x

Bocuse d’Or Poland 2018 za nami

Kategoria: Twój biznes - wiedza    12.03.2018

W dniach 27-28 lutego w Radisson Blu Sobieski Hotel Warsaw odbył się Finał Krajowych Eliminacji Bocuse d’Or Poland 2018.

Zwyciężył Dawid Szkudlarek, szef kuchni Folwarku Folińscy. II i III miejsca zajęli kolejno: Jakub Kasprzak i Paweł Kubera.

Wyłoniona w preeliminacjach ósemka szefów kuchni wraz ze swoimi pomocnikami walczyła o najwyższe trofeum w następujących konfiguracjach:
27 lutego
- Jakub Kasprzak – restauracja Lumiere, Baranowo, Mateusz Gubała (commis)
- Paweł Kubera – hotel DeSilva Premium, Poznań, Paweł Żurkowski (commis)
- Patryk Kwieciński – Capri Ristorante & Bar, Warszawa, Ernest Zięba (commis)
- Jacek Majcherek – Bistro Słowacki, Gdańsk, Wiktor Bałdyga (commis)
28 lutego
- Maciej Majewski – Sofitel, Warszawa, Szymon Ścisłoski (commis)
- Marcin Molik – restauracja Drukarnia, Warszawa, Krystian Campagno (commis)
- Dawid Szkudlarek – Folwark Folińscy, Wysoka, Maciej Pisarek (commis)
- Dawid Zagrzywiec - Renaissance Warsaw Airport Hotel, Sebastian Graca (commis)

Na przygotowanie dwóch dań z ryby i mięsa kandydaci mieli 5 godzin 35 minut.
Zadaniem było przygotowania danie z jesiotra z dodatkiem ziemniaka oraz lubczyku, serwowane wyłącznie na talerzach w ośmiu porcjach, a także danie z łopatki wieprzowej z kością, móżdżku wieprzowego, mąki gryczanej i polskiego jabłka zaprezentowane na paterze. Oba dania musiały zawierać 50 proc. warzyw, roślin lub ziół, w tym wykorzystane trzy dowolne dodatki według uznania kandydata. - Dla mnie Bocuse d’Or to taka kulinarna „Formuła 1”, spektakl, w którym nie ma przypadku, a każdy element talerza czy patery powinien być przemyślany i dopracowany w każdym calu. Przez ostatnie dwa miesiące nie było dnia, w którym nie poruszyłbym tematu Bocuse d’Or. Był to trudny okres, obfity w treningi, analizy i rozmowy, ale nieprzespane noce i czas poświęcony w Folwarku Folińscy pozwolił przygotować się nam z należytą starannością - powiedział zwycięzca Bocuse d’Or Poland 2018 Dawid Szkudlarek.


- Przez dwa dni mieliśmy okazję oglądać najlepszych kucharzy w Polsce, którzy pod presją czasu i licznie zgromadzonej publiczności stanęli na wysokości zadania. Na podium znaleźli się kucharze, których dania były przemyślane i prezentowały się naprawdę wyjątkowo. Teraz przed nami kolejne etapy Bocuse d’Or Poland, gdyż jest to projekt całoroczny a zmagania kucharzy to najważniejszy, ale niejedyny jego element – powiedział Jacek Krawczyk, prezes zarządu Bocuse d’Or Poland.


Finał polskich eliminacji został przeprowadzony wytycznych regulacyjnych ustanowionych przez Międzynarodowy Komitet Organizacyjny Bocuse d’Or. Nad przebiegiem całego konkursu czuwał head chef Bocuse d’Or Poland Jarosław Walczyk, natomiast za stronę techniczną odpowiadał szef Łukasz Konik. Kandydatów oceniało międzynarodowe jury degustacyjne pod przewodnictwem Adama Chrząstowskiego, a wśród jurorów znaleźli się: Jarosław Uściński, Jerzy Pasikowski, Rafał Targosz, szef kuchni ZaKładka w Krakowie, Ákos Sárközi oraz Charles Tjessem. W jury technicznym pod przewodnictwem Roberta Skubisza zasiedli: Paweł Kałuski, Wojciech Harapkiewicz i Tomasz Purol.


Bocuse d'Or to jeden z najbardziej prestiżowym konkursów kulinarnych na świecie, stworzony 31 lat temu przez Paula Bocuse. Od tego czasu odbyło się wiele krajowych eliminacji w ponad 60 krajach, ekscytujących selekcji kontynentalnych i wielkich finałów w centrum targów SIRHA, które odbywają się co dwa lata.

„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Marketingowcy najchętniej czytają "Media & Marketing Polska"

Z radością informujemy, że magazyn Media i Marketing Polska (MMP) oraz Serwis Internetowy MMP24 zostały bardzo wysoko ocenione przez wszystkich uczestników rynku reklamowego w badaniu popularności mediów przeprowadzonym przez blogerów ze ScreenLovers.

Wzrost konsumpcji whisky w Polsce. Czy pandemia zahamuje ten trend?

Czynniki wzrostu to większa otwartość millenialsów i młodszego pokolenia na whisky, popularność butelek o mniejszej pojemności, pojawienie się single maltów w dyskontach spożywczych oraz rosnąca oferta smaków i gatunków.

Jak sieciowe burgerownie reagują w Polsce na trend roślinny?

Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w 8 sieciach burgerowni w Polsce. Triumfują rodzimy 7th Street Bar & Grill oraz Max Burgers.

Jakie są perspektywy rozwoju branży delivery?

Zainteresowanie Polaków dostawami jedzenia online dynamicznie rośnie, a pandemia COVID-19 wpłynęła na jeszcze większy wzrost takich zamówień. Czy nowi konsumenci dań z dowozów przekonają się do nich na trwałe? Jak będzie rozwijać się segment delivery?

Coffeedesk zebrał kapitał na ekspansję z crowdfundingowej emisji akcji

Ponad 2 miliony złotych kapitału zebrała firma Coffeedesk (All Good SA) w ramach crowdfundingowej emisji akcji mającej na celu sfinansowanie planów międzynarodowej ekspansji. Firmie zaufało 541 inwestorów.

Magda Gessler rozwija kolejną franczyzę - po lodziarniach czas na kawiarnie

Znana restauratorka, jurorka MasterChefa i gospodyni programu "Kuchenne rewolucje" ogłosiła na swej stronie icequeenmagdagessler.pl, że już rusza z nowym konceptem franczyzowym. Mowa o Ice Queen Cafe Magda Gessler.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej