Orzo Warszawa i Orzo Kraków
Kategoria: Miejsca

Stołeczna restauracja Orzo powstała w październiku 2017 r. i zajęła miejsce Aioli Mini.

Funkcjonowało ono w tej lokalizacji przez ostatnich kilka lat. Lokal w Krakowie rozpoczął działalność kilka tygodni później. Właścicielami obu restauracji są: Piotr Kwaśniewski i Marcin Wroński, koordynatorem kuchni jest Tadeusz Muller, a general managerem Artur Smoliński. Szefem kuchni lokalu w Warszawie jest Tomasz Krakowiak, natomiast w Orzo Kraków Andrzej Gradowski. Restauracja w Warszawie to lokal na 300 miejsc siedzących, a lokal w Krakowie zmieści nieco mniej, bo 221 osób. W nieco industrialnych wnętrzach, w dużych przestrzeniach, dominują gęsto ustawione stoliki, widoczne są odsłonięte cegły czy rury, ocieplone przez drewnianą stolarkę i dużą ilość roślin. Na ścianach wiszą liczne plakaty, a patrząc w sufit, możemy znaleźć ciekawe cytaty. Orzo – czyli drobny makaron w kształcie ziaren ryżu – jest istotnym, ale wcale niejedynym punktem menu restauracji. Orzo nie ma jedynej specjalności, ma w ofercie potrawy z niemal całego świata i to, co aktualnie najbardziej modne. W bardzo długim menu znajdziecie m.in.: śniadania, przystawki i tapas, kanapki i burgery, makarony (w tym orzo), steki czy pizze. Na początek dnia możecie zamówić na przykład poke morning z łososiem, orzo, awokado, z jajkiem w koszulce (19,90 zł) smażone kalmary z ziemniakami tacos z kurczakiem tikka masala (26,90 zł) lub hawajskimi krewetkami (29,90 zł), różne wersje sałatki z komosy ryżowej, wegański stek z czarnej soczewicy (29,90 zł), gnocchi szpinakowe z pieczoną
marchwią, makaron orzo z sosem carbonara czy pizzę z wędzonym serem cheddar z dodatkiem carpaccio z wołowiny z oliwą truflową (36,90 zł). A to naprawdę tylko niewielka część wszystkich propozycji. Już w maju otwarcie Orzo w Poznaniu i niebawem kolejne lokalizacje

 

plac Konstytucji 5, Warszawa, ul. Lipowa 4a, Kraków

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.
Zobacz także
Van Dog - nowa marka Foodio Concepts

Od 26 kwietnia 2019 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie Foodio Concepts z grupy Helios otworzyło nowy lokal. Jego klienci będą mogli skosztować zarówno meksykańskich przysmaków Papa Diego, jak i oferty zupełnie nowej marki Van Dog.

Bobby Burger łączy siły z Wegeguru

Do sieci Bobby Burger dołączył Michał Kiciński z konceptem Wegeguru, tworząc Real Food SA. Nowy podmiot wystartuje w maju ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony złotych na nowe lokale.

Koku Sushi w Gnieźnie i w Grudziądzu

Sieć Koku Sushi powiększyła się o dwa nowe sushi bary - w marcu otwarto je w Gnieźnie i w Grudziądzu. Pod szyldem marki działają już 22 lokale w 19 polskich miastach.

AMUNI

Amuni to włoska restauracja utrzymana w duchu slow food, która otworzyła swoje podwoje w marcu. Mieści się tuż obok Brasserie Warszawskiej. Szefem kuchni i współwłaścicielem Amuni jest Andrea Scarantino, znany z prowadzenia − również włoskiej − Mammy Marietty na warszawskim Mokotowie.

SANTO PORTO BY MAGDA GESSLER

W samym centrum Gdyni, tuż u podnóża Kamiennej Góry i w bezpośrednim sąsiedztwie zabytkowej Willi Szczęść Boże, w połowie sierpnia 2018 r. uroczyście otwarto Santo Porto, rybny raj Magdy Gessler.

PROSCIUTTERIA

Prosciutteria to miejsce poświęcone przede wszystkim wspólnemu spędzaniu czasu i długim rozmowom, do których jedzenie i wino są tylko dodatkiem. Lokal odwołuje się do włoskiej tradycji niewielkich barów, do których zagląda się na kawę, kieliszek wina lub aby po prostu miło spędzić czas.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej