CENNA NAUKA
Kategoria: Lifestyle - książki

"Gościnność" to pierwsza w Polsce książka w całości poświęcona dobrej obsłudze oraz temu jak gościnność przekłada się na sukces w gastronomii. Książka ma formę praktycznego poradnika dla restauratorów i pracowników branży gastronomicznej. Jej motywem przewodnim jest obsługa gościa w restauracji.

To ostatnio jedno z takich słów, które w branży odmienia się przez wszystkie przypadki. Za sprawą Patrycji Siwiec, dziennikarki kulinarnej (a w przeszłości kelnerki i sommelierki), oraz master sommeliera Adama Pawłowskiego „gościnność” przestaje być pojęciem abstrakcyjnym czy anachronicznym kojarzącym się z kulturą staropolską. Autorzy zjedli na gastronomii zęby: pracowali w kraju i za granicą, prowadzą szkolenia, i cały czas są czynnie związani z branżą. Korzystając z tego doświadczenia i obserwacji, przedstawiają nie tylko największe bolączki restauracji od ich zaplecza, ale także wiele możliwych rozwiązań i precyzyjnych instrukcji.

Dotyczą one przede wszystkim profesjonalnej obsługi, ale również całego organizmu, jakim jest restauracja. Znajdziemy tu porady na temat precyzyjnego zarządzania lokalem na wszystkich szczeblach: współpracy sali i kuchni, komunikacji menedżera z właścicielem restauracji, odpowiedniego rekrutowania pracowników i egzekwowania obowiązków. Czego jesteśmy w stanie nauczyć nasz personel, jakie umiejętności wykształcić, a jakie kompetencje muszą wynikać z cech charakteru i naturalnych predyspozycji? Jak zmniejszyć rotację i utrzymać ambitnych pracowników na długo w swoim zespole? Czym jest upselling i jak skutecznie wcielać go w życie? Dowiecie się też, jak
budować manuale, poznacie narzędzia wspierania standardów obsługi, a także sposoby radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Ci, którzy dopiero myślą o założeniu restauracji, będą wiedzieli, na co się przygotować (albo skutecznie się zniechęcą), a działający w branży od dawna będą mieli okazję skonfrontować się z doświadczeniami innych.

Obszerne omówienia zagadnień w poszczególnych działach, instruktaże poprzeplatane są anegdotami z życia autorów oraz wywiadami: z restauratorami (Danielem Pawełkiem i Grzegorzem Kłosem), szefem kuchni (Bogdanem Gałązką), sommelierami (Piotrem Kameckim i Gerardem Bassetem), byłą inspektorką przewodnika Michelin Claire Randall czy psycholog i trenerką biznesu Joanną Heidtman. Mało jest pozycji, które zawierają solidną dawkę wiedzy podaną w przystępny sposób. Książka pozwala poznać podejście autorów do gastronomii i filozofię, jaką się kierują. Warto życzyć wszystkim, aby przejęło ją coraz więcej restauratorów, pracowników restauracji i gości – bo gościnność może przynieść mnóstwo korzyści dla wszystkich stron.

Patrycja Siwiec, Adam Pawłowski, "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi
w gastronomii", Take Eat Easy 2018

Więcej szczegółów: www.goscinnosc.pl

Autor tekstu: ( red. )
inne kategorie
akademia horeca
Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem? Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej
Video
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
Food Service Summit 2017 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 2
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 3
więcej