x

Adam Pawłowski: Wino w promocji

Kategoria: Wino    16.02.2017

Styczeń i luty to miesiące, które w świecie gastronomii rządzą się swoimi prawami. Warto wykorzystać ten czas na spożytkowanie pełnego potencjału restauracji i maksymalizację sprzedaży. Oto pięć prostych do wdrożenia metod, które pomogą zwiększyć sprzedaż win.

1. Eksponuj wina w  restauracji
Ta najprostsza i najbardziej oczywista forma promocji działa w szczególności na wzrokowców, do których sam należę. Butelki na półce to jasny sygnał dla gościa, że wino zajmuje ważną część oferty restauracji. Jeżeli wśród eksponowanych win gość zauważy etykietę, którą zna i lubi, istnieje duża szansa, że nie zawaha się po nią sięgnąć. Idealnym rozwiązaniem jest ekspozycja wina w profesjonalnych witrynach chłodzących. Jeżeli nie dysponujesz tego typu sprzętem, prezentuj butelki na półkach i regałach, ale unikaj wystawiania ich na kontakt z promieniami słonecznymi, bo to bardzo niezdrowe dla wina. Jeżeli masz piwniczkę z winami, zapraszaj do niej gości. Osoby zainteresowane winem uwielbiają tego typu smaczki.

2. Promuj online
Pokazywanie win online jest świetnym dopełnieniem ekspozycji stacjonarnej. Zamieść na stronie internetowej aktualną kartę win i napisz, dlaczego twoja selekcja jest wyjątkowa. Twórz i publikuj ciekawy kontent w mediach społecznościowych, np. o łączeniu wina z jedzeniem, eksponuj wino tygodnia, rozpisz się o wyjątkowych aromatach danej butelki, publikuj zdjęcia z notkami degustacyjnymi itd.

3. Rekomenduj
Rekomenduj wina na kieliszki do konkretnych dań w menu. Szczególnie jeżeli oferujesz menu degustacyjne. W przypadku à la carte twoje rekomendacje mogą się zmieniać wraz ze zmianą menu lub pod dyktando sezonu. Wiosną i latem stawiaj na orzeźwiające wina białe i delikatne czerwone. One idealnie wpisują się w lżejszą kuchnię i nowalijkowy charakter dań. Jesienią i zimą stawiaj na dobrze zbudowane białe i czerwone, ponieważ w tych miesiącach karta dań obfitować będzie w mięsa, zawiesiste sosy i warzywa korzeniowe. Polecam drukowanie nazw win pod daniami lub wypisywanie ich na stosowanych w restauracjach tablicach. Dzięki temu uatrakcyjniasz ofertę restauracji i budujesz wizerunek miejsca zorientowanego na wine & food pairing.

4. Trenuj i  nagradzaj
Skutecznym narzędziem sprzedaży jest świadomy i wyszkolony personel, który jest w stanie doradzić, zarekomendować i zainteresować gości tematyką wina. Organizuj cykliczne degustacje, warsztaty upsellingowe połączone z konkursami za sprzedaż wina dla kelnerów. Jeżeli chcesz, żeby kelnerzy byli biegli w opisywaniu win, przeprowadzaj warsztaty, w których to oni sami wypracowują noty degustacyjne dla poszczególnych win. Jeżeli do tego pozwolisz im zdegustować wina z daniami z menu, z większą łatwością będą mogli rekomendować te pyszne połączenia gościom restauracji. Twojemu dostawcy win z pewnością zależy na promowaniu swoich etykiet, dlatego postaraj się wynegocjować warunki współpracy na szkolenia i konkursy.

5. Organizuj eventy winiarskie
Degustacje i kolacje winiarskie przyciągają entuzjastów i amatorów wina, czyli twoją grupę docelową. Organizuj tego typu imprezy w partnerstwie z dostawcami win, którzy wezmą na siebie koszt użytych butelek. To znacznie obniży koszt imprezy i uatrakcyjni cenę wejściówki. Tego typu eventy, niestety, nie generują wysokiego zysku z imprezy, ale są świetnym narzędziem PR-owym i uwiarygadniają winiarski profil twojej restauracji.

 

Adam Pawłowski, pierwszy i jedyny Polak z prestiżowym tytułem Master Sommeliera.
Mistrz Polski Sommelierów 2014. Zwycięzca zawodów sommelierów Sud de France 2013. Dwukrotny finalista UK Best Sommelier 2011 i 2014. Wykładowca The Court of Master Sommeliers. Przez 5 lat head sommelier w Northcote, restauracji oznaczonej gwiazdką Michelina. Niezależny konsultant branży HoReCa.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

WĘGIERSKA FABRYKA SNÓW

Kiedy siedząc na tarasie w restauracji Első Mádi Borház w węgierskim Mád popatrzymy przed siebie, zobaczymy dwa wzgórza. To po lewej jest zielone. Po prawej zaś ujrzymy wypalone przez wysoką temperaturę trawy. Kiedy przyjrzymy się im bliżej, odczytamy napis "Hollywood".

10 pytań do Eweliny Brdak

Ewelina Brdak, sommelier i menedżer w restauracji Rozbrat 20 Bakery & Wine Corner w Warszawie, opowiada o swojej pierwszej pracy i o rozwoju na stanowisku sommeliera.

Winnica Rymanów - wino z koleją w tle

Rymanów to niewielka miejscowość uzdrowiskowa we wschodniej części Beskidu Niskiego, na Wzgórzach Rymanowskich. Winnicę Rymanów wyróżniają południowo zorientowane stoki o ok. 8-procentowym nachyleniu będące gwarancją dłuższego nasłonecznienia.

Młodzi sommelierzy na start

15 października w hotelu Haffner w Sopocie odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowych Mistrzostw Młodych Sommelierów Calvet Sommelier Cup by Grands Chais de France. Zwyciężył Polak.

Rośnie rynek win niemieckich w Polsce

Już po raz 11. odbył się w Warszawie Festiwal Win Niemieckich. 11 kwietnia można było wypróbować win 40 producentów na stoiskach 32 wystawców.

Winnica Jana - wino z widokiem

Winnica Jana położona jest na wzgórzu w Zarzeczu w pobliżu Jasła. Jej największym atutem jest usytuowanie nad doliną Wisłoki. Z okien sali degustacyjnej rozciąga się niesamowity widok - panorama o długości ok. 40 km ukazująca spektakularne widoki na Beskid Niski oraz górę Liwocz.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej