Finał II edycji konkursu "KUKBUK Poleca"
Kategoria: Wydarzenia - otwarte

Do akcji zgłoszono blisko 700 produktów od prawie 200 lokalnych producentów i właścicieli gospodarstw agroturystycznych. 24 z nich z certyfikatami.

W piątek, 25 maja, we wnętrzach historycznego budynku Szarotka zlokalizowanego na terenie Fortu Mokotów w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca II. edycję konkursu „KUKBUK Poleca”. Celem programu jest dotarcie i wyróżnienie inicjatyw kulinarnych, rzemieślniczych oraz miejsc przyjaznych naturze, dla których najważniejsza jest jakość. Z blisko 700 nadesłanych do redakcji KUKBUK-a produktów od prawie 200 lokalnych producentów, rzemieślników oraz właścicieli gospodarstw agroturystycznych, jury
w składzie: Daria Pawlewska, Oliwia Gede-Niewiadomska, Agnieszka Saternus, Grzegorz Łapanowski, Piotr Więcławski „Vienio”, Agata Kiedrowicz, David Gaboriaud, Ania i Ula Bieluń oraz Jan Wdowiak, wyłoniło 24 najlepszych, którym wręczono statuetki. Certyfikat „KUKBUK Poleca” przyznawany jest cyklicznie na okres jednego roku.

W tym roku nagrody zostały przyznane w ośmiu kategoriach: z pola i wody (produkty świeże, nieprzetworzone), ze spiżarni (produkty przetworzone), w płynie z procentami (napoje alkoholowe), w płynie bez procentów (napoje bezalkoholowe), z warsztatu (rzemiosło), dla urody (kosmetyki ekologiczne), za miastem dla relaksu (agroturystyka) oraz Polska Smakuje (nagroda specjalna partnera konkursu – Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa).

Wśród zwycięzców znaleźli się: w kategorii ze spiżarni – Kaszubska Koza, Wege Siostry, Pasieka PUCER, Pszczelarium, Ranczo Frontiera oraz Smak Natury, w kategorii z warsztatu – Tartaruga, i love nature i Stowarzyszenie Serfenta, w kategorii w płynie z procentami – Winnica Srebrna Góra oraz Browar Kormoran, w kategorii w płynie bez procentów – natu+ Prestige, Sad Zaścianki i Eko Sok Bar, w kategorii z pola i wody – Stefan Lagae i Wasabi Farm Poland, w kategorii dla urody – IOSSI, Hagi Cosmetics i Lush Botanicals, w kategorii za miastem dla relaksu – Folwark Wąsowo, Pałac Kamieniec i Dom Gościnny Stara Szkoła, i w kategorii specjalnej KOWR Polska Smakuje – Semco oraz Pstrąg Ojcowski.

Certyfikat KUKBUK Poleca jest symbolem uczciwego i sprawdzonego produktu/miejsca najwyższej jakości. Zostaje przyznawany na rok, co oznacza, że wyróżnieni producenci mogą się nim legitymować do połowy 2019 roku. Sylwetki wszystkich laureatów, szczegółowe opisy ich marek, działalności i produktów będą przedstawione i opisane w kanałach należących do platformy KUKBUK. Oprócz całorocznej promocji redakcyjnej, wybrani laureaci będą mieli możliwość współpracy z wydawnictwem przy realizacji wspólnych serii produktów do e-sklepu KUKBUK.

„W konkursie KUKBUK Poleca wyróżniamy tych, dla których praca ludzkich rąk to wartość nadrzędna
i nie zysk jest najważniejszy, a uczciwość i jakość. Cieszy nas niezwykle fakt, że takich ludzi w Polsce nie brakuje, a dzięki akcjom takim jak ta, możemy ich poznawać i szerzyć o nich wieść w świecie. Po raz kolejny zostaliśmy absolutnie pozytywnie zaskoczeni, zarówno skalą konkursu, jak i jakością nadesłanych produktów. Dzięki temu wierzymy, że to co robimy ma sens i jest potrzebne. Chcemy popularyzować trend odchodzenia od tego co masowe i byle jakie w kierunku tego, co z sercem i pasją własnoręcznie tworzone. Przepełnia nas duma, że wszystkie te fantastyczne produkty, które przyszły do oceny i które z trudem pomieściliśmy w redakcji są „made in Poland”. Już nie możemy się doczekać tego, co czeka nas za rok!” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.

„Od sześciu lat z rzemieślniczym zaangażowaniem tworzymy magazyn KUKBUK. Duma
z własnoręcznej pracy, odpowiedzialność za proces twórczy i dbałość o najwyższą jakość to wartości niezmiernie nam bliskie. Stąd właśnie wziął się pomysł na organizację konkursu KUKBUK Poleca. Chcemy zarazić czytelników szacunkiem i entuzjazmem dla tradycji rzemieślniczych oraz unikalności, która cechuje polskie rękodzieło. Niech pytania: kto, gdzie i dlaczego staną się ważnym elementem świadomości i kryterium wyboru, którego dokonuje konsument.” – dodaje Oliwia Gede-Niewiadomska, dyrektorka artystyczna magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.

Patronami akcji „KUKBUK Poleca” są: Kuchnia+, Domo+, Co Jest Grane 24, Wp.pl, Radio Kolor, Grupa Slow, Bio Bazar i Food Service.

Partnerem akcji „KUKBUK Poleca” jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Autor tekstu: ( red. )
Zobacz także
Kiedy Amerykanin spotkał Szkota

Na początku kwietnia tego roku, w Teatrze Kamienica w Warszawie, odbyło się niezwykłe spotkanie, w trakcie którego goście spotkania mieli okazję odbyć niezwykłą podróż po świecie amerykańskiej i szkockiej whisky.

Odkrywanie dziedzictwa gastronomicznego Europy Środkowej

Ruszył program, w ramach którego pięć miast z Europy Środkowej wybrało swoje lokalne produkty gastronomiczne oraz zaplanowało działania pilotażowe w celu ich promowania.

Trendy w turystyce kulinarnej pod lupą ekspertów

Kim jest współczesny turysta kulinarny? Jakie są jego potrzeby? Jak budować jego świadomość i wiedzę? Nad tymi zagadnieniami debatowali eksperci IV konferencji "Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń", organizowanej przez Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Wilanowski projekt kulinarny z Nagrodą Europa Nostra 2019!

"Miejsce przy królewskim stole", projekt Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie realizowany w Villi Intrata znalazł się wśród zwycięzców Nagród Dziedzictwa Europejskiego - Nagród Europa Nostra 2019. Jury doceniło warsztaty, pokazy i konferencje naukowe związane z rekonstrukcją staropolskich przepi

Sezon grillowy z TABASCO i Kikkoman

TABASCO® i Kikkoman zapraszają na oficjalne otwarcie sezonu grillowego. Do wspólnego grillowania można dołączyć w Czeladzi w trakcie finału VII mistrzostw Polski Saunmistrzów.

Wspólny stół obejmujący całą Polskę

4 czerwca obchodzić będziemy 30 rocznicę pierwszych wolnych wyborów po II wojnie światowej. Z tej okazji dziennikarka Katarzyna Bosacka stworzyła ogólnopolską akcję "Menu Wolności". Celem jest wspólne, radosne świętowanie daty, która przyniosła wolność w Polsce.

inne kategorie
akademia horeca
Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej
Video
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
Food Service Summit 2019 - Nabo, Talerzyki
Food Service Summit - Cool Cat
Food Service Summit 2019 - Ale Wino
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Tadeusz Müller
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Marta Glinka & Joanna Mróz
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Natalia Drobnik & Dawid Kaźmierczak
Zapowiedź Food Service Summit 2019 - Agnieszka Kręglicka
Food Service Summit 2018 - relacja
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 6
KARTA NAPOJÓW - ODCINEK 5
więcej