x

Kolejne firmy z branży HoReCa odchodzą od jaj kur z chowu klatkowego

Kategoria: Twój biznes - wiedza    16.03.2018

Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Od stycznia 2018 roku deklarację rezygnacji z jaj klatkowych złożyły m.in. sieci handlowe Arhelan, Topaz, Żabka, Fresh Market, Eurocash, restauracje i kawiarnie duty free Grupy Baltona, oraz globalni producenci żywności: Kraft Heinz, Unilever oraz Lantmännen. Do tej grupy dołączył również największy producent makaronów jajecznych w Polsce - Czanieckie Makarony, wyznaczając trend pozytywnej zmiany w sektorze makaronów. 

Do tej pory zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali:

Sieci handlowe: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka, Mila

Gastronomia: Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, McDonald’s, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway

Producenci żywności: Bahlsen, Ferrero, Frosta, Grycan, Kraft Heinz, Lantmannen, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever

Hotele: Accor Hotels, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group

Decyzje te są wynikiem rozmów z organizacjami działającymi na rzecz poprawy losu zwierząt hodowlanych, m.in. z Fundacją Alberta Schweitzera. „W ramach naszej inicjatywy Polska bez klatek, rozmawiamy z najważniejszymi markami na rynku, pomagając im w tworzeniu oficjalnych deklaracji rezygnacji z jaj z chowu klatkowego najpóźniej do roku 2025. Bardzo cieszymy się z faktu, że już w pierwszych dwóch miesiącach tego roku tyle firm zdecydowało się wziąć odpowiedzialność za pochodzenie swoich produktów. To kolejni wielcy gracze, którzy postanowili nie wspierać okrutnego procederu chowu klatkowego kur. Biorąc pod uwagę szybkość rozwoju tego trendu w branży spożywczej, wierzymy, że w ciągu kilku lat zakończymy erę klatkowych jaj w Polsce, a najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia tego celu jest dialog z biznesem” – mówi Karolina Skowron, Dyrektorka Corporate Relations z Fundacji Alberta Schweitzera. 

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Sfinks stawia na franczyzę

Sfinks Polska obecnie zarządza 97 lokalami w modelu franczyzowym, co stanowi 54% portfela. Obecnie jednym z głównych celów strategicznych firmy jest rozwój sieci franczyzowej i zwiększenie jej udziału do ponad 60% portfela.

Marka Vapiano do reaktywacji? Takie plany ma m. in. założyciel AmRestu

Grupa międzynarodowych partnerów i inwestorów chce ponownie uruchomić markę restauracji Vapiano i nadać jej nowy wymiar - informuje portal www.rli.uk.com.

HISZPAŃSCY SZEFOWIE KUCHNI WYCHODZĄ DO LUDZI

Wielu hiszpańskich szefów kuchni od lat dywersyfikuje źródła przychodów. Dobrą stroną tego zjawiska jest demokratyzacja gwiazdkowej kuchni i pojawienie się w ofercie najbardziej znanych świątyń smaku w formacie casual.

SIEDEM ZMYSŁÓW GASTRONOMII

Restauracja jest jak dobra fotografia - pobudza zmysły. Najlepsze zdjęcia to takie, które pomimo upływu czasu stale zachwycają. Wykonanie dobrego zdjęcia wymaga odpowiedniego wyczucia. Tak samo jest z gastronomią - dopiero powiązanie zmysłów może zaowocować sukcesem.

Jak poprawić płynność finansową?

Aby dobrze zarządzać biznesem gastronomicznym, niezbędna jest znajomość pojęcia płynności finansowej. Pozwala ona osiągnąć pełną świadomość dotyczącą kondycji finansowej firmy i umożliwia podejmowanie decyzji prowadzących do jej poprawy.

Jak Covid-19 zmienia podejście Polaków do jedzenia?

Drugą młodość przeżywają czosnek i cebula, czyli stare, dobre metody budowania odporności. Przegrywamy jednak z czymś, na co pracowaliśmy latami i co jest silniejsze niż wirus - ze złymi nawykami żywieniowymi. Sprawdź szczegóły.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej