x

Mikser Kulinarny z tłuszczami w roli głównej

Kategoria: Twój biznes - wiedza    16.01.2018

Styczniowe spotkanie z cyklu Szef dla Młodych Talentów przyciągnęło 250 uczniów szkół gastronomicznych z całej Polski. Tematem przewodnim pierwszego w 2018 roku Miksera Kulinarnego były tłuszcze.

Czwarte spotkanie w drugiej edycji Szefa dla Młodych Talentów odbyło się 12 stycznia 2018 r. w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Na młodych adeptów sztuki kulinarnej czekały pokazy kulinarne, prezentacje i degustacje, które pomogły im poszerzyć wiedzę potrzebną do rozpoczęcia kariery w gastronomii.

Pokaz kulinarny poprowadził Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster i prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Zaprezentował on m.in. aromatyzowanie olejów oraz technikę konfitowania, opowiedział młodym kucharzom o pracy w branży gastronomicznej oraz zaprosił ich do wspólnego gotowania. Katarzyna Noga, Marketing Manager Zakładów Tłuszczowych Kruszwica, opowiedziała uczniom o pochodzeniu, właściwościach i zastosowaniu tłuszczów oraz zaprosiła ich do degustacji różnego rodzaju olejów. Natomiast Matias Glusman, sommelier wodny oraz ekspert Coca-Cola, przeprowadził szkolenie m.in. o tym, jak odpowiednio dobrać wodę do dania i co wpływa na smak wody. Prezentacji towarzyszyła degustacja wody Kropla Delice.

Na najbardziej aktywnych uczestników czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Natomiast po zajęciach odbył się test wiedzy. Dwóch uczniów, którzy zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – staż w restauracji Pink Lobster pod okiem Jarosława Walczyka.

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa. Partnerem Miksera Kulinarnego były Zakłady Tłuszczowe Kruszwica – największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”). Z myślą o uczniach szkół gastronomicznych MAKRO Polska prowadzi także konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Mr.Pancake i PIZZA BOYZ ze wzrostem sprzedaży pomimo pandemii

Dzięki silnej marce i stabilnemu biznesowi sieci restauracji Mr.Pancake i PIZZA BOYZ udało się zamknąć rok 2020 ze wzrostem i utrzymać pozycję lidera w kategorii restauracji comfort food. Jak wyglądał miniony rok w liczbach?

Unilever dostarczy lody prosto do domu

Unilever łączy siły z Uber Eats, gwarantując dostawę lodów prosto do rąk konsumentów. Użytkownicy platformy w największych miastach Polski mogą bez wychodzenia z domu delektować się takimi markami jak Magnum, Ben & Jerry’s oraz Breyers.

Restauracyjne delikatesy online. Jak uruchomić sklep internetowy? [PORADNIK]

Wielu restauratorów sprzedaje w swych lokalach produkty delikatesowe na wynos. Kolejnym krokiem może być przeniesienie tej oferty do sklepu internetowego. Jak go uruchomić? Podpowiadamy!

DOBRE JEDZENIE ZACZYNA SIĘ OD CZYSTYCH RĄK

Higiena rąk to podstawa w gastronomii. Zasady związane z ich myciem są wpisane w systemy ghp i haccp. Jednak samo opłukanie wodą czy nawet wodą z mydłem nie jest wystarczające. Nadal wiele osób nie wie, jak prawidłowo myć ręce lub kiedy umycie rąk jest konieczne.

W Nespresso Professional Dzień Ziemi jest codziennie

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi - przyglądamy się problemom naszej planety. Nespresso od lat wspiera ochronę środowiska, rozwijając plantacje w duchu zrównoważonego rozwoju, zalesiając tereny wokół upraw kawowców, pozyskując surowce z certyfikowanych źródeł i i stosując recykling.

Fit Cake: 2020 to był dobry rok

Choć w najnowszej historii rok 2020 zapisze się jako pandemiczny, trudny i kryzysowy, to dla pierwszej polskiej niecukierni Fit Cake okazał się on pasmem biznesowych sukcesów. Franczyzowa sieć z Białegostoku zwiększyła swoje obroty o ponad 100 proc. Otworzyła też 12 nowych lokali.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej