x

Zwycięzcy 17. Kulinarnego Pucharu Polski

Kategoria: Ludzie    20.11.2017

W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 10 drużyn z całej Polski, a na najwyższym podium stanęli Bartosz Peter i Rafał Kudliński. Z Bartoszem Peterem, junior sous-chefem restauracji Salt w hotelu Copernicus w Toruniu, rozmawiamy zaraz po wygranej.

„Food Service”: Skąd pomysł na konkursowe dania – przygotowali je panowie specjalnie na tę okazję czy są na stałe w menu waszej restauracji?
Bartosz Peter: Danie tworzymy zawsze na konkretną okazję. Skupiamy się na głównym składniku i wokół niego budujemy dodatki – smaki muszą być zdecydowane, ale dobrze zbalansowane. Kreatywność to kolejny bardzo ważny element dań konkursowych. Zawsze staramy się zaskoczyć czymś jury, np. kształtem, teksturą lub niecodzienną techniką. Niektóre elementy planowanych konkursowych dań z wyprzedzeniem wykorzystujemy w potrawach w regularnym menu, aby dopracować je do perfekcji.
 
Jak utrzymać najwyższą jakość pod dużą presją czasu i stresu podczas konkursu?
Czas to wyzwanie podczas każdego konkursu. Ilekolwiek by go było, to w takiej sytuacji zawsze płynie dwa razy szybciej niż normalnie. Do tego dochodzi stres i jurorzy patrzący na ręce. Rozwiązaniem są treningi i wykorzystanie doświadczenia zdobytego podczas wcześniejszych konkursów. Liczba treningów i przepracowanych godzin zawsze przekłada się na wynik. Dzięki temu można wykonać swoje założenia konkursowe w 100 proc. i zapanować nad uciekającym czasem.
 
Czy KPP różni się od innych konkursów, w których brał pan udział – na przykład olimpiady w Erfurcie?
Absolutnie nie, KPP jest na światowym poziomie. Zaczynając od międzynarodowego jury, poprzez świetne i przestronne stanowiska startowe, a kończąc na oprawie, trybunach i kibicach. KPP to zdecydowanie najlepiej przygotowany konkurs w Polsce.
 
Które z doświadczeń zawodowych zdobytych do tej pory są dla pana najcenniejsze?
Na pewno doświadczenia zdobyte w restauracji Centpourcent w Belgii. To tam przez dwa lata miałem okazję pracować na każdej sekcji i poznać gwiazdkową kuchnię od podszewki. Gdy tam pracowałem, zdecydowałem się wystartować w Global Chef Challenge, konkursie, który ukształtował moją obecną ścieżkę zawodową. Kolejne doświadczenie to olimpiada w Erfurcie w zeszłym roku. Start w tak prestiżowej imprezie to umiejętności i wiedza, których nie zdobyłbym nigdzie indziej.
 
Jak w jednym zdaniu opisałby pan swoją kuchnię?
Nieprzeciętna, gdzie smak gra pierwsze skrzypce.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Witold Iwański z nowym wyzwaniem

27 listopada br. podczas gali Gault & Millau we Wrocławiu Witold Iwański ogłosił, że po 5 latach odchodzi z restauracji Aruana w hotelu Narvil w Serocku.

Joe Warwick: NIE ZAWSZE CHODZI O FINE DINING

Na świecie jest wiele miejsc, w których można świetnie zjeść. A my chcemy o nich opowiedzieć innym. Pizza też może być wspaniała, kebab też może być wspaniały. Nie zawsze chodzi o fine dining - mówi nam Joe Warwick, pomysłodawca i twórca The World Restaurant Awards.

Bartek Kieżun: kuchnia pachnąca liściem laurowym

Po sukcesie "Italii do zjedzenia" Bartek Kieżun, czyli Krakowski Makaroniarz, serwuje nam kolejną opowieść o malowniczych miejscach i kuchni niezwykłej w swej prostocie. Jego "Portugalia do zjedzenia" właśnie ukazała się w księgarniach.

SPOTKANIE Z MISTRZEM

Na początku lutego do Warszawy przyjechał Pierre Gagnaire. Wraz z Andreą Camastrą (Senses) i Maciejem Majewskim (La Brasserie Moderne) przygotował kolację podczas dorocznej Gali CCIFP. Była to jego pierwsza wizyta w Polsce.

Transfer Sebastiana Krauzowicza

Jeden z najbardziej znanych szefów kuchni młodego pokolenia zmienił miejsce pracy: z Torunia przeniósł się do Wrocławia.

Paweł Suchenek szefem kuchni Crowne Plaza Warsaw - The HUB [rozmowa]

Paweł Suchenek, z bogatym doświadczeniem zdobytym w restauracjach hotelowych, będzie dowodził gastronomią w całym dwumarkowym obiekcie, który powstał przy Rondzie Daszyńskiego - Crowne Plaza Warsaw - The HUB oraz Holiday Inn Express Warsaw - The HUB. Otwarcie kompleksu zaplanowano na listopad.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej