Machina Eats & Beats
Kategoria: Miejsca

Ewa "Malika" Szyc-Juchnowicz, właścicielka i  szefowa kuchni restauracji Malika w  Gdyni, wystartowała z nowym projektem, tym razem w  Gdańsku.

Restauracja mieści się w kamienicy należącej do Akademii Sztuk Pięknych. Wystrój nawiązuje do nazwy – pełen jest różnorakich urządzeń mechanicznych korespondujących z sąsiadującą stocznią. Wiele elementów wnętrza zostało zaprojektowanych przez trójmiejskich artystów. Specjalnością Machina Eats & Beats są wyroby z mąki pszennej i  robione z niej własne chleby na zakwasie, focaccie, a przede wszystkim makarony, ravioli, gnocchi.

Dewizą twórców jest otwartość i możliwość tworzenia dowolnych zestawów smakowych przez gości. Restauracja dorobiła się nawet oficjalnego hashtaga #nofunwithoutgluten. Oprócz produktów mącznych w przystawkach posmakujemy też kilku autorskich wędlin. Restauracja liczy 70 miejsc siedzących w środku i tyle samo w ogródku. Szefową kuchni jest wieloletnia współpracowniczka Maliki – Anna Wika Czarnowska. Trzeba w tym miejscu podkreślić, że zwykle prowadzenie restauracji utrudnia prowadzenie sielankowego życia rodzinnego, ale widać rodzina Juchniewiczów znalazła na to receptę. Stworzyli miejsce, w którym każdy członek ich rodziny odgrywa ważną rolę – tak by restauracja nie była tym, co dzieli, ale tym, co łączy. Julia, najstarsza córka Maliki, opiekuje się chlebami, Natalia szefuje na sali i dogląda deserów, Radek (mąż Maliki) odpowiada za część artystyczną i techniczną przedsięwzięcia, najmłodsza córka Weronika jest testerem jakości… a  Malika, jak sama mówi, ciągnie ten statek.

ul. Chlebnicka 13/16, Gdańsk

Autor tekstu: Patrycja Siwiec
O AUTORZE
Patrycja Siwiec
Zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Food Service”, w którym redaguje dział Wino. Autorka książki „Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”. Doświadczenie zdobywała m.in. w winnicy Chateau Castigno we Francji oraz w restauracjach Northcote w Wielkiej Brytanii i El Celler de Can Roca w Hiszpanii. Absolwentka Wine & Spirits Education Trust.
inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej