W działaniach Niemieckiego Instytutu Wina wzięły udział restauracje, winebary oraz sklepy specjalistyczne, w sumie 127 restauracji i wine barów oraz 100 sklepów i importerów, w ponad 60 miastach, którzy przygotowali mnóstwo atrakcji. Ofertę uczestniczących w akcji partnerów: restauracji, wine barów i sklepów specjalistycznych oraz wydarzeń można było znaleźć na stronie internetowej: www.rieslingweeks.pl
Podczas tych kilku majowych tygodni odbywały się liczne wydarzenia z rieslingiem w roli głównej: degustacje (m.in.: master class prowadzone przez Adama Pawłowskiego MS oraz Tomasza Prange- Barczyńskiego), pikniki, pokazy filmowe, wycieczki, warsztaty łączenia win niemieckich z jedzeniem, a wina niemieckie można było kupić w specjalnych cenach. Jak co roku, celem wiosennej kampanii, promującej niemieckiego Króla Win było promowanie jakości i niepowtarzalnego smaku niemieckiego rieslinga.
Riesling od kilku lat przeżywa renesans w skali światowej, a Niemcy są jej największym producentem na świecie. Powierzchnia upraw wynosi ponad 23,7 tys. ha, co stanowi ok. 60% uprawy tej winorośli na świecie. Najwięcej Rieslinga uprawia się w regionach Palatynatu, Mozeli i Hesji Nadreńskiej.
Wiosenna, coroczna akcja promocyjna „Riesling Weeks” była organizowana przez Niemiecki Instytut Wina – organizację działającą na rzecz promocji wina niemieckiego na świecie.