x

Bankietowo zastawione

Kategoria: Twój biznes - oferta    06.04.2018

Jak wybrać odpowiednią zastawę i sprzęt na karnawałowe przyjęcie? Porównaliśmy oferty wiodących hurtowni i wypożyczalni gastronomicznych oraz producentów zastawy jednorazowej.

Okres karnawału sprzyja różnego rodzaju przyjęciom zarówno prywatnym, jak i biznesowym, w restauracji oraz w mniej standardowej przestrzeni. Każde z nich wymaga odpowiedniej zastawy, ale dużym wyzwaniem są wielkie bankiety „na stojąco” czy koktajle z jedzeniem w formie bufetu. Zastawę i wyposażenie na dużą liczbę osób trzeba wyjątkowo dobrze dobrać. Na przyjęciach organizowanych poza restauracją, w miejscach bez zaplecza, szczególnie istotna jest możliwość sprawnego przewiezienia potraw. Jak przy tym sprawić, by wszystko prezentowało się efektownie i na co zwrócić największą uwagę?

Na dużą skalę
– Impreza zasiadana różni się wymogami od przyjęcia z posiłkiem w formie bufetu – mówi Adam Fecenec, menedżer działu HoReCa w hurtowni Dajar. – Jeśli goście siedzą przy stołach, w zasadzie nie ma ograniczeń co do doboru zastawy. Sprawna ekipa kelnerska oraz wydajna kuchnia mogą zapewnić obsługę na poziomie dobrej restauracji nawet w przypadku bardzo dużej liczby gości. Jeśli natomiast posiłek serwowany jest w formie bufetu, lepiej sięgnąć po klasyczne linie bankietowe – uniwersalne, sztaplowalne, wytrzymałe – które będzie można łatwo przewieźć z miejsca na miejsce, ustawić w stosy, a później zbierać i myć – dodaje. Z kolei Sławomira Gudaszewska, general manager ds. klientów kluczowych Gastro Magic Service, zwraca uwagę na odpowiednie ilości i zapas dodatkowej zastawy. – Trzeba uwzględnić to, że goście nie spędzą całego wieczoru z jednym kieliszkiem, talerz może się zbić, a obrus pobrudzić. Lepiej lekko zaokrąglić liczbę sprzętu i mieć komfort, że impreza się uda, a nie cały wieczór się stresować – stwierdza. Warto dodać, że klienci nie muszą sami zmywać zastawy, ponieważ sprzęt Gastro Magic w ramach standardowego serwisu firmy zmywany jest w najlepszych maszynach Winterhalter z użyciem profesjonalnych środków czystości.  – Klienci cenią także to, że mogą u nas wypożyczyć sprzęt, zamówić lód, sprzedać, wymienić czy kupić używany sprzęt – mówi Gudaszewska. – Ważne jest również to, że GMS jako partner największych przedsięwzięć w Polsce spełnia wszelkie standardy jakości, a sprzęt jest trzymany w specjalnie do tego przeznaczonych pomieszczeniach. To wszystko daje naszym klientom poczucie bezpieczeństwa – dodaje. Adam Fecenec także podkreśla, że wypożyczenie porcelany lub szkła nie jest ogromnym kosztem, a wypożyczalnie mają w ofercie nie tylko podstawowe linie bankietowe, ale także porcelanę z bardziej wymyślnymi wzorami i dekoracjami.
Istotna jest również kwestia zachowania walorów potraw podczas ich przewożenia i serwowania. Często dania podane w formie bufetu w trakcie przyjęcia spędzają na stołach wiele godzin. – W ofercie mamy termosy do transportu płynów, a także tak zwane hot boxy, czyli pojemniki, które mają za zadanie utrzymać temperaturę dań, czy wszelkiego rodzaju inne podgrzewacze – zaznacza Gudaszewska. Fecenec poleca natomiast rozwiązania transportowe z firm Cambro i Rubbermaid Commercial Products: termosy, wózki do ich przewozu, szafy grzewcze, wózki do talerzy, kosze transportowe do szkła, a do serwowania poleca używać podgrzewaczy ze stali nierdzewnej w różnych rozmiarach. Dużą popularnością cieszą się podgrzewacze oferowane przez markę Ambition Hotel
& Restaurant w rożnych opcjach wykończenia: z litą lub przeszkloną pokrywą, lakierowane na rozmaite kolory. – Logistyka to wielkie wyzwanie przy organizacji dużej imprezy, a odpowiedni transport i naczynia do przechowywania znacząco ją ułatwiają – dodaje Fecenec.

Siła klasyki
– Chcemy nadążać za najnowszymi trendami estetycznymi, świetną jakością i cechami użytkowymi przy zachowaniu umiarkowanej ceny. Tylko połączenie tych wszystkich aspektów może zapewnić sukces w branży HoReCa – zaznacza Fecenec. – Klasyka ma zapewnione bezpieczne miejsce w branży HoReCa, ponieważ w wielu przypadkach sprawdza się najlepiej. Wodze fantazji można puścić przede wszystkim w daniach à la carte, tam można testować nowe trendy, a w przypadku bankietów i bufetów chodzi przede wszystkim o powtarzalność. Pole do oryginalności, zwłaszcza w okresie karnawału, to sama formuła: tematyczność potraw serwowanych w bufecie, sposób podania nawiązujący do menu – radzi. Sławomira Gudaszewska dodaje, że wszystko zależy od okazji i od organizatora. – Są instytucje, w których klasyka to jedynym właściwym wyborem i pewnie nieprędko się to zmieni. Są też agencje eventowe z szalonymi pomysłami, które kochają to, co nowe, inne, modne, oryginalne. W naszej wypożyczalni są rzeczy klasyczne i nowoczesne, bo myślimy nowocześnie i  patrzymy w przyszłość, a z klasyki się wywodzimy – podkreśla Gudaszewska. Jednocześnie zastawa powinna być na tyle elegancka, żeby odróżniać się od tej codziennej. W takich przypadkach warto decydować się na stonowane kolory i dobrej jakości surowiec. Adam Fecenec poleca wysublimowane, dekorowane zastawy ze szkliwem reaktywnym, mogące śmiało konkurować z ceramiką rękodzielniczą.

Wygoda jednorazowości
Podczas karnawału zdarzają się też okazje, przy których świetnie sprawdzi się zastawa jednorazowa. To mniej formalne przyjęcia w przestrzeniach mających różne ograniczenia. Wtedy szczególnie należy zwrócić uwagę na wybór odpowiednich naczyń i ich oryginalną aranżację. – Opakowaniami do bezpośredniej konsumpcji na różnego rodzaju imprezy/koktajle, z których najczęściej korzysta branża HoReCa, są m.in. kieliszki do szampana, wódki czy wina, talerze i sztućce. Sprawdzają się także opakowania służące do przenoszenia różnego typu dań, to np. m-boxy, lunchboxy oraz pojemniki – podkreśla Piotr Dominek, specjalista ds. marketingu, Huhtamaki Foodservice Poland. – Światowe trendy wskazują na wzrost popularności produktów wykonanych z papieru (lub materiałów pochodnych). Ma to ścisły związek z ekologią, która w ostatnich latach staje się coraz modniejsza – dodaje. Warto zaznaczyć, że rozwiązania graficzne oferowane przez Huhtamaki oraz wolność pozostawiona klientom pozwalają na zamówienie zastawy w estetyce dopasowanej do koncepcji danego przyjęcia czy spójnej komunikacji graficznej danego wydarzenia lub instytucji. – Dokonując wyboru opakowania jednorazowego, przede wszystkim należy skupić się na tym, do czego opakowanie będzie wykorzystane – zaznacza Dominek. – Dopiero po określeniu tego faktu wybieramy materiał, z którego wykonujemy opakowanie. Na końcu decydujemy o ewentualnym nadruku indywidualnym bądź grawerunku – dodaje. Zaznacza też, że to, co decyduje o popularności produktów firmy, to bezpieczeństwo, normy jakościowe, atrakcyjny wygląd oraz ich właściwe pakowanie. Nie sposób nie wspomnieć również o okazyjnych cenach produktów Huhtamaki oraz ich dostępności. – Lojalni klienci Huhtamaki doceniają także profesjonalizm obsługi klienta oraz dostawy na czas – mówi Dominek.
– Trudno wybrać jeden produkt, a nawet grupę produktów oferowanych przez Huhtamaki, które sprzedają się najlepiej. Sprzedaż naszej firmy uzależniona jest od pory roku, warunków pogodowych czy aktualnych trendów panujące na rynku – dodaje.
Przy formule samego wydarzenia ograniczenie stanowią wyłącznie potrzeby i wyobraźnia organizatorów – oferta hurtowni i wypożyczalni oraz wiodących producentów jest szeroka i otwiera wiele możliwości. Duży wybór znajdziemy, szukając zarówno eleganckiej jakościowej porcelany na wystawny bankiet, jak i wtedy, gdy chcemy zorganizować mniej formalne przyjęcie i wystarczy nam zastawa jednorazowa. Zawsze warto śledzić trendy, nowe rozwiązania, które sprawią, że zastawa będzie funkcjonalna i estetyczna jednocześnie, a przede wszystkim zgodna z naszymi oczekiwaniami i spójna z koncepcją imprezy.

Autor tekstu: Jakub Gutek
O AUTORZE
Jakub Gutek
Kulturoznawca, dziennikarz kulinarny i kucharz amator. Od 2016 r. związany z magazynem „Food Service”. W swojej pracy łączy kulinaria i kulturę, a w szczególności film. Współtworzy inicjatywę Films For Food, która zajmuje się dystrybucją i promocją najciekawszych filmów dokumentalnych o tematyce kulinarno-gastronomicznej oraz organizuje wokół nich wiele wydarzeń specjalnych.

Zobacz także

Odra Pak rozwija ofertę dla branży HoReCa

Konsorcjum Handlowe Odra Pak, największy dystrybutor opakowań i wyposażenia dla branży HoReCa, modyfikuje ofertę produktową. W związku z trendem eko i nowym ustawodawstwem unijnym, w asortymencie firmy pojawia się coraz więcej artykułów przyjaznych środowisku.

“The fresh taste of the land" nowym hasłem Farm Frites

Firma Farm Frites International, będąca liderem na rynku mrożonych produktów ziemniaczanych, zmienia slogan firmowy na "The fresh taste of the land". Nową myślą przewodnią Farm Frites chce podkreślić troskę o najwyższą jakość surowca, bezpieczeństwo oferowanych produktów.

Postaw na higienę z produktami Tork

Z badania Hygiene Matters przeprowadzonego w 2018 roku w grupie 15 530 respondentów wynika, że 44% gości unika wizyt w łazience, obawiając się o jej czystość.

McDonald's rozwija franczyzę

W skali globalnej już ponad 80 proc. lokali tej wiodącej marki gastronomicznej jest własnością indywidualnych przedsiębiorców.

ZAMÓWIONE, DOSTARCZONE

To już od dawna nie tylko pizza i fast food. Jak wygląda rynek dostaw jedzenia do domu, jak rozwija się w Polsce i jakie są światowe trendy? Na branżowych konferencjach coraz częściej porusza się wspomniane kwestie.

Burgery. Jak wyróżnić się z ofertą na dowóz?

Znów gastronomia działa tylko na wynos i na dowóz. Dopóki nie będzie możliwe zaproszenie gości do lokali, musimy w pełni skupić się na ofercie delivery i sprawić, aby klient wybrał nasze propozycje - z wielu pozostałych. Jak zatem wyróżnić się wśród konkurencji?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej