x

Mikser Kulinarny z tłuszczami w roli głównej

Kategoria: Twój biznes - wiedza    16.01.2018

Styczniowe spotkanie z cyklu Szef dla Młodych Talentów przyciągnęło 250 uczniów szkół gastronomicznych z całej Polski. Tematem przewodnim pierwszego w 2018 roku Miksera Kulinarnego były tłuszcze.

Czwarte spotkanie w drugiej edycji Szefa dla Młodych Talentów odbyło się 12 stycznia 2018 r. w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Na młodych adeptów sztuki kulinarnej czekały pokazy kulinarne, prezentacje i degustacje, które pomogły im poszerzyć wiedzę potrzebną do rozpoczęcia kariery w gastronomii.

Pokaz kulinarny poprowadził Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster i prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Zaprezentował on m.in. aromatyzowanie olejów oraz technikę konfitowania, opowiedział młodym kucharzom o pracy w branży gastronomicznej oraz zaprosił ich do wspólnego gotowania. Katarzyna Noga, Marketing Manager Zakładów Tłuszczowych Kruszwica, opowiedziała uczniom o pochodzeniu, właściwościach i zastosowaniu tłuszczów oraz zaprosiła ich do degustacji różnego rodzaju olejów. Natomiast Matias Glusman, sommelier wodny oraz ekspert Coca-Cola, przeprowadził szkolenie m.in. o tym, jak odpowiednio dobrać wodę do dania i co wpływa na smak wody. Prezentacji towarzyszyła degustacja wody Kropla Delice.

Na najbardziej aktywnych uczestników czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Natomiast po zajęciach odbył się test wiedzy. Dwóch uczniów, którzy zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – staż w restauracji Pink Lobster pod okiem Jarosława Walczyka.

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa. Partnerem Miksera Kulinarnego były Zakłady Tłuszczowe Kruszwica – największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”). Z myślą o uczniach szkół gastronomicznych MAKRO Polska prowadzi także konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

PizzaPortal.pl na dobre znika z rynku

Serwis do zamawiania jedzenia online pizzaportal.pl po 10 latach zakończył działalność pod dotychczasową marką. Teraz jego oferta dostępna jest w aplikacji Glovo. Dla nowych użytkowników oznacza to większy wybór restauracji, możliwość korzystania z usług kurierskich i zakupów z dostawą.

Święto branży HoReCa już w marcu

W dniach 21-23 marca, w Centrum Targowo-Kongresowym w Warszawie odbędą się 22. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro oraz 11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel.

Jak uruchomić i rozwijać dostawy? Bezpłatny poradnik dla restauracji

Czy bardziej opłaca się dostawa własna, czy zlecona na zewnątrz? Czym menu w dowozie powinno różnić się od oferty w lokalu? Jakich restauracji szukają klienci i gdzie? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poradniku stworzonym przez ekspertów Pyszne.pl i specjalistów branży.

Stacja paliw ulubioną "kawiarnią" Polaków

Stacje paliw to zdecydowanie numer 1 wśród miejsc, w których Polacy piją kawę poza domem. Najczęściej spontanicznie wymieniane miejsca z kawą to Orlen, McDonald’s oraz Starbucks. Kawę poza domem pije 51% Polaków - wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

Tripadvisor - jak wykorzystywać jego potencjał?

Z serwisu Tripadvisor korzysta co miesiąc 390 mln turystów, którzy w czasie podroży szukają rekomendowanych restauracji. Jeśli więc macie uprzedzenia wobec tego portalu, musicie je odłożyć na bok i potraktować go jak narzędzie biznesowe, które może przyciągnąć więcej gości do waszych lokali.

Proste sposoby na poprawę food costu

Na rynku wciąż widoczna jest niska świadomość dotycząca działań pozwalających na kontrolę i optymalizację food costu. Przedstawiamy kilka prostych metod prowadzących do obniżenia tego wskaźnika.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna ekspozycja i zatowarowanie restauracji

Dbanie o odpowiedni kontakt wizualny, zagwarantowanie priorytetu produktom najważniejszym z punktu widzenia klienta, dyskretne oznakowanie jakości oferty to droga, która doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i zysków.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej