x

Solec 44 kończy działalność

Kategoria: Ludzie    01.04.2018

1 grudnia br. Aleksander Baron, szef kuchni i właściciel Solca 44, poinformował, że z końcem 2017 r. jego restauracja zamyka się.

– Przyszedł czas, by pójść dalej. To trudna, a wręcz bolesna decyzja, ale słuszna – mówi Baron na temat przyczyn zamknięcia swojego lokalu na warszawskim Powiślu. Solec 44 istniał 7,5 roku. Restauracja była jednym z ważniejszych punktów na gastronomicznej mapie stolicy, a jej szef kuchni ceniony za odwagę i bezkompromisowość w użyciu rzadkich i regionalnych polskich produktów. Solec 44 rekomendowany był przez Slow Food Polska, w najnowszej edycji przewodnika Gault & Millau zdobył 12 pkt (1 czapka).
– Solec był tworem bez biznesplanu, właściwe bez planu. Był koncepcją, która potrafiła się zmieniać wraz z procesem dojrzewania szefa kuchni, czyli mnie. Solec szedł pod prąd, dużo zmienił na polskiej scenie gastronomicznej. Zawsze jednak przyświecała mu jedna idea – kuchnia oparta na najlepszym, lokalnym, sezonowym składniku i promocji ludzi, którzy wytwarzają unikatowe produkty pracą swoich rąk. Jako miejsce stawialiśmy na to, żeby każdy czuł się u nas dobrze. Utrzymanie tego lokalu przez ponad 7 lat to mój największy sukces i satysfakcja – mówi dla „Food Service” Aleksander Baron.
Na najbliższe miesiące szef kuchni planuje odpoczynek, który – jak mówi – będzie czasem na odzyskanie siebie. – Może powrócę do boksu? Mam nieskończenie wiele pomysłów – dodaje tajemniczo. Baron będzie kontynuował pisanie książek (w ciągu ostatnich trzech lat wydał trzy, najnowsza to „Między wódką a zakąską”) oraz udział w różnych projektach. Na pewno odbędzie się kolejna edycja Ognia – sezonowego restobaru w Beskidzie Wyspowym, którego kuchnia oparta jest na potrawach przygotowywanych na żywym ogniu. – Ogień ma płonąć zawsze. Będą piece w dołach, będzie jaskinia wykopana w zboczu, gdzie będziemy dojrzewali. Co? Zobaczycie dopiero na wiosnę – zachęca Aleksander Baron. Czekamy zatem z niecierpliwością.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej