x

Na dobry początek

Kategoria: Lifestyle - książki

Fern Green, "Breakfast. Morning, noon and night", wyd. Hardie Grant Books 2015

Wprawdzie mówi się, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, lecz bardzo wielu z nas nie traktuje śniadania z należytą uwagą (często nie jadając go wcale) – nie mamy czasu, zapominamy itd. Tak wygląda także rzeczywistość wielu szefów kuchni czy restauratorów, którzy żyją w permanentnym biegu. Jednak od kilku lat coraz częściej zdarza się, że restauracyjni goście szukają ciekawej oferty śniadaniowej na mieście. Przedłużają się też pory śniadań – zwłaszcza w weekendy – i spora część lokali ma śniadaniowe menu dostępne nawet cały dzień. Jak przygotować interesujące propozycje, wychodzące poza schemat obecnych wszędzie klasyków? „Breakfast. Morning, noon and night” autorstwa brytyjskiego stylisty i dziennikarza kulinarnego Ferna Greena to zarówno kompendium śniadaniowej wiedzy dla amatorów, jak i źródło inspiracji dla profesjonalistów. Znajdziecie tu niezawodne sposoby na perfekcyjne ugotowanie jajek, omlet z wędzonym pstrągiem, ricottą i ziemniakami, jajka po marokańsku, śniadaniowe burrito, pudding chia z mlekiem kokosowym czy wreszcie kilka rodzajów granoli. Niektóre z dań są bardziej pracochłonne, ale większość to rzeczy bezpretensjonalne, szybkie w przygotowaniu i odpowiednie na wiele okazji (np. dania rekomendowane na kaca). Zaletą książki jest zróżnicowanie przepisów – z jednej strony cały dział poświęcony tostom, z drugiej rozdział o zdrowych daniach (w tym wielu bezglutenowych). W obliczu coraz częstszych restrykcji żywieniowych ważne jest, aby swoją ofertę dostosować do różnych gości. Czasami w prosty sposób można urozmaicić śniadaniowe dania i wyróżnić się na tle konkurencji. A część przepisów z książki, drodzy szefowie i restauratorzy, wykorzystajcie na co dzień, przed wyjściem do pracy – naprawdę nie jest to takie trudne.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

SMAKI ODKOPANE

Nie słyszeliście o topinamburze? Nie wiecie, co to skorzonera (zwana też wężymordem)? Nie próbowaliście nigdy pasternaku, brukwi i jarmużu? Kilka lat temu można było spokojnie powiedzieć, że to zapomniane warzywa, bo trudno dostępne w sprzedaży i serwowane zaledwie w kilku miejscach.

NATURALNY FERMENT

Czy rzeczywiście jemy statystycznie mniej produktów kiszonych i fermentowanych niż kiedyś? Czy obawiamy się ich? Sandor Katz, amerykański aktywista kulinarny i niestrudzony propagator fermentacji, skutecznie oswaja ludzi z jedną z najstarszych metod obróbki i konserwacji żywności.

7. Targi Książki Kulinarnej w Warszawie

Zarażenie podróżami to przypadłość postępująca i nieuleczalna. Wiele lat temu zapadła na nią Marta Gessler, organizatorka Targów Książki Kulinarnej. I dlatego tegoroczne targi przebiegną pod hasłem przewodnim Podróżu-JEMY.

"POLISH CULINARY PATHS" PO GRUZIŃSKU

Książka o polskiej kulturze kulinarnej zatytułowana "Polish Culinary Paths" dzięki Instytutowi Polskiemu w Tbilisi doczekała się gruzińskiej wersji.

"Portugalia do zjedzenia" Bartka Kieżuna

Różnorodność natury, produktów i restauracji sprawiają, że od paru lat do Porto i Lizbony ciągnie z Polski coraz więcej turystów. Miłości do Portugalii uległ także Bartek Kieżun, dziennikarz i autor książek kulinarnych.

WALKA Z MITAMI

Bezglutenowa, bez laktozy, bez cukru czy bez tłuszczu - diet i teorii żywieniowych istnieje bardzo wiele. Wszyscy chcemy jeść zdrowo, więc część z nich staje się niezwykle modna i zatacza coraz szersze kręgi.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej