x

Kolejne firmy z branży HoReCa odchodzą od jaj kur z chowu klatkowego

Kategoria: Twój biznes - wiedza    16.03.2018

Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Od stycznia 2018 roku deklarację rezygnacji z jaj klatkowych złożyły m.in. sieci handlowe Arhelan, Topaz, Żabka, Fresh Market, Eurocash, restauracje i kawiarnie duty free Grupy Baltona, oraz globalni producenci żywności: Kraft Heinz, Unilever oraz Lantmännen. Do tej grupy dołączył również największy producent makaronów jajecznych w Polsce - Czanieckie Makarony, wyznaczając trend pozytywnej zmiany w sektorze makaronów. 

Do tej pory zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali:

Sieci handlowe: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Netto, Piotr i Paweł, Tesco, Topaz, Żabka, Mila

Gastronomia: Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, McDonald’s, Sfinks, Sodexo, Starbucks, Subway

Producenci żywności: Bahlsen, Ferrero, Frosta, Grycan, Kraft Heinz, Lantmannen, Mars, Mondelez, Nestle, Unilever

Hotele: Accor Hotels, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group

Decyzje te są wynikiem rozmów z organizacjami działającymi na rzecz poprawy losu zwierząt hodowlanych, m.in. z Fundacją Alberta Schweitzera. „W ramach naszej inicjatywy Polska bez klatek, rozmawiamy z najważniejszymi markami na rynku, pomagając im w tworzeniu oficjalnych deklaracji rezygnacji z jaj z chowu klatkowego najpóźniej do roku 2025. Bardzo cieszymy się z faktu, że już w pierwszych dwóch miesiącach tego roku tyle firm zdecydowało się wziąć odpowiedzialność za pochodzenie swoich produktów. To kolejni wielcy gracze, którzy postanowili nie wspierać okrutnego procederu chowu klatkowego kur. Biorąc pod uwagę szybkość rozwoju tego trendu w branży spożywczej, wierzymy, że w ciągu kilku lat zakończymy erę klatkowych jaj w Polsce, a najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia tego celu jest dialog z biznesem” – mówi Karolina Skowron, Dyrektorka Corporate Relations z Fundacji Alberta Schweitzera. 

 

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Finał Krajowych Eliminacji Bocuse d’Or Poland 2018 już niebawem

Wydarzenie odbędzie się w dniach 27-28 lutego 2018 w Radisson Blu Sobieski Hotel Warsaw

Daj się znaleźć w sieci cz.1

W dzisiejszym świecie, w którym właściwie każdy z nas nosi w kieszeni smartfon z dostępem do szybkiego internetu, a czas w dużej mierze spędza przed komputerem, mamy możliwości, o których kilkanaście lat temu przeciętny gastronom mógł tylko pomarzyć.

Mr.Pancake i PIZZA BOYZ ze wzrostem sprzedaży pomimo pandemii

Dzięki silnej marce i stabilnemu biznesowi sieci restauracji Mr.Pancake i PIZZA BOYZ udało się zamknąć rok 2020 ze wzrostem i utrzymać pozycję lidera w kategorii restauracji comfort food. Jak wyglądał miniony rok w liczbach?

Uber Eats poszerza zasięg o Olsztyn i Częstochowę

Teraz także w Olsztynie i Częstochowie restauratorzy oraz klienci mogą korzystać z platformy Uber Eats, by zamówić ulubione dania za pomocą aplikacji i otrzymać je pod drzwi w ramach bezkontaktowej dostawy. W ofercie aplikacji pojawiło się menu z 50 nowych lokali.

Wygoda i doświadczenie - nowa rzeczywistość restauratorów

Restauratorzy, chcąc przetrwać globalną pandemię, będą musieli zarządzać zarówno rzeczywistym lokalem, jak i wirtualnym zaangażowaniem klientów. To, co jeszcze dziewięć miesięcy temu było nie do pomyślenia, stało się nową rzeczywistością - hybrydowe doświadczenie wygody.

NIE SAMYM FOOD COSTEM RESTAURACJA ŻYJE

Podczas spotkań z klientami jedno z najczęściej zadawanych pytań brzmi: "jaki powinienem mieć food cost?". Jest wiele książek i artykułów na ten temat i sporo z nich za wszelką cenę stara się wpoić zasadę, że koszt towaru powinien wynosić bądź nie powinien przekraczać 30 proc. obrotu.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej