x

Wino na medal

Kategoria: Wino    14.03.2018

Stowarzyszenie Sommelierów Polskich ogłasza konkurs "Wino na medal". Konkurs jest adresowany do działających w Polsce importerów, dystrybutorów i producentów wina, których produkty są dostępne w ofercie branży HORECA.

To pierwszy taki konkurs organizowany przez Stowarzyszenie, które od lat działa na rzecz poszerzania wiedzy na temat wina w Polsce. Dla firm importujących i dystrybuujących wino w branży gastronomicznej projekt jest okazją, by wyróżnić swoje najlepsze produkty wobec klienta ostatecznego, a także podnieść lub ugruntować swoją pozycję w branży. Nagrodzone wina będą mogły być oznakowane zdobytym wyróżnieniem.

Nadesłane na konkurs butelki będą oceniane przez komisję konkursową złożoną z sommelierów
i ekspertów winiarskich. Jury, które zbierze się w maju, oceni produkty w skali 100-punktowej  metodą tzw. degustacji w ciemno. Nad przebiegiem obrad komisji będzie czuwała Kancelaria Radców Prawnych Leszek Czarny, Wojciech Budny i Wspólnicy. Wyróżnienia będą przyznawane w następujących kategoriach:
- wina spokojne: białe, różowe, czerwone
- wina musujące: białe, różowe, czerwone
- wina wzmacniane: białe, różowe, czerwone.

Wyróżnienia otrzymają produkty, które uzyskają:
82,0 - 85,9 punktów - medal brązowy
86,0 - 89,9 punktów - medal srebrny
90 - 100 punktów - medal złoty.

Najwyżej ocenionym w danej kategorii winom, które uzyskają złoty medal, przyznana zostanie nagroda specjalna „Grand Prix”.

Do konkursu można zgłaszać dowolną liczbę produktów winiarskich. Aby wziąć udział w konkursie trzeba wypełnić formularz konkursowy dostępny na stronie internetowej www.sommelierzy.pl, wnieść z góry opłatę rejestracyjną w wysokości 50 zł netto za każdy zgłaszany produkt oraz przesłać po trzy butelki każdego zgłaszanego wina na adres SARWINE -  profesjonalnego magazynu do przechowywania win (więcej informacji na www.sarwine.pl ).

Konkurs rusza oficjalnie 12 marca. Produkty można zgłaszać do 7 maja. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas finału Mistrzostw Polski Sommelierów, 26 maja. Pełny regulamin konkursu jest dostępny pod linkiem: http://sommelierzy.pl/kwnm/regulamin-konkursu .

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Radosław Froń: Archaiczne prawo na rynku dystrybucji wina

Dopuszczenie e-commerce jako kanału sprzedaży napojów alkoholowych w miejsce wyłączonych przez epidemię tradycyjnych sposobów zbytu może nieco zminimalizować dotkliwe straty branży winiarskiej - mówi prawnik i autor bloga paragrafwkieliszku.pl Radosław Froń.

Nie tylko szampan, czyli o winach musujących na Sylwestra

Żadna inna okazja nie kojarzy się tak mocno z winem musującym jak powitanie Nowego Roku. Jeśli butelka szampana to dla nas zbyt duży wydatek, możemy zastąpić go winem musującym z Hiszpanii lub Włoch. Warto zatem znać różnice w metodach produkcji i wiedzieć, które oznaczenia na etykietach są istotne.

Linie lotnicze będą sprzedawały niewykorzystane wino z dostawą do domu

Linie lotnicze American Airlines ogłosiły, że będą sprzedawały wino z dostawą do domu. W ten sposób chcą wykorzystać produkty, których ze względu na pandemię koronawirusa nie mogą oferować na pokładach samolotów - poinformowały amerykańskie media.

JUŻ WKRÓTCE GRAND PRIX "MAGAZYNU WINO"

27-29 października odbędzie się Stilnovisti XII Grand Prix "Magazynu Wino". Podczas gali wręczone zostaną nagrody dla najlepszych win w dziesięciu kategoriach.

Wino i kino

Już za miesiąc rozpoczyna się Przegląd Filmów o Winie, czyli cykl czterech spotkań, na których będzie można zapoznać się z najważniejszymi filmami o świecie wina.

Adam Pawłowski: Różowe prosecco

Do tej pory kojarzyliśmy prosecco z białym winem musującym, ale wygląda na to, że już wkrótce paleta barw tego bardzo popularnego włoskiego trunku zostanie uzupełniona o kolor różowy. Pierwsze butelki zobaczymy w przyszłym roku, ale już teraz przyjrzyjmy się temu fascynującemu wariantowi prosecco.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej