El Koktel
Kategoria: Miejsca

Do stolicy powrócił ceniony koktajlbar El Koktel.

Znany koneserom autorskich koktajli lokal wcześniej przez prawie dwa lata mieścił się przy ul. Poznańskiej. Właściciele – Paweł Rodaszyński oraz Mateusz Szuchnik – postanowili poszukać nowej lokalizacji, co nie było proste. Po miesiącach zwątpienia niespodzianką była wiadomość, że nowy El Koktel ruszy przy ul. Górskiego, w sąsiedztwie m.in. Pijalni Czekolady Wedla, kawiarni Nancy Lee oraz cukierni Odette. Osobami, które na co dzień prowadzą bar, są właściciele, czyli jedni z najlepszych barmanów w Polsce, zwycięzcy m.in. polskich finałów World Class. Praca nad kartą odbywa się jednak całym zespołem – łącznie pracuje tu pięć osób. Każda z nich pełni funkcję hosta, barmana oraz osoby na sali. Idea El Koktel pozostaje niezmienna od lat – barmani skupiają się na tworzeniu tzw. Modern Classic Cocktails, czyli klasycznych koktajli z lekkim twistem opartym na składnikach sezonowych i nowoczesnych technikach kulinarnych. Karta zmieniana jest trzy razy w roku, w zależności od dostępności sezonowych produktów. Jednymi z najpopularniejszych propozycji są: Jiro Śni o Martini – połączenie ginu, Choya, octu ryżowego oraz oliwy grejpfrutowej, Old Fashioned Masala – inspirowany wschodnimi smakami Old Fashioned z dodatkiem syropu z herbaty Chai Masala, domowym bittersem korzennym oraz liściem limonki, Cuban Classic – mocne, pełne smaku połączenie ciemnego rumu, włoskiego bittera, syropu z agawy oraz Angostury Bitters. Dla dodania charakteru całość wędzona jest cygarem. El Koktel funkcjonuje „za zamkniętymi drzwiami” – aby się do niego dostać, trzeba zadzwonić dzwonkiem.

W ten sposób właściciele dbają o komfort gości, którzy od momentu przekroczenia progu lokalu są witani, odprowadzani na miejsce, dostają wodę, orzeszki oraz informacje o karcie menu. Oprócz koktajli wypijemy tu wina od Vini E Affini oraz rzemieślnicze piwa Dr. Brew. Lokal dysponuje 50 miejscami siedzącymi i ma dwa poziomy – dolna sala z barem (ok. 40 mkw.) oraz górna antresola (20 mkw.). Regularnie organizowane są warsztaty dotyczące historii wybranych alkoholi i ich smaków.

ul. Górskiego 9, Warszawa

Autor tekstu: Agata Godlewska
O AUTORZE
Agata Godlewska
Redaktor naczelna magazynu „Food Service” oraz portalu Ouichef.pl. Magister kulturoznawstwa w SWPS. Przygodę z branżą gastronomiczną rozpoczęła blisko 10 lat temu pod okiem Macieja Nowaka. Autorka niezliczonej ilości wywiadów z najważniejszymi polskimi szefami kuchni i restauratorami. Współtworzy i prowadzi coroczną konferencję Food Service Summit.
Zobacz także
Mateusz Gessler otworzy restaurację w Elektrowni Powiśle

Elektrownia Powiśle przyciąga interesujące koncepty - to tu swoją nową restaurację otworzy Mateusz Gessler, znany kucharz i restaurator. Chce w niej serwować dania łączące polską tradycję z orientalnymi inspiracjami.

Bobby Burger otwiera 40 lokal - na warszawskich Bielanach

Siedem lat temu jeden food truck, dziś 40 barów w dużych polskich miastach - takim wynikiem może pochwalić się Bobby Burger. Sieciówka właśnie uruchomiła swoją pierwszą burgerownię na warszawskich Bielanach.

2 KOMA 7 BAR

Warszawska mapa gastronomiczna wzbogaciła się właśnie o nowe miejsce ze zdrowym, najwyższej jakości jedzeniem. Lokal 2 KOMA 7 BAR powstał jako nieoczekiwana i niestandardowa kreacji agencji marketingowej 2 KOMA 7.

Pasibus z burgerami w warszawskiej Galerii Młociny

Burgery Pasibusa są cenione za świeżość użytych składników, autorskie receptury i pomysłowe połączenia smakowe. Sieć uruchomiła drugi swój lokal w Warszawie - w nowootwartej Galerii Młociny.

Van Dog - nowa marka Foodio Concepts

Od 26 kwietnia 2019 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie Foodio Concepts z grupy Helios otworzyło nowy lokal. Jego klienci będą mogli skosztować zarówno meksykańskich przysmaków Papa Diego, jak i oferty zupełnie nowej marki Van Dog.

Bobby Burger łączy siły z Wegeguru

Do sieci Bobby Burger dołączył Michał Kiciński z konceptem Wegeguru, tworząc Real Food SA. Nowy podmiot wystartuje w maju ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony złotych na nowe lokale.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej