Mistrzostwa osiągnęły pełnoletność
Kategoria: Wydarzenia - branżowe

Nowym Mistrzem Polski Sommelierów został Kamil Wojtasiak z warszawskiej restauracji Butchery & Wine. 28-letni Wojtasiak pokonał w finale ubiegłorocznego wicemistrza Macieja Sokołowskiego z Poznania oraz Łukasza Głowackiego z restauracji Muga.

W 18. edycji mistrzostw startowało 22 sommelierów pracujących w Polsce i za granicą, należących do Stowarzyszenia Sommelierów Polskich. Konkurs certyfikowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Sommelierów (ASI) miał dwa etapy: zamknięte eliminacje z testem z wiedzy o winie, pisemną degustacją i praktyczną częścią indywidualną oraz finał rozgrywany przed publicznością.

Pierwsze zadanie finałowe polegało na dobraniu do każdej z trzech wersji przekąsek (solone migdały, orzechy brazylijskie, żurawina) najbardziej pasujący typ cavy. W drugim zawodnicy musieli rozpoznać, jakie czerwone wino znajduje się w każdym z czterech kieliszków, a więc podać jego szczep, kraj pochodzenia i rocznik oraz wskazać cechę ge

 

netyczną łączącą trzy z nich oraz odrzucić niepasujące wino. Tylko Maciej Sokołowski odgadł, że w kieliszku numer jeden był kalifornijski zinfandel. W kolejnym zadaniu należało podać pełen opis czerwonego wina. Wszyscy zawodnicy poprawnie opisali wino, jednak żaden nie odgadł, co znajduje się w kieliszku.

Trudnym zadaniem praktycznym była obsługa trzech stolików z 12 klientami restauracji, w role których wcielili się jurorzy i goście wybrani spośród publiczności. Każdy zawodnik musiał po kolei przygotować koktajl mimosa dla dwojga gości, podać cavę sześciu gościom, dobrać po dwa wina do 5-daniowego menu oraz zdekantować i zaserwować rocznikowe porto do stolika czteroosobowego. W trakcie zadania praktycznego goście zadawali dodatkowe pytania zawodnikowi, co nie tylko pochłaniało czas, ale było też stresujące.

„Trudnością zadań podczas mistrzostw mobilizujemy naszych członków do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Dzięki temu poziom wiedzy polskich sommelierów jest imponujący – świadczą o tym sukcesy Polaków na międzynarodowych konkursach, ale także jakość ich pracy, którą widzą pracodawcy w Polsce i w restauracjach za granicą, gdzie wielu z nich pracuje” - podsumował tegoroczne mistrzostwa Piotr Kamecki, prezes Stowarzyszenia Sommelierów Polskich.

Jak co roku, „Food Service” był patronem medialnym mistrzostw.

 

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Kamil Tłuczek ponownie w finale Kulinarnego Pucharu Polski

14 lipca została przyznana ósma nominacja do Kulinarnego Pucharu Polski w ramach konkursu Smaki Galicji. Najwyższe noty od jurorów otrzymał zespół w składzie Kamil Tłuczek i Piotr Kuzdro z restauracji Patio w Grand Hotel Boutique w Rzeszowie.

Finaliści Bocuse d’Or Poland 2019

W dniach 24-25 czerwca 2019 w Akademii Kurta Schellera odbyły się preeliminacje konkursu Bocuse d’Or Poland 2019.

Kinga Pienińska zdobywcą Superior Taste Award

Marka naturalnej wody mineralnej Kinga Pienińska ponownie została nagrodzona w plebiscycie Superior Taste Award, zdobywając odznaczenia w trzech kategoriach. Uzyskała najwyższą notę - trzy złote gwiazdki - za wodę niegazowaną. Za lekko gazowaną i gazowaną odznaczono ją dwiema złotymi gwiazdkami.

4 Polaków w półfinałach S.Pellegrino Young Chef 2020

Za nami pierwszy etap międzynarodowego konkursu S.Pellegrino Young Chef 2020. Spośród 2400 kandydatów wyłoniono 135 półfinalistów - w tej grupie znalazło się aż 4 Polaków.

Finał I edycji Poland Sushi Cup 2019

W sobotę, 15 czerwca w Centrum Techniki Kulinarnej Dora Metal w Warszawie odbył się finał Poland Sushi Cup 2019. Jego zwycięzca będzie reprezentował Polskę na World Sushi Cup w dniach 21-23 sierpnia 2019 w Tokio.

Ośmiu szefów kuchni w preeliminacjach Bocuse d’Or Poland 2019

Udział w prestiżowym konkursie kulinarnym Bocuse d’Or jest marzeniem większości młodych kucharzy. Żeby je spełnić trzeba mieć wyobraźnię, motywację i determinację. Czy kandydaci startujący w Bocuse d’Or Poland 2019 posiadają te cechy? O tym przekonamy się niebawem!

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej