoni liczy 80 miejsc siedzących, a przy barze 25.
Ewa Nizio jest profesjonalistką w dziedzinie budowania marek i w przypadku Zoni inspirowała się archetypem czarodzieja. Nie napiszę, że Zoni przenosi nas w magiczny świat, bo na każdym kroku widać, że lokal został zaprojektowany przez osoby twardo stąpające po ziemi. Koncepcja, począwszy od detali takich jak karta menu, po imponujący bar z hokerami w końcu po jedzenie przenosi nas w świat zabawy i nieoczywistych zwrotów akcji. Polecam dać się porwać chwili i spróbować sześciodaniowego menu degustacyjnego, do którego dobrano selekcję win z Polski, świata oraz oczywiście polskie wódki. Nie zawiedzie was umrzyk, czyli ser pogrzebany w torfie z miodem praskim czy jesiotr z wędzoną śmietaną z pieczonym musemz jabłka. A tuż przed deserem intermezzo w formie sensorycznej zabawy polegającej na odgadywaniu pięciu smaków podanych na talerzu składników. Menu wieńczy obłędny deser, czyli bursztyn na bazie wędzonej śmietany, pędów iglaków i czarnej soli. W Zoni znajdziemy także menu à la carte, a w nim takie rarytasy jak: bliny z polskim kawiorem (260-520 zł w zależności od gramatury i rodzaju kawioru), steki z długo dojrzewającej polskiej wołowiny (34-38 zł za 100 g) czy mózg – deser z wykorzystaniem musu z cielęcego móżdżku (32 zł). Co ciekawe, wpływ na kuchnię miał kontekst miejsca – cegły, węgiel, drewno beczek, metal, miedź – materiały obecne w przestrzeniach dawnej fabryki wódek. Zachęcamy do posmakowania tego, jak dojrzała i ewoluowała kuchnia Aleksandra Barona.

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.
Zobacz także
Van Dog - nowa marka Foodio Concepts

Od 26 kwietnia 2019 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie Foodio Concepts z grupy Helios otworzyło nowy lokal. Jego klienci będą mogli skosztować zarówno meksykańskich przysmaków Papa Diego, jak i oferty zupełnie nowej marki Van Dog.

Bobby Burger łączy siły z Wegeguru

Do sieci Bobby Burger dołączył Michał Kiciński z konceptem Wegeguru, tworząc Real Food SA. Nowy podmiot wystartuje w maju ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony złotych na nowe lokale.

Koku Sushi w Gnieźnie i w Grudziądzu

Sieć Koku Sushi powiększyła się o dwa nowe sushi bary - w marcu otwarto je w Gnieźnie i w Grudziądzu. Pod szyldem marki działają już 22 lokale w 19 polskich miastach.

PROSCIUTTERIA

Prosciutteria to miejsce poświęcone przede wszystkim wspólnemu spędzaniu czasu i długim rozmowom, do których jedzenie i wino są tylko dodatkiem. Lokal odwołuje się do włoskiej tradycji niewielkich barów, do których zagląda się na kawę, kieliszek wina lub aby po prostu miło spędzić czas.

Papa Diego w formacie restauracyjnym

We wtorek, 19 lutego otwarty został drugi katowicki lokal meksykańskiej sieci Papa Diego. Tym razem jest to lokal ze stolikami restauracyjnymi.

WIELKI BŁĘKIT

W Båly na południu Norwegii powstanie pierwsza w Europie podwodna restauracja. Under będzie pełniło także funkcję nieformalnej pracowni naukowej u skalistego wybrzeża Lindesnes. O tym niezwykłym projekcie rozmawialiśmy z szefem kuchni Nicolai Ellitsgaardem.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej