x

Koniec Metamorfozy

Kategoria: Miejsca    15.02.2018

Po 12 latach działalności zamyka się gdańska restauracja Metamorfoza, której szefem kuchni przez ostatnie 4 lata był Adrian Klonowski.

Metamorfoza znana była z bezkompromisowego podejścia do jakości wykorzystywanych produktów, ze współpracy z lokalnymi wytwórcami żywności oraz z odwagi w prezentowaniu dań. Ich oferta opierała się tylko na menu degustacyjnym wzbogaconym o szeroki wybór win i polskie alkohole. Celem zespołu tworzącego Metamorfozę było przekazywanie terroir na bazie fine dining. Właścicielką restauracji była Justyna Zdunek, menedżerką – Matylda Grzelak, zaś szefami kuchni kolejno: Mariusz Pieterwas, Łukasz Toczek, Adrian Klonowski.
Adrian Klonowski w 2015 r. został laureatem nagrody Młody Talent przyznawanej przez przewodnik "Gault & Millau Polska". W 2016 r. restauracja wstąpiła do stowarzyszenia JRE (Jeunes Restaurateurs d’Europe). Metamorfoza zasłynęła również organizacją wizyt studyjnych i kameralnych spotkań dla polskich szefów kuchni pod nazwą Commis Made, na które zapraszani byli międzynarodowi dziennikarze kulinarni. Ostatnim głośnym projektem zespołu „Metki” była Urban Farm (miejska farma) zbudowana na dachu budynku Stoczni Gdańskiej.
Ostatni serwis Metamorfozy odbędzie się 25 lutego 2018 r. Zamknięcie restauracji przez właścicielkę Justynę Zdunek jest efektem decyzji Adriana Klonowskiego i Matyldy Grzelak, którzy postanowili wyjechać z Polski:
- Musimy zostawić wszystko, co robimy, żeby ruszyć w świat i zmienić perspektywę. Bez diametralnej zmiany nie ma szans, żebyśmy się rozwinęli i mogli pokazywać ciekawe rzeczy, choćby tym wszystkim ludziom z zagranicy, których poznaliśmy w ostatnich latach. Trochę przestało nam się podobać, że ta nowa polska kuchnia, również w naszym wykonaniu, jest powieleniem pewnych zachodnich schematów. W Metamorfozie na przykład mocno się inspirowaliśmy stylem nordyckim. Musimy się od tego odciąć - mówi Matylda Grzelak w rozmowie z Mlask.com.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej