Noc Restauracji 2018 - Smaki Polski
Kategoria: Wydarzenia - otwarte

Od 6 do 8 lipca w 43 restauracjach w 12 regionach kraju odbyła się impreza mająca na celu prezentację najwyższej jakości polskich smaków. W tym roku wydarzenie przybrało charakter kolacji z menu degustacyjnym, w którym szef kuchni ukazuje swoją interpretację smaków Polski.

Poza lokalnymi i regionalnymi produktami, na bazie których kucharze przygotowali sety menu, szczególną rolę w kompozycji Smaków Polski odegrali partnerzy. W tym roku był to producent Sera Bursztyn – Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek, wytwórca olejów smakowych Manufaktura Łagowski oraz rodzinna masarnia Dreszlerów. Ci ostatni zaopatrzyli restauracje między innymi w wysokiej jakości wędzone półgęski i szynkę wołową. Od Łagowskiego szefowie otrzymali paczkę z olejami o smaku wędzonych warzyw, porowym czy pomidorów. W sumie 34 szefów przygotowało menu z uwzględnieniem produktów od partnerów.
– Ucieszyła mnie obecność Bursztyna wśród nadesłanych produktów. To mój ulubiony ser, który lubię zestawiać np. z rybą. W nocnym menu pojawił się wraz z dorszem, wieprzowiną i szczypiorkiem – komentuje Ernest Jagodziński, szef i właściciel restauracji Autentyk w Poznaniu. Przykładem nieograniczonej wyobraźni szefów w użyciu Bursztyna była pozycja Karola Okrasy z restauracji Platter by Okrasa w Warszawie: Pierogi z kaczką w emulsji z soku z kiszonej kapusty z podwędzonym serem Bursztyn.
Niektóre z dań powstały specjalnie z okazji Nocy Restauracji. Przykładem jest Złota zupa serowa Speymanna na bazie sera Bursztyn i oliwy z wędzonych warzyw, która była propozycją szefa Przemysława Langowskiego z gdańskiej restauracji Magiel. Danie to było hołdem dla kuchni starogdańskiej i jednego z wybitnych gdańskich burmistrzów. Tego typu kreacje były w Gdańsku szczególnie na miejscu, gdyż Noc stanowiła jeden z elementów uświetniających obchody V Światowego Zjazdu Gdańszczan.
W Gdańsku w imprezie udział wzięło 12 restauracji certyfikowanych w ramach projektu Smaki Gdańska. Część z nich poszła tropem kompozycji dań powiązanych z biografiami gdańszczan, którzy zapisali się w historii miasta. W Maglu podano między innymi carpaccio Bonifacio z półgęska i oliwy porowej, a w Winnym Gronie Hugenockie knedliki Daniela Chodowieckiego, ze schabem z kością i polędwiczką wieprzową sous-vide oraz młodą kapustą z półgęskiem z Masarni Dreszler. – W sumie podczas imprezy w naszym lokalu wyserwowałem około 80 specjalnych menu. Największym hitem okazała się troć z sosem rokitnikowym na bazie oliwy rokitnikowej własnego wyrobu – komentuje szef kuchni restauracji Żabusia w Gdańsku Mariusz Wolski. W Mercato w hotelu Hilton szef Paweł Stawicki zauroczył gości menu, na które składały się m.in. zupa rakowa z palią potokową, dorsz smażony serwowany z młodą kapustą czy purée z topinambura z jajkiem, Bursztynem i truflą z maślanki. W Zafishowani Daniel Chrzanowski ukłonił się głęboko miłośnikom ryb i kuchni starogdańskiej zarazem. Jego propozycje oparte były na wędzonym węgorzu, zapiekanym śledziu czy smażonym szczupaku. Na deser można było skosztować nad Motławą m.in. lodów marcepanowych. 12 gdańskich restauracji, które wzięło udział w Nocy, na co dzień także serwuje tradycyjne dla Gdańska dania oznaczone logo Smaki Gdańska. Jest to propozycja dla smakoszy z Polski i nie tylko, żeby wybrać właśnie stolicę Pomorza jako cel podróży kulinarnych.
– Z całej Polski mamy bardzo miłe głosy podziękowań i wsparcia, format imprezy przyjął się doskonale – mówi Hubert Gonera, pomysłodawca i organizator imprezy. – Wspólnie pokazaliśmy siłę polskich jakościowych składników, szefów kuchni i gastronomii. Impreza będzie rozwijała się nadal, żeby stać się wizytówką najwyższej jakości polskiej oferty kulinarnej.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Sezon grillowy z TABASCO i Kikkoman

TABASCO® i Kikkoman zapraszają na oficjalne otwarcie sezonu grillowego. Do wspólnego grillowania można dołączyć w Czeladzi w trakcie finału VII mistrzostw Polski Saunmistrzów.

Wspólny stół obejmujący całą Polskę

4 czerwca obchodzić będziemy 30 rocznicę pierwszych wolnych wyborów po II wojnie światowej. Z tej okazji dziennikarka Katarzyna Bosacka stworzyła ogólnopolską akcję "Menu Wolności". Celem jest wspólne, radosne świętowanie daty, która przyniosła wolność w Polsce.

W Green Caffè Nero za kawę zapłacisz aplikacją

Sieć kawiarni Green Caffè Nero właśnie wprowadziła nową aplikację lojalnościową, dzięki której goście kawiarni będą mogli zbierać pieczątki na kawę, zapłacić za zamówienia, a nawet ofiarować kawę znajomym

Nowe rozdanie gwiazdek Michelin - w Polsce bez rewolucji

Restauracje Atelier Amaro oraz Senses z Warszawy kolejny rok z rzędu utrzymały swoje Gwiazdki Michelin, więc nadal są jedynymi w Polsce lokalami z tym wyróżnieniem.

Kawowe poniedziałki McCafé

Nowy tydzień najlepiej zacząć od dobrej kawy, dlatego w każdy poniedziałek w McDonald’s będzie można ją kupić jedynie za 2 zł w ramach "Kawowych Poniedziałków McCafé".

Nowa kampania Lavazzy w Polsce

Kampania pod hasłem "More than Italian" to odpowiedź marki na zmieniające się trendy na rynku kawy. Celem kampanii jest pokazanie, że Lavazza to nie tylko synonim najwyższej jakości, ale także, że prawdziwa włoska kawa ma rozmaite oblicza.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej