x

Finał II edycji konkursu "KUKBUK Poleca"

Kategoria: Wydarzenia - otwarte    08.06.2018

Do akcji zgłoszono blisko 700 produktów od prawie 200 lokalnych producentów i właścicieli gospodarstw agroturystycznych. 24 z nich z certyfikatami.

W piątek, 25 maja, we wnętrzach historycznego budynku Szarotka zlokalizowanego na terenie Fortu Mokotów w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca II. edycję konkursu „KUKBUK Poleca”. Celem programu jest dotarcie i wyróżnienie inicjatyw kulinarnych, rzemieślniczych oraz miejsc przyjaznych naturze, dla których najważniejsza jest jakość. Z blisko 700 nadesłanych do redakcji KUKBUK-a produktów od prawie 200 lokalnych producentów, rzemieślników oraz właścicieli gospodarstw agroturystycznych, jury
w składzie: Daria Pawlewska, Oliwia Gede-Niewiadomska, Agnieszka Saternus, Grzegorz Łapanowski, Piotr Więcławski „Vienio”, Agata Kiedrowicz, David Gaboriaud, Ania i Ula Bieluń oraz Jan Wdowiak, wyłoniło 24 najlepszych, którym wręczono statuetki. Certyfikat „KUKBUK Poleca” przyznawany jest cyklicznie na okres jednego roku.

W tym roku nagrody zostały przyznane w ośmiu kategoriach: z pola i wody (produkty świeże, nieprzetworzone), ze spiżarni (produkty przetworzone), w płynie z procentami (napoje alkoholowe), w płynie bez procentów (napoje bezalkoholowe), z warsztatu (rzemiosło), dla urody (kosmetyki ekologiczne), za miastem dla relaksu (agroturystyka) oraz Polska Smakuje (nagroda specjalna partnera konkursu – Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa).

Wśród zwycięzców znaleźli się: w kategorii ze spiżarni – Kaszubska Koza, Wege Siostry, Pasieka PUCER, Pszczelarium, Ranczo Frontiera oraz Smak Natury, w kategorii z warsztatu – Tartaruga, i love nature i Stowarzyszenie Serfenta, w kategorii w płynie z procentami – Winnica Srebrna Góra oraz Browar Kormoran, w kategorii w płynie bez procentów – natu+ Prestige, Sad Zaścianki i Eko Sok Bar, w kategorii z pola i wody – Stefan Lagae i Wasabi Farm Poland, w kategorii dla urody – IOSSI, Hagi Cosmetics i Lush Botanicals, w kategorii za miastem dla relaksu – Folwark Wąsowo, Pałac Kamieniec i Dom Gościnny Stara Szkoła, i w kategorii specjalnej KOWR Polska Smakuje – Semco oraz Pstrąg Ojcowski.

Certyfikat KUKBUK Poleca jest symbolem uczciwego i sprawdzonego produktu/miejsca najwyższej jakości. Zostaje przyznawany na rok, co oznacza, że wyróżnieni producenci mogą się nim legitymować do połowy 2019 roku. Sylwetki wszystkich laureatów, szczegółowe opisy ich marek, działalności i produktów będą przedstawione i opisane w kanałach należących do platformy KUKBUK. Oprócz całorocznej promocji redakcyjnej, wybrani laureaci będą mieli możliwość współpracy z wydawnictwem przy realizacji wspólnych serii produktów do e-sklepu KUKBUK.

„W konkursie KUKBUK Poleca wyróżniamy tych, dla których praca ludzkich rąk to wartość nadrzędna
i nie zysk jest najważniejszy, a uczciwość i jakość. Cieszy nas niezwykle fakt, że takich ludzi w Polsce nie brakuje, a dzięki akcjom takim jak ta, możemy ich poznawać i szerzyć o nich wieść w świecie. Po raz kolejny zostaliśmy absolutnie pozytywnie zaskoczeni, zarówno skalą konkursu, jak i jakością nadesłanych produktów. Dzięki temu wierzymy, że to co robimy ma sens i jest potrzebne. Chcemy popularyzować trend odchodzenia od tego co masowe i byle jakie w kierunku tego, co z sercem i pasją własnoręcznie tworzone. Przepełnia nas duma, że wszystkie te fantastyczne produkty, które przyszły do oceny i które z trudem pomieściliśmy w redakcji są „made in Poland”. Już nie możemy się doczekać tego, co czeka nas za rok!” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.

„Od sześciu lat z rzemieślniczym zaangażowaniem tworzymy magazyn KUKBUK. Duma
z własnoręcznej pracy, odpowiedzialność za proces twórczy i dbałość o najwyższą jakość to wartości niezmiernie nam bliskie. Stąd właśnie wziął się pomysł na organizację konkursu KUKBUK Poleca. Chcemy zarazić czytelników szacunkiem i entuzjazmem dla tradycji rzemieślniczych oraz unikalności, która cechuje polskie rękodzieło. Niech pytania: kto, gdzie i dlaczego staną się ważnym elementem świadomości i kryterium wyboru, którego dokonuje konsument.” – dodaje Oliwia Gede-Niewiadomska, dyrektorka artystyczna magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.

Patronami akcji „KUKBUK Poleca” są: Kuchnia+, Domo+, Co Jest Grane 24, Wp.pl, Radio Kolor, Grupa Slow, Bio Bazar i Food Service.

Partnerem akcji „KUKBUK Poleca” jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

XIV edycja konkursu Młody Kreator Sztuki Kulinarnej

Finał zostanie rozegrany 21 listopada w Poznaniu, a laureat konkursu otrzyma w nagrodę staż w restauracji z gwiazdką Michelina. Tematem tegorocznej edycji jest danie główne z indyka z podrobami drobiowymi i dowolnym produktem Knorr Professional (redukcja, marynaty, primerby, esencje bulionów).

PODSUMOWANIE RESTAURANT WEEK

W 378 najlepszych restauracjach i 30 miastach w całej Polsce przy wspólnym stole spotkało się 90 tys. osób - tak wyglądała kolejna edycja RW pod hasłem "Emocje na talerzach". Wyniki plebiscytu gości wiosennej edycji festiwalu zostały ogłoszone 17 maja br. na konferencji online.

Toruński Festiwal Smaków

"Stare i nowe. Tradycja i nowoczesność w kuchni polskiej" - pod takim hasłem odbędzie się Toruński Festiwal Smaków w dniach 24-25 marca w Centrum Targowym Park.

KULINARNY TALENT 2019 JUŻ NIEBAWEM

11. edycja autorskiego konkursu Roberta Sowy Kulinarny Talent 2019 odbędzie się podczas targów Euro Gastro 28 marca o godz. 11.00 w Warsaw Ptak Expo. To prestiżowy konkurs pozwalający odkryć wybitne zdolności wśród rozpoczynających życie zawodowe uczniów kierunków gastronomicznych.

Kawowe poniedziałki McCafé

Nowy tydzień najlepiej zacząć od dobrej kawy, dlatego w każdy poniedziałek w McDonald’s będzie można ją kupić jedynie za 2 zł w ramach "Kawowych Poniedziałków McCafé".

Ogród w mieście


Za nami 1. edycja Warszawskiego Festiwalu Kulinarnego "Rośliny, Owady i miód".

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej