x

Jesiotr w roli głównej

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Aż 11 zespołów wzięło udział w IV Mistrzostwach Polski w Potrawach i Kawiorze z Jesiotra, które 10 marca odbyły się w Hotelu Atut w Licheniu. W tym roku nagroda główna trafiła do Piotr Huszcza oraz Radosława Kosiorka.

- W tym roku wprowadziliśmy zmianę regulaminową: uczestnicy zamiast deseru, musieli przygotować przystawkę. Zgodnie stwierdzamy, że pomysły były bardzo kreatywne, a ogólny poziom konkursu bardzo wysoki – powiedział Adam Dmyterko, członek jury i szef kuchni restauracji Pergola w Kołobrzegu.

Jury, w skład którego weszli m.in. Jarzy Pasikowski, Tomasz Jakubiak i Adam Dmyterko, doceniło potrawę zaserwowaną przez ekipę Hotelu Restauracji Piano Lublin. Na przystawkę przygotowali: mus z jesiotra z ciastem filo, olejem estragonowym, kawiorem, remoulade z rzepaku, kolendra, szczaw; na danie główne: jesiotra z patelni z ziołową kruszonką, kolendrowym sernikiem z koziego sera z glazurowanym burakiem, sosem maślanym i chrzanem. Na drugim miejscu znaleźli się Tomasz Woźniak i Daniel Paś z Hotelu Fabryka Wełny Pabianice, a na trzecim Łukasz Jędrzejewski oraz Krzysztof Topór-Jasica z Restauracji Gubałówka w Kościelisku.

Okolice Konina są znane z największych hodowli jesiotra w Polsce. - To bardzo szlachetna i wymagająca ryba, która wymaga odpowiedniej obróbki kulinarnej. Wartości kulinarne i odżywcze jesiotra staramy się przybliżać poprzez organizację mistrzostw – dodał Jerzy Pasikowski, przewodniczący jury. W tym roku po raz pierwszy impreza otrzymała nominację do Kulinarnego Pucharu Polski.  

 

„Food Service” był patronem medialnym wydarzenia.




Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak restaurator wpływa na obsługę?

W poprzednim odcinku "Sztuki obsługi" skupiliśmy się na tym, jak szef kuchni i menedżer wpływają na jakość restauracyjnego serwisu. W tym miesiącu kierujemy uwagę na restauratora, ktoóry nadaje ton całej komunikacji wewnętrznej w firmie.

Naucz się liczyć - 6 rzeczy, które musisz zrobić, aby zapanować nad finansami lokalu

Firmy upadają, bo nie liczą kosztów i przychodów. Z arkusza kalkulacyjnego może skorzystać każdy i to za darmo!

Jak sieciowe burgerownie reagują w Polsce na trend roślinny?

Bezmięsny fast food staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Eksperci kampanii RoślinnieJemy sprawdzili dostępność opcji roślinnych w 8 sieciach burgerowni w Polsce. Triumfują rodzimy 7th Street Bar & Grill oraz Max Burgers.

Restauracja (jak) z Instagrama

Nie tylko goście restauracji chętnie korzystają z Instagrama. Coraz częściej po to narzędzie sięgają również same restauracje. Do czego może się przydać? Kiedy może pomóc, a kiedy zaszkodzić?

UPADŁOŚĆ MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY

Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której właściciel małego przedsiębiorstwa zmuszony jest zakończyć swoją działalność. Przyczyn podjęcia takiej decyzji może być wiele. Co zrobić w tej sytuacji? Czy ogłoszenie upadłości będzie dobrym wyjściem i jak to zrobić?

BUDOWANIE ZESPOŁU SALI

Kluczem do sukcesu w biznesie gastronomicznym są ludzie. Znalezienie ich, zarządzanie nimi oraz zatrzymanie ich przy sobie to jedno z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stoją właściciele lokali.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej