x

Wydarzenie wyjątkowe

Kategoria: Twój biznes - oferta    28.05.2018

Sukces każdego bankietu czy innego rodzaju przyjęcia to nie tylko niestandardowe miejsce, pomysł, doskonałe jedzenie i efektowna odprawa. To także odpowiedni sprzęt oraz załoga, która właściciwie obsłuży każdy event. Jak się do tego najlepiej przygotować?

Obsługa wyszkolona
– Ze względu na problemy na rynku pracy związane ze znalezieniem kadry gastronomicznej, istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na usługi firm oferujących wynajem obsługi kelnerskiej – mówi Kamil Masiarz, właściciel firmy EventCrew. – Branża HoReCa stale rozwija się i rośnie zapotrzebowanie na wyszkolonych, doświadczonych profesjonalistów – dodaje. Personel to głównie absolwenci szkół gastronomicznych, osoby z doświadczeniem
w pracy przy obsłudze: obiektów o standardzie 4-5 gwiazdek, restauracji, domów weselnych, po szkoleniach kelnerskich 1., 2. i 3. stopnia oraz po kursach barmańskich. – Nasza załoga to młode, energiczne i pracowite osoby, które nie boją się nowych wyzwań. Zwracamy także uwagę na komunikatywną znajomość języków obcych. W gronie pracowników mamy m.in. osoby, które studiują/studiowały anglistykę, germanistykę albo języki romańskie – zaznacza Karina Pietrak, menedżer filmy EventCrew. Firma oferuje obsługę kelnerską, z której korzystają m.in. Pałac Mała Wieś, restauracja Stara Wozownia czy hotel Sielanka nad Pilicą. Eventcrew wspiera także firmy cateringowe przy obsłudze przyjęć. Sprawna i doświadczona obsługa jest kluczem do sukcesu imprezy, niezależnie od tego, czy wydarzenie ma charakter bankietu, zasiadanej kolacji, jest duże, małe, bardziej, czy mniej formalne. Firma specjalizuje się w wydarzeniach na 100-500 gości, ale ma też doświadczenie w obsłudze imprez na 680 czy nawet 1800 osób w mniejszych i większych miejscowościach na terenie całej Polski.

–Cenimy sobie nieszablonowe podejście do gastronomii. Możemy się pochwalić organizacją serwisu synchronicznego połączonego z występem utalentowanej skrzypaczki elektrycznej, wykonującej utwór do muzyki „Piraci z Karaibów”. Nie wykluczamy rozwoju firmy pod kątem atrakcji o tego typu charakterze.
Oprócz obsługi kelnerskiej na specjalne życzenie możemy zapewnić koncepcję i pełną organizację przyjęcia, a także rekomendować sprawdzonych podwykonawców: kucharzy, barmanów, muzyków, techników, dekoratorów czy florystów. Dzięki naszemu doświadczeniu, które wynieśliśmy z pracy w branży HoReCa oraz MICE, jesteśmy w stanie zorganizować przyjęcie zarówno od strony gastronomicznej, jak i eventowej – dodaje Masiarz. Oferta cenowa firmy jest dopasowana indywidualnie do każdego klienta. – Kalkulując koszty, zwracamy uwagę m.in. na wymagania, jakie nam stawia klient, rodzaj obsługiwanej uroczystości, zaangażowanie czasowe naszych pracowników, koszty dojazdu. Jesteśmy w tym wymiarze elastyczni i skorzy do negocjacji – dodaje Pietrak.

Do zadań specjalnych
Odpowiednie menu podczas przyjęcia zależy od pomysłu kreatywnego szefa kuchni, ale także od możliwości tech-
nicznych i logistycznych. Kręgliccy Restauracje i Catering, Belvedere Catering by Design czy Nelson Catering to jedne z najbardziej znanych firm w tej branży. Na rynku powstaje coraz więcej nowych przedsiębiorstw zajmujących się cateringiem, których ofertą warto się zainteresować. Gdy nie mamy dostępu do profesjonalnej kuchni i kompleksowej obsługi cateringowej, a catering serwujemy na przykład w plenerze, szczególnie ważne jest zorganizowanie zaplecza i przewiezienie potraw, a także właściwie ich zapakowanie i serwowanie. Należy wybrać odpowiednie: porcelanę, sztućce, szkło, naczynia do serwowania, bemary, kotły na zupę. Tutaj z pomocą przychodzą firmy dostarczające sprzęt i zastawę, jedną z największych jest na pewno Dajar. – W naszym katalogu klienci znajdą wszystko, czego potrzebują: od rozwiązań stricte ekonomicznych w postaci zastawy ze szkła hartowanego po popularne sztaplowane linie bankietowe, które świetnie sprawdzą się przy obsłudze dużych grup – mówi Adam Fecenec, menedżer HoReCa w hurtowni Dajar. – Z powodzeniem sprzedajemy nową linię ekskluzywnych podgrzewaczy pod marką Ambition Hotel & Restaurant. W zakresie transportu i przechowywania stawiamy na sprawdzone w całym świecie rozwiązania od renomowanych amerykańskich marek Cambro i Rubbermaid Commercial Products – dodaje Fecenec. Z kolei Sławomira Gudaszewska, menedżer do spraw klientów kluczowych w hurtowni gastronomicznej Gastro Magic, poleca hot-boksy, termosy do transportu płynów, podgrzewacze i bemary. Jeśli chodzi o pozostałą zastawę, Gudaszewska podkreśla jeszcze jeden ważny aspekt: – Trzeba pamiętać, że goście nie spędzą całego wieczoru z jednym kieliszkiem, a talerz może się zbić, obrus pobrudzić. Lepiej zwiększyć liczbę sprzętu, aby mieć zapas, a dzięki temu komfort, że impreza się uda, niż cały wieczór się stresować. Szeroką ofertę szkła oraz porcelany i wiele marek dystrybuowanych na wyłączność ma również firma Tomgast. Marki w jej ofercie to Revol, Scott Zwiesel czy Cambro. Wiele z nich to uniwersalne kolekcje, które bardzo dobrze sprawdzą się na dużą skalę. Jeśli obsługa, zastawa i sprzęt nie będą odpowiednio przygotowane, może się to odbić nawet na najlepiej wymyślonym przyjęciu. Warto więc przeanalizować ofertę firm, które mają w tej materii naprawdę duże doświadczenie, i skorzystać z ich pomocy. Czasami nawet kolacja dla 30 osób zorganizowana w nieoczywistym miejscu i przygotowywana przez kilku szefów kuchni może wymagać specjalnej oprawy i ogromnej pracy realizacyjnej.

 

 

KAMIL MASIARZ, właściciel firmy EventCrew

Jakie są największe wyzwania przy okazji wydarzeń, które państwo organizują? Często spotykamy się z sytuacjami, w których musimy wykazać się dużą dawką elastyczności, m.in. uwzględniać potrzeby klientów, które zostały zgłoszone na kilka godzin przed rozpoczęciem przyjęcia. Wymaga to od nas większej odporności na stres i czasami całkowitej zmiany planów. Pracując w tego typu branży, trzeba jednak liczyć się z takimi sytuacjami.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

ZNAK JAKOŚCI

W jaki sposób prawidłowo oznaczać i przechowywać produkty żywnościowe, żeby mieć gwarancję co do ich jakości i świeżości? Jak zachować najwyższe standardy higieniczne i stale utrzymywać odpowiedni poziom? Przedstawiamy różne możliwości - sprawdzone narzędzia i systemy znakowania.

Sto restauracji świętuje stulecie odzyskania niepodległości w ramach Tygodnia Kuchni Polskiej

Z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę, wybrane restauracje z całego kraju wprowadzą na tydzień od 5 do 11 listopada specjalne menu inspirowane różnymi regionami i kuchniami XIX i XX-wiecznej Polski.

Fanex wprowadził wegański sos majonezowy VEGA MAJO ze znakiem V-Label

Nowy, unikalny produkt nie zawiera konserwantów, barwników oraz aromatów i otrzymał towarowy znak jakości V-Label, który jest uznaną i chronioną międzynarodową marką obejmującą produkty wegetariańskie i wegańskie.

Jak wybrać zmywarkę?

Czyste naczynia to wizytówka każdej gastronomii - od niewielkiego baru czy lokalnej kawiarni, przez street food, aż po restaurację fine dining. Dlatego zmywaka stała się nieodłącznym elementem wyposażenia każdego lokalu.

Daj swojemu start-upowi szansę na sukces!

Wystartował konkurs przeznaczony dla start-upów - Food Innovation Challenge. Podczas kwietniowych targów WorldFood Poland będzie można zawalczyć o nagrodę w wysokości 60 tysięcy zł. Już sam udział w rywalizacji umożliwia szerokie dotarcie do potencjalnych inwestorów i najważniejszych osób z branży.

Uber Eats wprowadza nowe narzędzia dla restauracji

Uber Eats udostępnia na swojej platformie nowe narzędzia, które pomogą restauracjom na bieżąco monitorować zachowania klientów, budować z nimi trwałe relacje oraz szybciej reagować na ich potrzeby. Dostarczą one także cennych informacji do rozwijania biznesu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej