Finał II edycji konkursu "KUKBUK Poleca"
Kategoria: Wydarzenia - otwarte

Do akcji zgłoszono blisko 700 produktów od prawie 200 lokalnych producentów i właścicieli gospodarstw agroturystycznych. 24 z nich z certyfikatami.

W piątek, 25 maja, we wnętrzach historycznego budynku Szarotka zlokalizowanego na terenie Fortu Mokotów w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca II. edycję konkursu „KUKBUK Poleca”. Celem programu jest dotarcie i wyróżnienie inicjatyw kulinarnych, rzemieślniczych oraz miejsc przyjaznych naturze, dla których najważniejsza jest jakość. Z blisko 700 nadesłanych do redakcji KUKBUK-a produktów od prawie 200 lokalnych producentów, rzemieślników oraz właścicieli gospodarstw agroturystycznych, jury
w składzie: Daria Pawlewska, Oliwia Gede-Niewiadomska, Agnieszka Saternus, Grzegorz Łapanowski, Piotr Więcławski „Vienio”, Agata Kiedrowicz, David Gaboriaud, Ania i Ula Bieluń oraz Jan Wdowiak, wyłoniło 24 najlepszych, którym wręczono statuetki. Certyfikat „KUKBUK Poleca” przyznawany jest cyklicznie na okres jednego roku.

W tym roku nagrody zostały przyznane w ośmiu kategoriach: z pola i wody (produkty świeże, nieprzetworzone), ze spiżarni (produkty przetworzone), w płynie z procentami (napoje alkoholowe), w płynie bez procentów (napoje bezalkoholowe), z warsztatu (rzemiosło), dla urody (kosmetyki ekologiczne), za miastem dla relaksu (agroturystyka) oraz Polska Smakuje (nagroda specjalna partnera konkursu – Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa).

Wśród zwycięzców znaleźli się: w kategorii ze spiżarni – Kaszubska Koza, Wege Siostry, Pasieka PUCER, Pszczelarium, Ranczo Frontiera oraz Smak Natury, w kategorii z warsztatu – Tartaruga, i love nature i Stowarzyszenie Serfenta, w kategorii w płynie z procentami – Winnica Srebrna Góra oraz Browar Kormoran, w kategorii w płynie bez procentów – natu+ Prestige, Sad Zaścianki i Eko Sok Bar, w kategorii z pola i wody – Stefan Lagae i Wasabi Farm Poland, w kategorii dla urody – IOSSI, Hagi Cosmetics i Lush Botanicals, w kategorii za miastem dla relaksu – Folwark Wąsowo, Pałac Kamieniec i Dom Gościnny Stara Szkoła, i w kategorii specjalnej KOWR Polska Smakuje – Semco oraz Pstrąg Ojcowski.

Certyfikat KUKBUK Poleca jest symbolem uczciwego i sprawdzonego produktu/miejsca najwyższej jakości. Zostaje przyznawany na rok, co oznacza, że wyróżnieni producenci mogą się nim legitymować do połowy 2019 roku. Sylwetki wszystkich laureatów, szczegółowe opisy ich marek, działalności i produktów będą przedstawione i opisane w kanałach należących do platformy KUKBUK. Oprócz całorocznej promocji redakcyjnej, wybrani laureaci będą mieli możliwość współpracy z wydawnictwem przy realizacji wspólnych serii produktów do e-sklepu KUKBUK.

„W konkursie KUKBUK Poleca wyróżniamy tych, dla których praca ludzkich rąk to wartość nadrzędna
i nie zysk jest najważniejszy, a uczciwość i jakość. Cieszy nas niezwykle fakt, że takich ludzi w Polsce nie brakuje, a dzięki akcjom takim jak ta, możemy ich poznawać i szerzyć o nich wieść w świecie. Po raz kolejny zostaliśmy absolutnie pozytywnie zaskoczeni, zarówno skalą konkursu, jak i jakością nadesłanych produktów. Dzięki temu wierzymy, że to co robimy ma sens i jest potrzebne. Chcemy popularyzować trend odchodzenia od tego co masowe i byle jakie w kierunku tego, co z sercem i pasją własnoręcznie tworzone. Przepełnia nas duma, że wszystkie te fantastyczne produkty, które przyszły do oceny i które z trudem pomieściliśmy w redakcji są „made in Poland”. Już nie możemy się doczekać tego, co czeka nas za rok!” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.

„Od sześciu lat z rzemieślniczym zaangażowaniem tworzymy magazyn KUKBUK. Duma
z własnoręcznej pracy, odpowiedzialność za proces twórczy i dbałość o najwyższą jakość to wartości niezmiernie nam bliskie. Stąd właśnie wziął się pomysł na organizację konkursu KUKBUK Poleca. Chcemy zarazić czytelników szacunkiem i entuzjazmem dla tradycji rzemieślniczych oraz unikalności, która cechuje polskie rękodzieło. Niech pytania: kto, gdzie i dlaczego staną się ważnym elementem świadomości i kryterium wyboru, którego dokonuje konsument.” – dodaje Oliwia Gede-Niewiadomska, dyrektorka artystyczna magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.

Patronami akcji „KUKBUK Poleca” są: Kuchnia+, Domo+, Co Jest Grane 24, Wp.pl, Radio Kolor, Grupa Slow, Bio Bazar i Food Service.

Partnerem akcji „KUKBUK Poleca” jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Wspólny stół obejmujący całą Polskę

4 czerwca obchodzić będziemy 30 rocznicę pierwszych wolnych wyborów po II wojnie światowej. Z tej okazji dziennikarka Katarzyna Bosacka stworzyła ogólnopolską akcję "Menu Wolności". Celem jest wspólne, radosne świętowanie daty, która przyniosła wolność w Polsce.

W Green Caffè Nero za kawę zapłacisz aplikacją

Sieć kawiarni Green Caffè Nero właśnie wprowadziła nową aplikację lojalnościową, dzięki której goście kawiarni będą mogli zbierać pieczątki na kawę, zapłacić za zamówienia, a nawet ofiarować kawę znajomym

Nowe rozdanie gwiazdek Michelin - w Polsce bez rewolucji

Restauracje Atelier Amaro oraz Senses z Warszawy kolejny rok z rzędu utrzymały swoje Gwiazdki Michelin, więc nadal są jedynymi w Polsce lokalami z tym wyróżnieniem.

Kawowe poniedziałki McCafé

Nowy tydzień najlepiej zacząć od dobrej kawy, dlatego w każdy poniedziałek w McDonald’s będzie można ją kupić jedynie za 2 zł w ramach "Kawowych Poniedziałków McCafé".

Nowa kampania Lavazzy w Polsce

Kampania pod hasłem "More than Italian" to odpowiedź marki na zmieniające się trendy na rynku kawy. Celem kampanii jest pokazanie, że Lavazza to nie tylko synonim najwyższej jakości, ale także, że prawdziwa włoska kawa ma rozmaite oblicza.

Restauracja Przyjazna Dzieciom

Każdy rodzic wie, że znalezienie w restauracji smacznego, ale i ciekawego posiłku dla malucha, może czasem stanowić wyzwanie. Aby ułatwić życie wszystkim, którzy chcą zabrać najmłodszych do restauracji, powstał program Restauracja Przyjazna Dzieciom.

inne kategorie
akademia horeca
Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem? Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej