Relacja: Food Service Summit 2018
Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Duża dawka wiedzy przekazana przez najlepszych ekspertów i liczne okazje do wymiany doświadczeń - tak wyglądała 5. jubileuszowa edycja konferencji Food Service Summit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tym razem wydarzenie odbyło się w nowej, unikatowej lokalizacji i w innej niż dotychczas, bardzo rozbudowanej, formule. W dniach 23-24 kwietnia w postindustrialnym centrum Art_Inkubator w Łodzi zebrało się ponad 270 uczestników: czołowi restauratorzy, menedżerowie i najważniejsze postaci związane z branżą gastronomiczną z całej Polski. Wśród 24 prelegentów znaleźli się zarówno przedstawiciele rynku HoReCa, jak i niezależni eksperci z obszaru finansów, zarządzania i marketingu, którzy pozwolili spojrzeć na gastronomię z wielu różnych perspektyw. To były wyjątkowo intensywne dwa dni!

W tym roku przewodnie pytanie konferencji brzmiało: Jak zwiększyć sprzedaż? Program, przygotowany przez Grzegorza Kłosa, partnera merytorycznego wydarzenia, oraz Agatę Godlewską, redaktor naczelną "Food Service", został podzielony na trzy bloki tematyczne, które wskazywały obszary zwiększania zysków przez lokale gastronomiczne. Pierwszy z nich to „Otwieranie nowej restauracji”, kolejny „Upselling”, a ostatni - „Delivery”, czyli popularne w ostatnim czasie usługi dowozu jedzenia. Oprócz wykładów i warsztatów goście wzięli udział w afterparty i skorzystali z licznych okazji do networkingu. Poniżej program w pigułce.


Nowe otwarcie

W zagadnienie otwarcia nowego lokalu wprowadził uczestników Tomasz Bartnik z pracowni koncepcyjnej One Eleven. Tematem jego wykładu był przede wszystkim marketing – mówił o tym, jakie czynniki determinują decyzję o otwarciu restauracji pod nową marką lub dotychczasową. Bartnik podkreślał, że marka restauracji to nie tylko nazwa i logo: na wizerunek lokalu składa się wiele elementów, np. profil miejsca, wystrój, materiały graficzne czy jego lokalizacja. Z kolei Marcin Duszyński z Capital One Advisers podczas wykładu i warsztatów zajął się finansami i zaznaczył, że zanim otworzymy kolejną lub pierwszą restaurację, powinniśmy wycenić inwestycję, oszacować koszty jednorazowe i stałe. Należy też przygotować się na odświeżenie lub zmianę koncepcji co trzy lata. Z kolei Anna Małecka z HR Care przedstawiła kluczowe aspekty tworzenia zespołu, możliwe ścieżki kariery, a także podkreśliła, że obowiązki należy delegować stopniowo, oddając coraz większą odpowiedzialność i samodzielność swoim pracownikom.

Sprzedaż  przemyślana

W kolejnym bloku tematycznym Patrycja Siwiec (wicenaczelna „Food Service”), Adam Pawłowski (pierwszy polski Master Sommelier) i Grzegorz Wejer (Winne Pola) pokazywali, że upselling to nie to samo co agresywna sprzedaż, a przemyślana i mądrze wdrożona strategia przekłada się na zyski lokalu oraz satysfakcję gości. Na Food Service Summit podzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą zarówno na wykładzie, jak i praktycznych warsztatach. Ich uzupełnienie stanowiły dwie prezentacje: Roberta Ciechomskiego, TGM HoReCa managera w Makro Polska - na temat rozsądnego i wielozadaniowego wykorzystania produktów spożywczych, a także Tomasza Deniziaka z Nespresso o tym, co kryje się za sukcesem sprzedaży kawy w restauracji i jakie są narzędzia jej pomiaru. Warsztaty rozłożone były na dwa dni i podzielone na kilka grup tak, aby każdy uczestnik mógł wziąć udział w każdym z nich.

W przerwach goście konferencji zaproszeni zostali na lunch, przygotowany przez Andrzeja Polana, szefa kuchni Małej Polany Smaków w Warszawie. Jego dania zebrały niemal tyle samo pozytywnych opinii co sam program konferencji. Po pierwszym intensywnym dniu - pełnym wykładów i warsztatów - przyszedł czas na afterparty. W klubokawiarni Format goście próbowali win wyselekcjonowanych przez firmę Wine Direct, koktajli przygotowanych na bazie nowych toników marki Kinley i uczestniczyli w pokazie barmańskim Patryka Le Nart. Gwiazdą wieczoru był zespół Blue Cafe z charyzmatyczną wokalistką Dominiką Gawędą, który zagrał akustyczny, porywający do tańca koncert.

Z dostawą

Jeden z najgorętszych tematów w światowej branży gastronomicznej - czyli delivery - był bardzo ważnym zagadnieniem podczas drugiego dnia Food Service Summit. - Delivery często przynosi wiele korzyści, ale może też przyczynić się do klęski restauracji - mówił Tomasz Woźniak w wykładzie otwierającym blok. Pokazał, że nie można wprowadzać w lokalu dostaw jedzenia na wynos na zasadzie „jakoś to będzie”. Należy potraktować je jako pełnoprawną część biznesu i przygotować specjalne menu „pod delivery”. Po wykładzie wprowadzającym w dwóch panelach dyskusyjnych przedstawiciele wiodących firm świadczących usługi dostawy oraz doświadczeni restauratorzy rozmawiali o rozwiązaniach, które pomagają usprawniać cały proces. Malka Kafka (Tel Aviv) polecała otwarcie zewnętrznej kuchni pod delivery, Mieszko Rzewnik (Mitsuro Restaurants) opowiadał o wprowadzeniu kilku stref dowozu, które usprawniają proces. Z kolei Paweł Aksamit z firmy Stava zauważył, że ze średnim czasem dostawy jest tak jak ze średnim wynagrodzeniem: są tacy, którzy czekają znacznie dłużej niż średnia, i to na nich należy się skupić.

Rozbudowana edycja wydarzenia pokazała, że gastronomia bardzo potrzebuje takich spotkań. Merytoryczna pomoc dla restauratorów i całej branży HoReCa to podstawowa rola magazynu „Food Service” od samego początku jego istnienia. W 2014 r. po raz pierwszy postanowiliśmy poszerzyć treści publikowane w magazynie – o debaty i praktyczne szkolenia dla branży. Od tego momentu konferencja stanowi naturalne przedłużenie naszej działalności i rozwija się razem z polskim rynkiem gastronomicznym. Już od kilku edycji wielu przedsiębiorców kupuje bilety na naszą konferencję, również dla swoich pracowników. To, że wracają, jest dla nas najlepszą możliwą recenzją i zamierzamy kontynuować wydarzenie w następnych latach. Nie wykluczamy kolejnych innowacji!

Tekst: Redakcja „Food Service”

 

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Akademia Gastronomiczna rozdała nagrody AIG Prix i Ars Coquinaria

Laury przyznawane są wybitnym jednostkom i instytucjom, które na obszarze danego kraju wyróżniają się międzynarodowym poziomem. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się m. in. współpracujący z magazynem "Food Service" prof. Jarosław Dumanowski, Patrycja Siwiec, Adam Pawłowski i Anna Oleksak.

The Best Chef Awards 2019 - we wrześniu w Barcelonie

Gospodarzem wrześniowej gali The Best Chef Awards 2019 będzie tym razem Barcelona. W wydarzeniu weźmie udział elita szefów kuchni z Europy, obu Ameryk, Afryki Południowej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Japonii.

Konferencja Międzykulturowa Turystyka Kulinarna Pokoleń

Jak smakuje Polska? Jakie produkty mogą promować nasz kraj za granicą? Jakie są trendy polskiej turystyki kulinarnej, a jakie potrzeby turysty? To zagadnienia konferencji Międzykulturowa Turystyka Kulinarna Pokoleń, która odbędzie się 23-24 maja w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Zarabiaj na kawie! - warsztaty Segafredo Zanetti

Dzięki bezpłatnym warsztatom organizowanym przez Segafredo Zanetti dowiesz się, jak zwiększyć obrót lokalu, budować przewagę konkurencyjną i rozwijać swój biznes.

Wyjątkowa edycja L’art de la cuisine Martell

Za nami 17. edycja Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej L’art de la cuisine Martell, która była pod wieloma względami wyjątkowa.

Konkurs Caffè Vergnano Best Barista 2019

Rusza piąta edycja ogólnopolskiego konkursu Caffè Vergnano Best Barista. Po raz pierwszy wydarzenie odbędzie się w nowej otwartej formule. Mogą w nim wziąć udział wszyscy bariści, niezależnie od marki kawy, na której pracują.

inne kategorie
akademia horeca
Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem? Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej