x

MAKRO Polska rozpoczyna nowy konkurs dla szkół gastronomicznych

Kategoria: Twój biznes - wiedza    01.02.2018

Sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach projektów Szef dla Młodych Talentów i Rok Marek Własnych rozpoczyna konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.

Inicjatywa skierowana do szkół i klas gastronomicznych ma na celu promocję kuchni tradycyjnej oraz nowych marek własnych: MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium.

Do konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa sieć hurtowni MAKRO Polska zaprosiło szkoły gastronomiczne z całej Polski. Do udziału zakwalifikowało się dwadzieścia szkół m.in. z Warszawy, Nakła Śląskiego, Starachowic, Szczytna, Bochni, Garwolina czy Wejherowa. „Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania – spłynęło do nas blisko pięćdziesiąt zgłoszeń w różnej formie, również filmów czy rymowanek” – mówi Joanna Purzycka, koordynatorka projektu. Zakwalifikowane szkoły wyznaczą reprezentujące je zespoły złożone z uczniów i nauczycieli, których zadaniem będzie przygotowanie autorskiego przepisu na danie tradycyjne z wykorzystaniem m.in. produktów marki MAKRO Chef: kaszy gryczanej, chrzanu tartego i miodu gryczanego, które to zapewni sieć hurtowni.

Najciekawsze trzy zgłoszenia wybierze jury w składzie: Magdalena Figurna (rzecznik prasowy MAKRO Polska), Sławomir Leszczyński (kierownik działu marki własnej w MAKRO Polska), Joanna Purzycka (koordynatorka konkursu), Paweł Serafin (szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie) oraz Cezary Powała i Michał Grzywacz (szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie). Dodatkowo przyznana zostanie nagroda publiczności dla zespołu, którego przepis zdobędzie największą liczbę polubień na fanpage’u programu Szef dla Młodych Talentów na Facebooku.

Do zdobycia są nagrody: publikacja w międzynarodowej książce kucharskiej wydanej przez METRO AG, zestawy noży MAKRO Professional oraz bony na zakupy do MAKRO. Oprócz szansy na nagrodę, każda z dwudziestu szkół otrzyma od MAKRO Polska zestaw produktów spożywczych MAKRO Chef i środków czystości MAKRO Professional.

„Celem konkursu jest zachęcenie szkół do zagłębienia się w kuchnię tradycyjną poprzez kreatywne wykorzystanie produktów naszej nowej marki własnej MAKRO Chef oraz poszukiwanie nowych smaków i połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu reprezentujący szkoły uczniowie – pod opieką swoich nauczycieli – będą mogli jeszcze bardziej rozwijać swoją wyobraźnię, pasję i talent kulinarny” – dodaje Joanna Purzycka.

Pierwsza edycja konkursu potrwa do marca. Kolejne dwie edycje zaplanowane są na kwiecień i wrzesień.

Konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa prowadzony jest przez MAKRO Polska w ramach Roku Marek Własnych oraz projektu Szef dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne, w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie internetowej www.szefdlamlodych.pl.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

SIEDEM ZMYSŁÓW GASTRONOMII

Restauracja jest jak dobra fotografia - pobudza zmysły. Najlepsze zdjęcia to takie, które pomimo upływu czasu stale zachwycają. Wykonanie dobrego zdjęcia wymaga odpowiedniego wyczucia. Tak samo jest z gastronomią - dopiero powiązanie zmysłów może zaowocować sukcesem.

Restauracje w stylu cyfrowym

Czy branżę gościnności czeka totalna cyfryzacja? Jakie wybrać narzędzia, jaką strategię i wreszcie - jak sprawić, by technologia pracowała dla nas i za nas?

LIDERZY STAWKI

To najlepsze wyniki od niespełna 10 lat: w 2016 r. 99 najlepszych operatorów gastronomicznych w Europie osiągnęło wzrost na poziomie 7,1 proc. Liderzy osiągnęli łączną sprzedaż na poziomie 100 mld euro. Badania przeprowadzili Gretel Weiss i Daniel Funnen ("Food Service Europe & Middle East").

Kolejne firmy z branży HoReCa odchodzą od jaj kur z chowu klatkowego

Ten globalny trend jest coraz bardziej widoczny w sieciach sprzedaży detalicznej, hurtowej, w gastronomii, hotelarstwie oraz wśród producentów żywności. Wpisuje się to w nastroje społeczne i stale rosnącą świadomość konsumentów.

Shoarma z restauracji sieci Sphinx trafi do 1500 sklepów

Shoarma, najpopularniejsze danie restauracji Sphinx, w styczniu trafiła do sprzedaży jako danie gotowe w Delikatesach Centrum, sieci liczącej ponad 1500 sklepów w Polsce. Oferta jest dostępna w pięciu wersjach smakowych. Na każdym opakowaniu umieszczono kupon o wartości 10 zł do restauracji Sphinx.

ROZWIJANIE TRADYCJI

Barszcz z uszkami, śledź w śmietanie czy karp w galarecie - szefowie kuchni coraz częściej kreatywnie podchodzą do tych klasycznych świątecznych dań. Urozmaicone menu może być ciekawym elementem nie tylko ofert na wigilie firmowe, ale także w stałej zimowej karcie restauracji.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej