x

Wino na medal

Kategoria: Wino    14.03.2018

Stowarzyszenie Sommelierów Polskich ogłasza konkurs "Wino na medal". Konkurs jest adresowany do działających w Polsce importerów, dystrybutorów i producentów wina, których produkty są dostępne w ofercie branży HORECA.

To pierwszy taki konkurs organizowany przez Stowarzyszenie, które od lat działa na rzecz poszerzania wiedzy na temat wina w Polsce. Dla firm importujących i dystrybuujących wino w branży gastronomicznej projekt jest okazją, by wyróżnić swoje najlepsze produkty wobec klienta ostatecznego, a także podnieść lub ugruntować swoją pozycję w branży. Nagrodzone wina będą mogły być oznakowane zdobytym wyróżnieniem.

Nadesłane na konkurs butelki będą oceniane przez komisję konkursową złożoną z sommelierów
i ekspertów winiarskich. Jury, które zbierze się w maju, oceni produkty w skali 100-punktowej  metodą tzw. degustacji w ciemno. Nad przebiegiem obrad komisji będzie czuwała Kancelaria Radców Prawnych Leszek Czarny, Wojciech Budny i Wspólnicy. Wyróżnienia będą przyznawane w następujących kategoriach:
- wina spokojne: białe, różowe, czerwone
- wina musujące: białe, różowe, czerwone
- wina wzmacniane: białe, różowe, czerwone.

Wyróżnienia otrzymają produkty, które uzyskają:
82,0 - 85,9 punktów - medal brązowy
86,0 - 89,9 punktów - medal srebrny
90 - 100 punktów - medal złoty.

Najwyżej ocenionym w danej kategorii winom, które uzyskają złoty medal, przyznana zostanie nagroda specjalna „Grand Prix”.

Do konkursu można zgłaszać dowolną liczbę produktów winiarskich. Aby wziąć udział w konkursie trzeba wypełnić formularz konkursowy dostępny na stronie internetowej www.sommelierzy.pl, wnieść z góry opłatę rejestracyjną w wysokości 50 zł netto za każdy zgłaszany produkt oraz przesłać po trzy butelki każdego zgłaszanego wina na adres SARWINE -  profesjonalnego magazynu do przechowywania win (więcej informacji na www.sarwine.pl ).

Konkurs rusza oficjalnie 12 marca. Produkty można zgłaszać do 7 maja. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas finału Mistrzostw Polski Sommelierów, 26 maja. Pełny regulamin konkursu jest dostępny pod linkiem: http://sommelierzy.pl/kwnm/regulamin-konkursu .

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

KWESTIONARIUSZ SOMMELIERA: JAKUB PASTERNAK

Miłość do wina obudziła się we mnie podczas pewnego szkolenia prowadzonego przez Sławomira Chrzczonowicza. Zrozumiałem wtedy, że chcę zgłębić temat wina najmocniej jak tylko się da.

Piotr Pietras szósty na Mistrzostwach Świata Sommelierów 2019

To ogromny sukces Polaka - w międzynarodowych zawodach rywalizowało 66 sommelierów z 63 państw. Piotr Pietras doszedł do półfinału i ostatecznie zajął szóste miejsce.

PRZEZ IGŁĘ DO WINA

19 kwietnia br. w hotelu Bristol odbyła się degustacja win z udziałem przedstawicieli branży winiarskiej, sommelierów oraz dziennikarzy. Rozmawiamy z gościem specjalnym tej degustacji Marteenem Dekkerem, wiceprezydentem marki Coravin na świat.

Chef & sommelier

Konflikty na linii kuchnia - sala to codzienność wielu restauracji. Antagonizmy, zamiast zbliżać, oddalają restaurację od sukcesu, dlatego lepiej postawić na współpracę między frontem a zapleczem. Jak powinna wyglądać w praktyce kooperacja dwóch doświadczonych generałów: szefa kuchni i sommeliera?

KOPERNIK BYŁ WINIARSKIM

Jeden z najsłynniejszych winiarzy świata. Jego wino zwyciężyło w legendarnej degustacji paryskiej, pokonując najwybitniejsze francuskie Châteaux. Na zaproszenie magazynu "Czas Wina" Warren Winiarski odwiedził Polskę, gdzie przyznano mu tytuł Człowieka Roku.

Piotr Pietras zwycięzcą Mistrzostw Polski Sommelierów

W finałowej trójce znaleźli się Marek Przyborek, Maciej Sokołowski i zeszłoroczny zwycięzca, który w Argentynie na Mistrzostwach Świata zajął 10. miejsce - Piotr Pietras. W tym roku wystartowała rekordowa liczba - aż 24 kandydatów z czołowych restauracji polskich i zagranicznych.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej