x

Powstanie pierwszy w Polsce Instytut Kulinarny Transgourmet

Kategoria: Twój biznes - wiedza    03.04.2018

Sprzęt kuchenny najnowszej generacji, nowoczesne stanowiska barmańskie i baristyczne, do tego bogaty program szkoleń kulinarnych i sommelierskich oraz spotkań z kucharzami z całej Europy - tak zapowiada się pierwszy w Polsce Instytut Kulinarny Transgourmet.

Otwarcie zaplanowane jest w pierwszej połowie tego roku.

Instytut Kulinarny będzie działał w budynku hali Selgros Cash&Carry w Piasecznie pod Warszawą. Nowoczesna przestrzeń od połowy roku 2018 wypełni się wydarzeniami dla branży HoReCa. Za program wydarzeń będzie odpowiadał jego manager – Krystian Zalejski, który oficjalnie ogłosił otwarcie Instytutu Kulinarnego 22 marca br. podczas międzynarodowych targów EuroGastro w Warszawie.

–  Instytut Kulinarny będzie platformą wymiany doświadczeń dla kucharzy. Chcemy dać naszym klientom możliwość poznania technik kulinarnych i europejskich trendów w gastronomii. Dzięki temu, że jesteśmy częścią międzynarodowego holdingu Transgourmet, szkolenia i warsztaty będą prowadzić także kucharze z Francji, Austrii, Szwajcarii czy Niemiec. Tutaj też będą odbywały się przygotowania do Kulinarnych Mistrzostw Świata w Luksemburgu jedni z najlepszych kucharzy w kraju z Narodowej Kadry Kucharzy OSSKIC - mówi Krystian Zalejski, Manager Instytutu Kulinarnego Transgourmet.

Instytut Kulinarny Transgourmet i Selgros Cash&Carry to pierwsze w Polsce miejsce, którego wyposażenie odwzoruje kuchnie najlepszych europejskich restauracji, uhonorowanych gwiazdkami Michelin. W jego przestrzeni zostaną wydzielone specjalne osobne strefy do prowadzenia szkoleń kulinarnych, w tym z kuchni molekularnej oraz barmańskich i baristycznych. Dzięki lokalizacji, odbywające się szkolenia i warsztaty, będą bazować na szerokim asortymencie produktów dostępnych w  hali Selgros Cash&Carry w Piasecznie, w tym m.in. świeżych owoców i warzyw, mięsa czy ryb i owoców morza, które dostarczane są prosto z portu w Bremerhaven.

–  Powołujemy Instytut Kulinarny w oparciu o 20 lat doświadczenia naszej pracy w branży oraz ze względu na duże zapotrzebowanie naszych klientów na szkolenia kulinarne. Wiemy, że dynamicznie rozwijający się rynek HoReCa w Polsce to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą – kucharze, restauratorzy czy osoby prowadzące firmy cateringowe. Dzięki Instytutowi Kulinarnemu chcemy dać im możliwość doskonalenia swoich umiejętności, a także wymiany doświadczeń z innymi kucharzami, również z tymi spoza kraju. W Instytucie będziemy szkolić nie tylko naszych klientów, ale również pracowników firmy – mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor marketingu Selgros Cash&Carry i Transgourmet..

Z programu szkoleń i warsztatów Instytutu Kulinarnego, będą mogli bezpłatnie skorzystać klienci HoReCa Selgros Cash&Carry i Transgourmet. Działająca do tej pory w strukturach firmy Akademia Kulinarna Selgros Cash&Carry i Transgourmet, stanie się jego integralną częścią.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wegetarianie w Polsce rosną w siłę - raport Pyszne.pl

Co trzeci mieszkaniec Warszawy, Krakowa czy Wrocławia zna smak roślinnych zamienników mięsa. Liczba wegetarian w Polsce pozostaje od zeszłego roku na stałym poziomie, zwiększa się jednak odsetek osób, które rozważają wykluczenie mięsa z diety. Wpływ na to ma poszerzająca się oferta dla wegetarian.

Latte z dostawą. Jaką kawę wybierają Polacy?

Czarna i mocna czy biała i słodka? Podobno nie ma jednej odpowiedzi, ale liczby mówią same za siebie. Polacy pokochali kawę z mlekiem i coraz chętniej zamawiają ją w dostawie. Uber Eats i Costa Coffee po pół roku współpracy ujawniają pierwsze dane.

Moc kawy - ekspansja kawiarnianych sieci

80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez "Food Service Europen and Middle East".

Wakacyjne śniadania mistrzów

Tegoroczne wakacje będą inne niż te, które pamiętamy z ostatnich lat. Wszystko wskazuje na to, że Polacy chętniej będą zwiedzać lokalne atrakcje i korzystać z rodzimych pensjonatów oraz mniejszych hoteli. Dobre śniadania zachęcą ich do skorzystania z pozostałych usług gastronomicznych obiektu.

Jaki wpływ na polską gospodarkę ma McDonald’s? Podsumowanie

Ponad 4,1 miliarda złotych wartości dodanej, około 40 tysięcy miejsc pracy wygenerowanych bezpośrednio i pośrednio, ponad 1,8 mld złotych wypłaconych wynagrodzeń. Sieć McDonald’s podsumowała swój wpływ na polską gospodarkę w 2019 roku.

Daj się znaleźć w sieci cz.1

W dzisiejszym świecie, w którym właściwie każdy z nas nosi w kieszeni smartfon z dostępem do szybkiego internetu, a czas w dużej mierze spędza przed komputerem, mamy możliwości, o których kilkanaście lat temu przeciętny gastronom mógł tylko pomarzyć.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej