x

Simply Great Italian Wines

Kategoria: Wino    24.05.2018

Coroczne międzynarodowe wydarzenie winiarskie, prezentujące przekrojowo winnice i wina z interesujących regionów Włoch, 10 maja br. już po raz trzeci zawitało do Warszawy, potwierdzając tym samym ważną pozycję Polski na światowej mapie konsumentów włoskiego wina.

Tym razem w stolicy goszczono piętnaście winnic, reprezentujących regiony od północy do południa Italii. Najliczniej zaprezentowali się winiarze z Piemontu, przedstawiający wina nagradzane prestiżowymi nagrodami, a także przedstawiciele Toskanii, Wenecji, Sycylii i Sardynii.
Podczas seminarium degustacyjnego "GiroD'Italia" omówionych zostało 12 win, wybranych przez organizatorów Simply Great Italian Wines z bogatego portfolio wystawców. Seminarium poprowadził znany krytyk winiarski, Andrzej Daszkiewicz, który tak skomentował wydarzenie: „Najciekawszymi, bo najbardziej zaskakującymi winami prezentowanymi podczas seminarium, okazały się białe wino z Piemontu, Black Label Gavi D.O.C.G. Del Comune di Gavi 2016 winiarni La Chiara oraz czerwone wino z Sycylii – Casa Nostra Organic I.G.T. Terre Siciliane 2017, producenta International Wine Group. To pierwsze było winem bardzo złożonym i poważnym, wznosząc się wysoko ponad pewną anonimowość większości dostępnych na rynku win Gavi. Drugie zaś zaskoczyło niezwykłą świeżością owocu i niewysoką, jak na Sycylię, zawartością alkoholu, jedynie 12%.

Ciekawa dla większości uczestników okazała się możliwość skonfrontowania trzech win ze szczepu barbera z Piemontu, zrobionych nowocześnie, ale bardzo od siebie różnych, a także porównanie zamykających seminarium dwóch barolo: ultratradycyjnego Monvigliero 2013 winiarni Cantina Bel Colle oraz Audace 2013 z Azienda Agricola Roberto Sarotto, łączącego nowoczesność (starzenie w baryłkach) z poszukiwaniem nowych zastosowań metod bardzo tradycyjnych (podsuszenie części gron).”

Simply Great Italian Wines 2018 zgromadziło ponad 150 przedstawicieli branży i mediów winiarskich. "Food Service" był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wino na medal - konkurs Stowarzyszenia Sommelierów Polskich

Ruszyły zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu "Wino na medal" organizowanego przez Stowarzyszenie Sommelierów Polskich. Swoje produkty mogą zgłaszać do konkursu importerzy, dystrybutorzy i producenci wina, których produkty są dostępne w ofercie branży HoReCa.

Trzecia edycja konkursu "Wino na medal" wznowiona!

Organizatorzy konkursu zapraszają do zgłaszania swoich produktów importerów, dystrybutorów i producentów wina, których etykiety są dostępne w ofercie branży HoReCa. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas finału Mistrzostw Polski Sommelierów, 24 października.

Partner Center: Jesteśmy partnerami nie tylko na czas prosperity

- Najważniejszą wartością jest dla nas partnerstwo. Zanim pojawiły się założenia tzw. "tarczy antykryzysowej" opracowaliśmy plan pomocy dla naszych odbiorców - hoteli i restauracji - polegający na rozłożeniu na dogodne raty ich zobowiązań finansowych - mówi Adam Drozdowski z zarządu Partner Center.

Znamy najlepszego sommeliera w Polsce!

Tegoroczne Mistrzostwa Polski Sommelierów wygrał Maciej Łyko, który na co dzień pracuje w londyńskiej restauracji Launceston Place.

Krajowy rynek cydru dramatycznie spada

- Jeśli nic nie zmieni się w kwestii legislacji, to o cydrze będziemy mogli zapomnieć w ciągu 3-4 lat - takie alarmujące prognozy docierają od krajowych producentów do Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Adam Pawłowski: Bąbelki na co dzień

Z premedytacją piszę o winach musujących już po sylwestrze, bo uważam, że powinniśmy cieszyć się bąbelkami przez cały rok. Trend sugeruje, że coraz częściej sięgamy po nie na co dzień. Ta prężnie rosnąca kategoria win zanotowała w ostatniej dekadzie globalny wzrost produkcji sięgający 40%.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej