x

Powstanie pierwszy w Polsce Instytut Kulinarny Transgourmet

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Sprzęt kuchenny najnowszej generacji, nowoczesne stanowiska barmańskie i baristyczne, do tego bogaty program szkoleń kulinarnych i sommelierskich oraz spotkań z kucharzami z całej Europy - tak zapowiada się pierwszy w Polsce Instytut Kulinarny Transgourmet.

Otwarcie zaplanowane jest w pierwszej połowie tego roku.

Instytut Kulinarny będzie działał w budynku hali Selgros Cash&Carry w Piasecznie pod Warszawą. Nowoczesna przestrzeń od połowy roku 2018 wypełni się wydarzeniami dla branży HoReCa. Za program wydarzeń będzie odpowiadał jego manager – Krystian Zalejski, który oficjalnie ogłosił otwarcie Instytutu Kulinarnego 22 marca br. podczas międzynarodowych targów EuroGastro w Warszawie.

–  Instytut Kulinarny będzie platformą wymiany doświadczeń dla kucharzy. Chcemy dać naszym klientom możliwość poznania technik kulinarnych i europejskich trendów w gastronomii. Dzięki temu, że jesteśmy częścią międzynarodowego holdingu Transgourmet, szkolenia i warsztaty będą prowadzić także kucharze z Francji, Austrii, Szwajcarii czy Niemiec. Tutaj też będą odbywały się przygotowania do Kulinarnych Mistrzostw Świata w Luksemburgu jedni z najlepszych kucharzy w kraju z Narodowej Kadry Kucharzy OSSKIC - mówi Krystian Zalejski, Manager Instytutu Kulinarnego Transgourmet.

Instytut Kulinarny Transgourmet i Selgros Cash&Carry to pierwsze w Polsce miejsce, którego wyposażenie odwzoruje kuchnie najlepszych europejskich restauracji, uhonorowanych gwiazdkami Michelin. W jego przestrzeni zostaną wydzielone specjalne osobne strefy do prowadzenia szkoleń kulinarnych, w tym z kuchni molekularnej oraz barmańskich i baristycznych. Dzięki lokalizacji, odbywające się szkolenia i warsztaty, będą bazować na szerokim asortymencie produktów dostępnych w  hali Selgros Cash&Carry w Piasecznie, w tym m.in. świeżych owoców i warzyw, mięsa czy ryb i owoców morza, które dostarczane są prosto z portu w Bremerhaven.

–  Powołujemy Instytut Kulinarny w oparciu o 20 lat doświadczenia naszej pracy w branży oraz ze względu na duże zapotrzebowanie naszych klientów na szkolenia kulinarne. Wiemy, że dynamicznie rozwijający się rynek HoReCa w Polsce to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą – kucharze, restauratorzy czy osoby prowadzące firmy cateringowe. Dzięki Instytutowi Kulinarnemu chcemy dać im możliwość doskonalenia swoich umiejętności, a także wymiany doświadczeń z innymi kucharzami, również z tymi spoza kraju. W Instytucie będziemy szkolić nie tylko naszych klientów, ale również pracowników firmy – mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor marketingu Selgros Cash&Carry i Transgourmet..

Z programu szkoleń i warsztatów Instytutu Kulinarnego, będą mogli bezpłatnie skorzystać klienci HoReCa Selgros Cash&Carry i Transgourmet. Działająca do tej pory w strukturach firmy Akademia Kulinarna Selgros Cash&Carry i Transgourmet, stanie się jego integralną częścią.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Budowanie zespołu sali

Kluczem do sukcesu w biznesie gastronomicznym są ludzie. Znalezienie ich, zarządzanie nimi oraz zatrzymanie ich przy sobie to jedno z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stoją właściciele lokali.

Polacy szturmują lokale gastronomiczne

Cztery razy w miesiącu je w barach i restauracjach statystyczny Polak po 15. roku życia. Miesięcznie na jedzenie i napoje poza domem wydaje 130 zł. Częściej niż kiedyś decyduje się na zmianę miejsca konsumpcji. To dane z najnowszego raportu "Rynek gastronomiczny w Polsce" przygotowanego przez GfK.

Odprawy zespołu - co zrobić, żeby były efektywne?

Sprawnie działający serwis restauracyjny nie jest dziełem pozytywnego zrządzenia losu. Nie zależy też od dobrego dnia, nastroju załogi i kucharza czy wyjątkowo miłych gości. By zapobiec chaosowi i uznaniowości, wystarczy pięciominutowa, ale regularna odprawa.

Marketing wiarygodny - przekonaj

"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci" - to słowa Oscara Wilde’a, które świetnie oddają ważny obecnie trend w marketingu - autentyczność. Za tym kierunkiem stoją murem dwa modne narzędzia: "storytelling" i "content marketing". To kompozyty najskuteczniejszej obecnie strategii marketingowej.

CZYM JEST BUDŻET FIRMOWY

Planowanie budżetu firmowego pozwala zwizualizować wyniki, jakie nasza firma może osiągnąć w przyszłości. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej zdefiniować cele, do których powinniśmy dążyć, a z góry określony, jasny plan działania pozwoli lepiej zarządzać naszym biznesem.

Restauracje w stylu cyfrowym

Czy branżę gościnności czeka totalna cyfryzacja? Jakie wybrać narzędzia, jaką strategię i wreszcie - jak sprawić, by technologia pracowała dla nas i za nas?

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej