x

Simply Great Italian Wines

Kategoria: Wino

Coroczne międzynarodowe wydarzenie winiarskie, prezentujące przekrojowo winnice i wina z interesujących regionów Włoch, 10 maja br. już po raz trzeci zawitało do Warszawy, potwierdzając tym samym ważną pozycję Polski na światowej mapie konsumentów włoskiego wina.

Tym razem w stolicy goszczono piętnaście winnic, reprezentujących regiony od północy do południa Italii. Najliczniej zaprezentowali się winiarze z Piemontu, przedstawiający wina nagradzane prestiżowymi nagrodami, a także przedstawiciele Toskanii, Wenecji, Sycylii i Sardynii.
Podczas seminarium degustacyjnego "GiroD'Italia" omówionych zostało 12 win, wybranych przez organizatorów Simply Great Italian Wines z bogatego portfolio wystawców. Seminarium poprowadził znany krytyk winiarski, Andrzej Daszkiewicz, który tak skomentował wydarzenie: „Najciekawszymi, bo najbardziej zaskakującymi winami prezentowanymi podczas seminarium, okazały się białe wino z Piemontu, Black Label Gavi D.O.C.G. Del Comune di Gavi 2016 winiarni La Chiara oraz czerwone wino z Sycylii – Casa Nostra Organic I.G.T. Terre Siciliane 2017, producenta International Wine Group. To pierwsze było winem bardzo złożonym i poważnym, wznosząc się wysoko ponad pewną anonimowość większości dostępnych na rynku win Gavi. Drugie zaś zaskoczyło niezwykłą świeżością owocu i niewysoką, jak na Sycylię, zawartością alkoholu, jedynie 12%.

Ciekawa dla większości uczestników okazała się możliwość skonfrontowania trzech win ze szczepu barbera z Piemontu, zrobionych nowocześnie, ale bardzo od siebie różnych, a także porównanie zamykających seminarium dwóch barolo: ultratradycyjnego Monvigliero 2013 winiarni Cantina Bel Colle oraz Audace 2013 z Azienda Agricola Roberto Sarotto, łączącego nowoczesność (starzenie w baryłkach) z poszukiwaniem nowych zastosowań metod bardzo tradycyjnych (podsuszenie części gron).”

Simply Great Italian Wines 2018 zgromadziło ponad 150 przedstawicieli branży i mediów winiarskich. "Food Service" był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej