Relacja: Food Service Summit 2018
Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Duża dawka wiedzy przekazana przez najlepszych ekspertów i liczne okazje do wymiany doświadczeń - tak wyglądała 5. jubileuszowa edycja konferencji Food Service Summit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tym razem wydarzenie odbyło się w nowej, unikatowej lokalizacji i w innej niż dotychczas, bardzo rozbudowanej, formule. W dniach 23-24 kwietnia w postindustrialnym centrum Art_Inkubator w Łodzi zebrało się ponad 270 uczestników: czołowi restauratorzy, menedżerowie i najważniejsze postaci związane z branżą gastronomiczną z całej Polski. Wśród 24 prelegentów znaleźli się zarówno przedstawiciele rynku HoReCa, jak i niezależni eksperci z obszaru finansów, zarządzania i marketingu, którzy pozwolili spojrzeć na gastronomię z wielu różnych perspektyw. To były wyjątkowo intensywne dwa dni!

W tym roku przewodnie pytanie konferencji brzmiało: Jak zwiększyć sprzedaż? Program, przygotowany przez Grzegorza Kłosa, partnera merytorycznego wydarzenia, oraz Agatę Godlewską, redaktor naczelną "Food Service", został podzielony na trzy bloki tematyczne, które wskazywały obszary zwiększania zysków przez lokale gastronomiczne. Pierwszy z nich to „Otwieranie nowej restauracji”, kolejny „Upselling”, a ostatni - „Delivery”, czyli popularne w ostatnim czasie usługi dowozu jedzenia. Oprócz wykładów i warsztatów goście wzięli udział w afterparty i skorzystali z licznych okazji do networkingu. Poniżej program w pigułce.


Nowe otwarcie

W zagadnienie otwarcia nowego lokalu wprowadził uczestników Tomasz Bartnik z pracowni koncepcyjnej One Eleven. Tematem jego wykładu był przede wszystkim marketing – mówił o tym, jakie czynniki determinują decyzję o otwarciu restauracji pod nową marką lub dotychczasową. Bartnik podkreślał, że marka restauracji to nie tylko nazwa i logo: na wizerunek lokalu składa się wiele elementów, np. profil miejsca, wystrój, materiały graficzne czy jego lokalizacja. Z kolei Marcin Duszyński z Capital One Advisers podczas wykładu i warsztatów zajął się finansami i zaznaczył, że zanim otworzymy kolejną lub pierwszą restaurację, powinniśmy wycenić inwestycję, oszacować koszty jednorazowe i stałe. Należy też przygotować się na odświeżenie lub zmianę koncepcji co trzy lata. Z kolei Anna Małecka z HR Care przedstawiła kluczowe aspekty tworzenia zespołu, możliwe ścieżki kariery, a także podkreśliła, że obowiązki należy delegować stopniowo, oddając coraz większą odpowiedzialność i samodzielność swoim pracownikom.

Sprzedaż  przemyślana

W kolejnym bloku tematycznym Patrycja Siwiec (wicenaczelna „Food Service”), Adam Pawłowski (pierwszy polski Master Sommelier) i Grzegorz Wejer (Winne Pola) pokazywali, że upselling to nie to samo co agresywna sprzedaż, a przemyślana i mądrze wdrożona strategia przekłada się na zyski lokalu oraz satysfakcję gości. Na Food Service Summit podzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą zarówno na wykładzie, jak i praktycznych warsztatach. Ich uzupełnienie stanowiły dwie prezentacje: Roberta Ciechomskiego, TGM HoReCa managera w Makro Polska - na temat rozsądnego i wielozadaniowego wykorzystania produktów spożywczych, a także Tomasza Deniziaka z Nespresso o tym, co kryje się za sukcesem sprzedaży kawy w restauracji i jakie są narzędzia jej pomiaru. Warsztaty rozłożone były na dwa dni i podzielone na kilka grup tak, aby każdy uczestnik mógł wziąć udział w każdym z nich.

W przerwach goście konferencji zaproszeni zostali na lunch, przygotowany przez Andrzeja Polana, szefa kuchni Małej Polany Smaków w Warszawie. Jego dania zebrały niemal tyle samo pozytywnych opinii co sam program konferencji. Po pierwszym intensywnym dniu - pełnym wykładów i warsztatów - przyszedł czas na afterparty. W klubokawiarni Format goście próbowali win wyselekcjonowanych przez firmę Wine Direct, koktajli przygotowanych na bazie nowych toników marki Kinley i uczestniczyli w pokazie barmańskim Patryka Le Nart. Gwiazdą wieczoru był zespół Blue Cafe z charyzmatyczną wokalistką Dominiką Gawędą, który zagrał akustyczny, porywający do tańca koncert.

Z dostawą

Jeden z najgorętszych tematów w światowej branży gastronomicznej - czyli delivery - był bardzo ważnym zagadnieniem podczas drugiego dnia Food Service Summit. - Delivery często przynosi wiele korzyści, ale może też przyczynić się do klęski restauracji - mówił Tomasz Woźniak w wykładzie otwierającym blok. Pokazał, że nie można wprowadzać w lokalu dostaw jedzenia na wynos na zasadzie „jakoś to będzie”. Należy potraktować je jako pełnoprawną część biznesu i przygotować specjalne menu „pod delivery”. Po wykładzie wprowadzającym w dwóch panelach dyskusyjnych przedstawiciele wiodących firm świadczących usługi dostawy oraz doświadczeni restauratorzy rozmawiali o rozwiązaniach, które pomagają usprawniać cały proces. Malka Kafka (Tel Aviv) polecała otwarcie zewnętrznej kuchni pod delivery, Mieszko Rzewnik (Mitsuro Restaurants) opowiadał o wprowadzeniu kilku stref dowozu, które usprawniają proces. Z kolei Paweł Aksamit z firmy Stava zauważył, że ze średnim czasem dostawy jest tak jak ze średnim wynagrodzeniem: są tacy, którzy czekają znacznie dłużej niż średnia, i to na nich należy się skupić.

Rozbudowana edycja wydarzenia pokazała, że gastronomia bardzo potrzebuje takich spotkań. Merytoryczna pomoc dla restauratorów i całej branży HoReCa to podstawowa rola magazynu „Food Service” od samego początku jego istnienia. W 2014 r. po raz pierwszy postanowiliśmy poszerzyć treści publikowane w magazynie – o debaty i praktyczne szkolenia dla branży. Od tego momentu konferencja stanowi naturalne przedłużenie naszej działalności i rozwija się razem z polskim rynkiem gastronomicznym. Już od kilku edycji wielu przedsiębiorców kupuje bilety na naszą konferencję, również dla swoich pracowników. To, że wracają, jest dla nas najlepszą możliwą recenzją i zamierzamy kontynuować wydarzenie w następnych latach. Nie wykluczamy kolejnych innowacji!

Tekst: Redakcja „Food Service”

 

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Ruszyły zgłoszenia do Bocuse d’Or Poland 2019

24 czerwca 2019 roku w w Akademii Kurta Schellera w Jawczycach odbędą się preeliminacje do Bocuse d’Or Poland 2019. Zgłoszenia można nadsyłać do 3 czerwca.

World Class Poland ogłosił 12 finalistów konkursu

Do piątego finału konkursu zakwalifikowało się 12 barmanów z Gdańska, Sopotu, Warszawy, Łodzi, Krakowa i Wrocławia. World Class Poland to zarazem rywalizacja barów i emocjonująca bitwa miast.

Znamy pierwszych jurorów Kulinarnego Pucharu Polski 2019

Organizatorzy Kulinarnego Pucharu Polski już od kilku miesięcy pracują na składem sędziowskim, mimo że tegoroczna edycja konkursu odbędzie się dopiero na początku października.

Polscy jurorzy w konkursie S.Pellegrino Young Chef

W gronie jurorów prestiżowego konkursu S.Pellegrino Young Chef znaleźli się Iwona Niemczewska i Marcin Popielarz. Do udziału w międzynarodowej rywalizacji młodych kucharzy można się zgłaszać do 30 kwietnia.

Czwarta edycja targów Mazury HoReCa - za nami

Prestiżowe konkursy kulinarne, pokazy znanych szefów kuchni, specjalistyczne szkolenia, klienci z całej Polski i najlepsi dostawcy - tak można scharakteryzować IV edycję targów Mazury HoReCa, które odbyły się 9 i 10 kwietnia w Ostródzie.

Zarabiaj na kawie z Segafredo Zanetti Poland

Kawa to obowiązkowa pozycja w menu właściwie każdego lokalu gastronomicznego. Nie jest też tajemnicą, że na kawie można dobrze zarabiać. Trzeba jedynie wiedzieć jak.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej