x

Wydarzenie wyjątkowe

Kategoria: Twój biznes - oferta    28.05.2018

Sukces każdego bankietu czy innego rodzaju przyjęcia to nie tylko niestandardowe miejsce, pomysł, doskonałe jedzenie i efektowna odprawa. To także odpowiedni sprzęt oraz załoga, która właściciwie obsłuży każdy event. Jak się do tego najlepiej przygotować?

Obsługa wyszkolona
– Ze względu na problemy na rynku pracy związane ze znalezieniem kadry gastronomicznej, istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na usługi firm oferujących wynajem obsługi kelnerskiej – mówi Kamil Masiarz, właściciel firmy EventCrew. – Branża HoReCa stale rozwija się i rośnie zapotrzebowanie na wyszkolonych, doświadczonych profesjonalistów – dodaje. Personel to głównie absolwenci szkół gastronomicznych, osoby z doświadczeniem
w pracy przy obsłudze: obiektów o standardzie 4-5 gwiazdek, restauracji, domów weselnych, po szkoleniach kelnerskich 1., 2. i 3. stopnia oraz po kursach barmańskich. – Nasza załoga to młode, energiczne i pracowite osoby, które nie boją się nowych wyzwań. Zwracamy także uwagę na komunikatywną znajomość języków obcych. W gronie pracowników mamy m.in. osoby, które studiują/studiowały anglistykę, germanistykę albo języki romańskie – zaznacza Karina Pietrak, menedżer filmy EventCrew. Firma oferuje obsługę kelnerską, z której korzystają m.in. Pałac Mała Wieś, restauracja Stara Wozownia czy hotel Sielanka nad Pilicą. Eventcrew wspiera także firmy cateringowe przy obsłudze przyjęć. Sprawna i doświadczona obsługa jest kluczem do sukcesu imprezy, niezależnie od tego, czy wydarzenie ma charakter bankietu, zasiadanej kolacji, jest duże, małe, bardziej, czy mniej formalne. Firma specjalizuje się w wydarzeniach na 100-500 gości, ale ma też doświadczenie w obsłudze imprez na 680 czy nawet 1800 osób w mniejszych i większych miejscowościach na terenie całej Polski.

–Cenimy sobie nieszablonowe podejście do gastronomii. Możemy się pochwalić organizacją serwisu synchronicznego połączonego z występem utalentowanej skrzypaczki elektrycznej, wykonującej utwór do muzyki „Piraci z Karaibów”. Nie wykluczamy rozwoju firmy pod kątem atrakcji o tego typu charakterze.
Oprócz obsługi kelnerskiej na specjalne życzenie możemy zapewnić koncepcję i pełną organizację przyjęcia, a także rekomendować sprawdzonych podwykonawców: kucharzy, barmanów, muzyków, techników, dekoratorów czy florystów. Dzięki naszemu doświadczeniu, które wynieśliśmy z pracy w branży HoReCa oraz MICE, jesteśmy w stanie zorganizować przyjęcie zarówno od strony gastronomicznej, jak i eventowej – dodaje Masiarz. Oferta cenowa firmy jest dopasowana indywidualnie do każdego klienta. – Kalkulując koszty, zwracamy uwagę m.in. na wymagania, jakie nam stawia klient, rodzaj obsługiwanej uroczystości, zaangażowanie czasowe naszych pracowników, koszty dojazdu. Jesteśmy w tym wymiarze elastyczni i skorzy do negocjacji – dodaje Pietrak.

Do zadań specjalnych
Odpowiednie menu podczas przyjęcia zależy od pomysłu kreatywnego szefa kuchni, ale także od możliwości tech-
nicznych i logistycznych. Kręgliccy Restauracje i Catering, Belvedere Catering by Design czy Nelson Catering to jedne z najbardziej znanych firm w tej branży. Na rynku powstaje coraz więcej nowych przedsiębiorstw zajmujących się cateringiem, których ofertą warto się zainteresować. Gdy nie mamy dostępu do profesjonalnej kuchni i kompleksowej obsługi cateringowej, a catering serwujemy na przykład w plenerze, szczególnie ważne jest zorganizowanie zaplecza i przewiezienie potraw, a także właściwie ich zapakowanie i serwowanie. Należy wybrać odpowiednie: porcelanę, sztućce, szkło, naczynia do serwowania, bemary, kotły na zupę. Tutaj z pomocą przychodzą firmy dostarczające sprzęt i zastawę, jedną z największych jest na pewno Dajar. – W naszym katalogu klienci znajdą wszystko, czego potrzebują: od rozwiązań stricte ekonomicznych w postaci zastawy ze szkła hartowanego po popularne sztaplowane linie bankietowe, które świetnie sprawdzą się przy obsłudze dużych grup – mówi Adam Fecenec, menedżer HoReCa w hurtowni Dajar. – Z powodzeniem sprzedajemy nową linię ekskluzywnych podgrzewaczy pod marką Ambition Hotel & Restaurant. W zakresie transportu i przechowywania stawiamy na sprawdzone w całym świecie rozwiązania od renomowanych amerykańskich marek Cambro i Rubbermaid Commercial Products – dodaje Fecenec. Z kolei Sławomira Gudaszewska, menedżer do spraw klientów kluczowych w hurtowni gastronomicznej Gastro Magic, poleca hot-boksy, termosy do transportu płynów, podgrzewacze i bemary. Jeśli chodzi o pozostałą zastawę, Gudaszewska podkreśla jeszcze jeden ważny aspekt: – Trzeba pamiętać, że goście nie spędzą całego wieczoru z jednym kieliszkiem, a talerz może się zbić, obrus pobrudzić. Lepiej zwiększyć liczbę sprzętu, aby mieć zapas, a dzięki temu komfort, że impreza się uda, niż cały wieczór się stresować. Szeroką ofertę szkła oraz porcelany i wiele marek dystrybuowanych na wyłączność ma również firma Tomgast. Marki w jej ofercie to Revol, Scott Zwiesel czy Cambro. Wiele z nich to uniwersalne kolekcje, które bardzo dobrze sprawdzą się na dużą skalę. Jeśli obsługa, zastawa i sprzęt nie będą odpowiednio przygotowane, może się to odbić nawet na najlepiej wymyślonym przyjęciu. Warto więc przeanalizować ofertę firm, które mają w tej materii naprawdę duże doświadczenie, i skorzystać z ich pomocy. Czasami nawet kolacja dla 30 osób zorganizowana w nieoczywistym miejscu i przygotowywana przez kilku szefów kuchni może wymagać specjalnej oprawy i ogromnej pracy realizacyjnej.

 

 

KAMIL MASIARZ, właściciel firmy EventCrew

Jakie są największe wyzwania przy okazji wydarzeń, które państwo organizują? Często spotykamy się z sytuacjami, w których musimy wykazać się dużą dawką elastyczności, m.in. uwzględniać potrzeby klientów, które zostały zgłoszone na kilka godzin przed rozpoczęciem przyjęcia. Wymaga to od nas większej odporności na stres i czasami całkowitej zmiany planów. Pracując w tego typu branży, trzeba jednak liczyć się z takimi sytuacjami.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

Ketchup Curry - nowy sos marki Fanex

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, wprowadził na rynek zupełnie nowy sos - Ketchup Curry. Receptura przypadnie do gustu miłośnikom orientalnych smaków z charakterem. Produkt jest już dostępny w sprzedaży hurtowej dla gastronomii oraz sieci handlowych.

Jak wybrać odzież dla pracowników?

Schludny, estetyczny, a przede wszystkim funkcjonalny i wygodny - taki właśnie powinien być strój roboczy w gastronomii. Jednak nie w każdym przypadku sprawdzi się to samo. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę, wybierając odzież dla pracowników restauracji?

Tłusty problem. Jak się go pozbyć w profesjonalnej kuchni?

Oblepia kuchenki, ściany, blaty i okapy. Szybko zbiera się go coraz więcej i więcej. Trudno go doczyścić, a nowy powstaje błyskawicznie. Mowa o tłustym brudzie, który jest nieproszonym gościem każdej profesjonalnej kuchni. Dowiedz się, jak powstaje i jak go usunąć.

NOWE MAGAZYNY CHEFS CULINAR W POLSCE

Na przełomie 2016 i 2017 r. firma Chefs Culinar wzbogaciła się o dwa magazyny: w Poznaniu i Ożarowie Mazowieckim.

Amerykańska marka pizzy Papa John’s rozwija sieć w Polsce

- Widzimy coraz większe zainteresowanie współpracą z Papa John’s. Okres pandemii i chęć znalezienia biznesu gwarantującego stabilny przychód na pewno skłania sięgnięcia po sprawdzone koncepty franczyzowe - mówi Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John’s w Polsce.

SZLACHETNA MATERIA

Obrusy, serwetki, bieżniki czy zasłony i dekoracje okienne - tekstyliów w restauracyjnej sali jest więcej, niż mogłoby się wydawać. Czy warto inwestować w jakościowe materiały, czy czasem lepiej w ogóle z nich zrezygnować?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej