x

Eksperyment marki Tork®

Kategoria: Twój biznes - oferta    11.09.2018

Eksperyment marki Tork® udowadnia, że dobór odpowiednich narzędzi higieny polepsza funkcjonowanie kuchni.

Wysoka temperatura, hałas, pośpiech - dla pracowników restauracji kuchnia jest wymagającym środowiskiem pracy. Jak wykazały badania przeprowadzone w jednej ze szwedzkich restauracji, na zlecenie wiodącej marki branży higienicznej Tork®, istotą doskonale działającej kuchni jest zapewnienie płynności działań na wszystkich etapach przygotowywania posiłków i obsługi gości. Sprzyja to współpracy w zespole, sprawnym wykonywaniu poszczególnych zadań i kreatywności szefów kuchni w tworzeniu wspaniałych dań.

Jakie działania mogą zwiększyć efektywność pracy? Tork® i Alan Kinsella, specjalista w zakresie rozwiązań optymalizacji pracy kuchni połączyli siły i przeprowadzili eksperyment. W kuchni jednej z popularnych restauracji zainstalowano produkty Tork® - między innymi nowe dozowniki Tork Reflex™. Zostały one rozmieszczone tak, aby poprawić dostęp do produktów higienicznych szczególnie podczas godzin szczytu. Zanim przystąpiono do eksperymentu, Kinsella określił elementy utrudniające wydajną i szybką pracę: nieopróżnione kosze, puste dozowniki ręczników papierowych i zagracone półki.

“Największym wyzwaniem w każdej kuchni jest znalezienie równowagi między zyskiem finansowym a wydajnością” - mówi Alan Kinsella. Inwestowanie w rozwiązania higieniczne to kluczowy element usprawniający codzienne czynności w kuchni, podnosi standard restauracji i poprawia środowisko pracy. Płynność działań ma znaczenie w każdym etapie - od rozbicia pierwszego jajka na śniadanie, do przyrządzenia ostatniego deseru wieczorem; od pierwszego "dzień dobry", do sprzątania stołów tuż przed zamknięciem. “Ważne, aby kucharze mieli do dyspozycji rozwiązania, które umożliwiają łatwe i efektywne wykonywanie obowiązków“ - dodaje Kinsella.

W przeciwnym razie, w kuchni łatwo o nieporządek i złą organizację pracy. To z kolei utrudnia przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w kuchni, co ma kluczowe znaczenie dla powodzenia restauracji.
Kuchnia wyposażona w ramach eksperymentu w usprawnione produkty z linii Tork Reflex™ stała się lepiej zorganizowanym i bardziej higienicznym miejscem pracy. Nowe dozowniki papieru miały szczególne znaczenie dla wzrostu produktywności pracowników i efektywności wykonywanych przez nich czynności. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w produktach, takie jak obrotowa dysza i dozowanie pojedynczych odcinków sprawiają, że papier można pobierać pod dowolnym kątem. Tork Reflex™ zmniejsza ryzyko krzyżowego przenoszenia bakterii, ponieważ pracownik dotyka tylko tego fragmentu ręcznika, który zostanie przez niego zużyty. Nowy Tork Reflex™ dozownik do ręczników centralnie dozowanych to idealne rozwiązanie, które zostało zaprojektowane tak, by ułatwiać wycieranie rąk i powierzchni roboczych w profesjonalnych środowiskach pracy, dopasowując się do panującego tam rytmu. Łatwy w użyciu, higieniczny i trwały system zwiększa elastyczność pracy i pomaga w dokładniejszym i szybszym czyszczeniu. Dozowanie odcinek po odcinku pozwala ograniczyć zużycie papieru nawet o 37% w porównaniu do standardowych systemów centralnie dozowanych, a wskaźnik zużycia wkładu gwarantuje, że nigdy nie zaskoczy nas brak produktu.

Oprócz dozowników Tork Reflex™ w eksperymencie wykorzystano również: kolorowe wielorazowe ściereczki do czyszczenia, składane serwetki i bezdotykowe dozowniki mydła.
“Utrzymanie higieny jest pierwszą i najważniejszą zasadą w kuchni. Polecam umieszczanie ręczników papierowych we wszystkich częściach kuchni, także przy wejściu i wyjściu, na wysokości oczu – tak, by mycie rąk zmienić w nawyk” - mówi Simon Wood, właściciel i szef kuchni w Wood Manchester oraz zwycięzca programu MasterChef w Wielkiej Brytanii w 2015 roku.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Śliwkowe żniwa w Kalifornii

W sadach kalifornijskiej śliwy w Północnej Kalifornii trwają żniwa. Ze zbiorów powstaną suszone śliwki - Kalifornia jest ich największym globalnym producentem zaopatrującym 40 proc. światowych rynków.

Świeżo odmrożone i wypieczone

Różnego rodzaju mrożone wypieki, pieczywo i ciastka zawojowały rynek gastronomiczny i dostępne są nie tylko w sklepach, piekarniach, ale także w hotelach i restauracjach.

Dobrze wypieczone, czyli oferta pieców

Podobno w przypadku chleba i pizzy 80% sukcesu to dobre, dopieszczone ciasto. Jednak nawet z najlepszego ciasta nie uzyskamy nic smacznego, jeśli nie zainwestujemy w pozostałe 20%, czyli dobry piec, w którym ciasto przyjmie finalną postać chrupiącego i aromatycznego wypieku.

Perfekcyjne cięcie

To nie tylko podstawowe narzędzie kuchenne, ale wręcz atrybut każdego szefa kuchni. Niektórzy z nich swoje noże traktują jak świętość i  nie pozwalają używać ich nikomu innemu. Jak wybrać najlepszy nóż, taki, który będzie służył przez lata, w różnych okolicznościach?

POŻYTECZNE PAKOWANIE

W USA oraz kilku krajach europejskich nie jest to nic niezwykłego - i spotkamy się z tym niemal w każdej restauracji. Pakowanie na wynos niedokończonych potraw (tzw. doggy bag) to nie tylko wygoda dla gościa i restauratora, ale również skuteczna metoda walki z marnowaniem żywności.

Powłoka do zadań specjalnych

Trudno wyobrazić sobie pracę w nowoczesnej restauracji bez naczyń z nieprzywierającą powierzchnią.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej