Tonic & Gin od zawsze razem
Kinley Tonic to bezalkoholowy napoj gazowany, w skład ktorego wchodzi woda sodowa, chinina, ekstrakty owocowe oraz cukier. To właśnie chinina dodana w minimalnych ilościach wyrożnia tonik i nadaje mu subtelną nutkę goryczki. Historia klasycznego smaku tego napoju związana jest z brytyjską obecnością w Indiach i sięga połowy XIX w. Oficerowie brytyjscy stacjonujący wtedy w koloniach zażywali chininę dla ochrony przed malarią. Lekarstwo było tak gorzkie, że zaczęto je mieszać z wodą sodową i cukrem, co znacząco poprawiało walory smakowe medykamentu i ułatwiało jego spożycie. W ten sposob powstała pierwsza bazowa wersja popularnego dziś toniku. Jednak smak mikstury, ze względu na duże dawki stosowanej wowczas chininy, musiał być dla brytyjskich żołnierzy wciąż problematyczny, bo postanowili pojść o krok dalej i złagodzić go przydziałowym żołnierskim słodkim ginem. To z pewnością był początek słynnego dziś na całym świecie duetu koktajlowego – ginu z tonikiem. Od razu stał się ulubionym napojem dżentelmenow i do tej pory kojarzony jest nie tylko z orzeźwieniem, ale też z wysoką jakością i wyrafinowanym smakiem.
Kinley – wyrafinowana gorycz w nowych odsłonach
Kinley Tonic może być spożywany jako schłodzony napoj orzeźwiający, z dodatkiem cytryny lub jako składnik prostych drinkow i bardziej wysublimowanych koktajli. To z pewnością napoj dla osob o wyrafinowanym podniebieniu, ktore potrafią docenić wyjątkowy smak – niezbyt słodki, wyraźny, z delikatną goryczką. Kinley na polskim rynku zagościł w 1993 r. i nieprzerwanie cieszy się tu największą popularnością wśrod tonikow. Obecnie obok klasycznego wariantu Kinley Tonic klienci mogą wybierać wśrod trzech nowych smakow: Kinley Virgin Mojito, Kinley Bitter Lemon oraz Kinley Ginger Ale.
Pierwszy z nich – Kinley Virgin Mojito o smaku limonkowo-miętowym – to gwarancja słodko- kwaśnego orzeźwienia. Świeża limonka i cukier trzcinowy wzbogacają jego smak. Natomiast aromatyczna mięta dodaje rześkości i zapewnia świeży zapach.
Kinley Bitter Lemon to z kolei harmonijne połączenie słodkości lemoniady z goryczką toniku. Świeżo wyciśnięte cytryny, gorzka chinina i nutka słodkości dają rożnorodny i niepowtarzalny smak.
Natomiast Kinley Ginger Ale to wersja toniku o smaku imbiru, ktory dodaje mu orientalnej nuty, pobudzającej kubki smakowe. To doskonała propozycja dla osob lubiących wyraziste i egzotyczne akcenty.
Nowe smaki Kinleya a trendy konsumenckie na rynku alkoholi
Jak donoszą badania (Raport KPMG w Polsce „Rynek napojow alkoholowych w Polsce”, 2014, część I), konsumenci coraz częściej poszukują produktow wyższej jakości oraz marek noszących cechy segmentu premium, co nie wyklucza jednoczesnego stosowania kryterium jak najlepszego stosunku jakości do ceny.
Widoczna jest rownież tendencja do ograniczania spożycia alkoholu i sięgania po trunki o jego mniejszej zawartości, w tym drinki i koktajle, a także wybierania produktow z mniejszą zawartością cukru. Klienci coraz częściej poszukują rownież nowych lub mało znanych, oryginalnych produktow. Wręcz zauważalne jest wyrażanie siebie poprzez wybor napoju alkoholowego, egzotycznych smakow, nietypowych odmian. Bardzo ważnym trendem jest samodzielne sporządzanie lub zamawianie drinkow, pogłębianie wiedzy o nich. Polacy coraz chętniej odwiedzają koktajlbary, a kultura koktajlowa wkracza także do gospodarstw domowych – zarowno w jednym, jak i drugim przypadku wykorzystywane są wysokiej klasy alkohole i składniki. Można śmiało stwierdzić, że moda ta stopniowo zmienia strukturę sprzedaży napojow spirytusowych, wspierając także wzrost sprzedaży whisky oraz kategorii do tej pory uznawanych za bardziej niszowe, ale często wykorzystywane do przyrządzania drinkow, jak np. gin, wina musujące, rum. W tym aspekcie prognozy dotyczące rynku alkoholi przedstawiają się bardzo korzystnie. W zeszłym roku zanotował on spory wzrost i jest już wart blisko 33 mld zł. Według raportu firmy Nielsen najmocniej wzrosła sprzedaż whisky (wzrost o 14,1 proc., do 1,95 mld zł), ginu (wzrost o 12,6 proc.), wina musującego (wzrost o 9,4 proc.), rumu (wzrost o 7,0 proc.). Z kolei wodka, nieodłączny składnik drinkow, mimo że zanotowała jedynie 2-proc. wzrost, to jednak niezmiennie zajmuje drugie miejsce po piwie wśrod najczęściej spożywanych alkoholi przez Polakow.Kinley dla konsumentów i dla biznesu
Nowe warianty Kinleya wpisują się w potrzeby i preferencje klientow, ktorzy coraz częściej poszukują niestandardowych smakow, są otwarci na nowości i chętnie testują nowe produkty, zwłaszcza w sytuacjach poza domem podczas imprez czy spotkań towarzyskich. Są także szansą na poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty o produkty zgodne z oczekiwaniami konsumentow przez rożnego rodzaju lokale z branży HoReCa. Toniki Kinley z powodzeniem można bowiem spożyć „solo” jako napoj orzeźwiający lub dodatek do posiłku w kawiarniach czy restauracjach, ale także wykorzystać jako składnik drinkow i koktajli sprzedawanych w barach i nocnych klubach.
Schłodzony czy zmieszany?
Toniki to także doskonała baza do orzeźwiających bezalkoholowych mocktaili. Idealnym połączeniem dla tonikow będą soki owocowe, zwłaszcza te, ktore podobnie jak toniki posiadają goryczkę w tle – grejpfrutowy, z granatu, żurawinowy czy pomarańczowy. Doskonale sprawdzą się także wariacje bardziej warzywne – np. z ogorkiem w plastrach lub sokiem z ogorka z dodatkiem cytryny i mięty. Pozytywnie zaskoczeni będą rownież ci, ktorzy zdecydują się na połączenie z selerem czy pomidorem z odrobiną limonki lub cytryny.