x

Premiera Czerwonego Przewodnika Michelin "Main Cities of Europe 2018"

Kategoria: Miejsca    27.03.2018

Polskie restauracje utrzymują Gwiazdki Michelin, ale na liście sporo zmian. 26 marca, w Budapeszcie zaprezentowano najnowsze wydanie kulinarnego Czerwonego Przewodnika Michelin "Main Cities of Europe 2018". Warszawskie restauracje Atelier Amaro i Senses po raz kolejny zachowały swoje Gwiazdki.

Łącznie na polskiej liście pojawiło się aż osiem nowych lokali, zaś zniknęło z niej pięć restauracji. Symbol Bib Gourmand inspektorzy Michelin przyznali natomiast pięciu lokalom.

Gwiazdkę Michelin w tym roku po raz kolejny utrzymały warszawskie restauracje Atelier Amaro i Senses. Na liście Czerwonego Przewodnika Michelin „Main Cities of Europe 2018” pojawiło się jednak wiele nowych lokali. W stolicy są to Alewino, Mokotowska 69, Dyletanci oraz Kieliszki na Hożej, zaś w Krakowie – Albertina, Leonardo, Industrial Resto & Bar oraz Karakter.

Wyróżnienie Bib Gourmand przyznawane za korzystny stosunek jakości potraw do ich ceny znalazło się na koncie warszawskiej restauracji Brasserie Warszawska, Alewino, Kieliszki na Próżnej, Butchery and Wine oraz krakowskiej Zazie. Tegoroczna edycja przewodnika prezentuje w sumie 56 restauracji z Polski – 30 z Warszawy oraz 26 z Krakowa (pełne zestawienie w załączniku). To o trzy lokale więcej niż w ubiegłym roku, jednak w każdym z miast na listach nastąpiły spore zmiany. W stolicy dołączyły cztery oraz zniknęły trzy lokale, a w Krakowie pojawiły się cztery, natomiast wypadły dwie restauracje. Warto pamiętać, że już samo znalezienie się w przewodniku „Main Cities of Europe” jest dla właścicieli, szefów kuchni i całej obsługi dużym sukcesem.

Uwzględnienie lokalu w przewodniku to decyzja inspektorów Michelin, którzy przygotowują rekomendacje i oceniają restauracje. Ich wizyty są zawsze anonimowe, aby zapewnić obiektywizm oceny. Inspektor może wprawdzie ujawnić swoją tożsamość, jednak dopiero po uregulowaniu rachunku. W przeciwieństwie do Gwiazdek Michelin, które przyznawane są kolegialnie, decyzję o umieszczeniu restauracji w przewodniku może podjąć jeden inspektor.

W przewodniku „Main Cities of Europe” restauracjom przyznawane są następujące symbole:
- Gwiazdki Michelin – za walory smakowe potraw (od jednej do trzech gwiazdek)
- Bib Gourmand – za stosunek jakości do ceny
- Sztućce (Łyżka & Widelec) – za wystrój, jakość obsługi, atmosferę lokalu (od jednego do pięciu sztućców)

Tegoroczna edycja przewodnika „Main Cities of Europe” opisuje ponad 2 tys. restauracji z 36 największych miast w 20 krajach Europy. Opisane lokale znajdują się w Austrii (Wiedeń i Salzburg), Belgii (Bruksela i Antwerpia), Czechach (Praga), Danii (Kopenhaga, Aarhus), Finlandii (Helsinki), Francji (Paryż, Lyon), Grecji (Ateny), Hiszpanii (Madryt, Barcelona), Holandii (Amsterdam, Rotterdam), Irlandii (Dublin), Luksemburgu (Luksemburg), Niemczech (Berlin, Hamburg, Monachium), Norwegii (Oslo), Polsce (Warszawa, Kraków), Portugalii (Lizbona), Szwajcarii (Berno, Genewa, Zurych), Szwecji (Sztokholm, Göteborg, Malmö), na Węgrzech (Budapeszt), w Wielkiej Brytanii (Londyn, Birmingham, Edynburg), Włoszech (Rzym, Mediolan).

Firma Michelin zajmuje się nie tylko produkcją opon, lecz także wydaje słynne mapy oraz przewodniki kulinarne i turystyczne. Przewodnik Michelin „Main Cities of Europe” pojawia się na rynku od ponad 100 lat i jest uznawany za najważniejszy przewodnik kulinarny na świecie – stanowi numer jeden zarówno pod względem wysokości sprzedaży, jak i historii oraz reputacji. Wszelkie informacje praktyczne w nim zawarte, rankingi lokali oraz przyznane wyróżnienia są sprawdzane oraz aktualizowane każdego roku. Inspektorzy ponownie odwiedzają poprzednio ocenione lokale, a także te, które jeszcze nie znalazły się na stronach przewodnika.

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą Grupy jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na świecie ponad 100 tys. osób i jest obecna w 171 krajach. Michelin ma 68 zakładów produkcyjnych w 17 krajach. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.


www.michelin.pl

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

MAX Premium Burgers w Tychach

Szwedzka sieć MAX Premium Burgers uruchamia kolejną restaurację - w Tychach. To dziewiąty lokal sieci w Polsce i drugi na Śląsku.

RAMEN PEOPLE

Ramen People na krakowskim Kazimierzu to autorskie azjatyckie miejsce ze street foodem, które powstało z pasji tworzenia orientalnego jedzenia. Twórcami i współwłaścicielami są Dominika Grabowska (była właścicielka i pomysłodawczyni Kanton Dim Sum House) oraz Rafał Brzostek.

Kongresówka - tradycyjna kuchnia w Warszawie

Otwarta pod koniec stycznia 2019 r. Kongresówka to miks tradycji i nowoczesności. Eleganckie wnętrze utrzymane jest w industrialnym stylu z delikatną domieszką urban jungle. Grafitową szarość przełamano tu ciepłymi drewnianymi blatami stołów i pnącymi się przy ścianach roślinami.

Smażalnia Okoń - rybnie na warszawskim Wilanowie

Pierwszą Smażalnię Okoń otworzyła w Zielonym Grądzie koło Pasłęka 19 lat temu mama właścicielki Niny Kaszubskiej - Iwona.

Aleksander Baron otwiera bar na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie

Aleksander Baron powraca na scenę gastronomiczną. Wraz ze swą familią będzie karmić gości w Baron the Family Grill Bar. Na świeżym powietrzu, przy żywym ogniu. - To oaza w centrum miasta. Miejsce, które powstało, by cieszyć. Po trudnym lockdownie należy nam się czas biesiady - mówi nam szef kuchni.

SEAFOOD BAR & MARKET

W listopadzie 2017 r. na wrocławskim Starym Mieście w lokalu po słynnej restauracji Mosaiq otworzył się bar z jasnym motywem przewodnim: są to ryby i owoce morza w najczystszej formie. Znajdziemy go na ul. Świętego Mikołaja 12.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej