x

Finał Krajowych Eliminacji Bocuse d’Or Poland 2018 już niebawem

Kategoria: Twój biznes - wiedza    16.02.2018

Wydarzenie odbędzie się w dniach 27-28 lutego 2018 w Radisson Blu Sobieski Hotel Warsaw

Wyłoniona w Preeliminacjach ósemka zawalczy o najwyższe trofeum i możliwość reprezentowania Polski w finale europejskim, który odbędzie się 11-12 czerwca 2018 w Turynie.

W finale polskim wystąpią (kolejność alfabetyczna):
- Jakub Kasprzak – Restauracja Lumiere, Baranowo i Mateusz Gubała (commis)
- Paweł Kubera – Hotel DeSilva, Poznań i Paweł Żurkowski (commis)
- Patryk Kwieciński – Capri Ristorante & Bar, Warszawa i Ernest Zięba (commis)
- Jacek Majcherek – Bistro Słowacki, Gdańsk i Wiktor Bałdyga (commis)
- Maciej Majewski – Sofitel, Warszawa i Szymon Ścisłoski (commis)
- Marcin Molik – Restauracja Drukarnia, Warszawa i Krystian Campagno
(commis)
- Dawid Szkudlarek – Folwark Folińscy, Wysoka i Maciej Pisarek (commis)
- Dawid Zagrzywiec - Renaissance Warsaw Airport Hotel i Sebastian Graca (commis) i Sebastian Graca
(commis)Do konkursu Bocuse d’Or Poland mogli zgłaszać się wszyscy zainteresowani
profesjonalni kucharze spełniający podstawowe wymagania.


Konkurs skierowany jest do kucharzy czynnych zawodowo (chef), którzy mają ukończone 23 lata. Każdy z kandydatów sam dobierał sobie kucharza asystenta (commis), który nie może mieć więcej niż 22 lata.

Finał Krajowych Eliminacji Bocuse d’Or Poland 2018 wyłoni zwycięzcę po dwudniowej rywalizacji. Każdego dnia konkursowego przed międzynarodowym jury oraz publicznością wystąpi czterech szefów kuchni przy wsparciu  pomocników, a ich kulinarne zmagania będą trwały 5 godzin i 35 minut. W tym czasie zawodnicy będą musieli przygotować danie mięsne dla ośmiu osób, zaprezentowane dla dwóch osób na talerzach oraz dla sześciu na platerze (tacy). Ponadto uczestnicy będą musieli wykreować danie z ryby w ośmiu porcjach, które zaserwują wyłącznie na talerzach. W tym roku Komitet Wykonawczy na temat przewodni konkursu wybrał następujące produkty:

- Danie mięsne skomponowane na bazie łopatki wieprzowej z kością, móżdżku wieprzowego, mąki gryczanej i polskiego jabłka.


- Danie rybne przygotowane z jesiotra z dodatkiem ziemniaka oraz lubczyku.Oba dania muszą zawierać 50% warzyw, roślin lub ziół, w tym wykorzystane trzy dowolne dodatki według uznania kandydata.


Wykorzystanie gotowych produktów do przygotowania dań jest zabronione, z wyjątkiem surowych warzyw obranych, wyczyszczonych, nieprzygotowanych w odpowiednie kształty. W Regulaminie konkursu Organizator dopuścił również użycie przez zawodników produktów marki CHEF.


Konkurs zostanie przeprowadzony na takich samych zasadach i wytycznych regulacyjnych ustanowionych przez Międzynarodowy Komitet Organizacyjny Bocuse d’Or. Należy podkreślić, że zasady konkursu są bardzo surowe, a każde spóźnienie wiąże się z otrzymaniem od jurorów punktów ujemnych. Nad przebiegiem całego konkursu będzie czuwał Head Chef Bocuse d’Or Poland 2018 Jarek Walczyk, za stronę techniczną odpowiada szef Łukasz Konik, zaś w jury konkursu zasiądą najlepsi szefowie kuchni z Polski i zagranicy, w tym szef kuchni z gwiazdkowej restauracji oraz zwycięzca Grand Finale w Lyonie. Konkurs poprowadzi miłośnik polskiej kuchni regionalnej Tomasz Jakubiak.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Wpływ płacy minimalnej na ceny w polskiej gastronomii

Jednym z istotnych czynników kształtujących ceny sprzedaży jest wysokość pensji minimalnej. Jak dostosować aktualny model biznesowy restauracji do narzuconego wzrostu płacy minimalnej i utrzymać w tej sytuacji stały wartościowo wynik finansowy? Zapraszam do lektury.

Uber Eats świętuje 3 urodziny w Polsce

Z okazji swoich 3 urodzin Uber Eats zdradza, jakie dania najbardziej lubią zamawiać z dowozem Polacy i kiedy najczęściej to robią.

Enata Bread kupuje markę Gorąco Polecam Nowakowski. To nie koniec inwestycji!

Po zakupie marki Gorąco Polecam Nowakowski dynamicznie rozwijająca się grupa piekarniczo-cukiernicza Enata Bread chce zainwestować 15 mln zł w piekarnie i lunchownie. Grupa zapowiada w perspektywie 2-3 lat wzrost liczby lokali z 30 do 50 i zatrudnienia z 150 do 300 osób.

Marketing wiarygodny - przekonaj

"Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci" - to słowa Oscara Wilde’a, które świetnie oddają ważny obecnie trend w marketingu - autentyczność. Za tym kierunkiem stoją murem dwa modne narzędzia: "storytelling" i "content marketing". To kompozyty najskuteczniejszej obecnie strategii marketingowej.

Moc kawy - ekspansja kawiarnianych sieci

80 największych europejskich sieci kawiarni odnotowało wzrost liczby placówek o 6%, co daje łącznie 16 783 lokale. Poza ekspansją rynek charakteryzują przejęcia i fuzje. Prezentujemy wyniki analizy przeprowadzonej przez "Food Service Europen and Middle East".

Największe wydarzenie kulinarne już w kwietniu w Warszawie

11-13 kwietnia w ramach Lexus Hybrid Cuisine Warszawę odwiedzi siedmiu znakomitych szefów z czterech stron świata.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej