x

Śliwka kalifornijska nie tylko "od święta"

Kategoria: Karta - dania    21.12.2017

Z najnowszych badań wynika, że respondenci równie chętnie sięgają po nią jako przekąskę, czy dodatek w codziennej kuchni.

Od lat suszona śliwka kalifornijska zajmuje główną pozycję na przedświątecznych listach zakupowych. Polacy uwielbiają dodawać ją do potraw a ponad 50 proc. ankietowanych przyznaje, że właśnie w czasie świątecznym używają ją najczęściej. Jednak z najnowszych badań wynika,  że respondenci równie chętnie sięgają po nią jako przekąskę, czy dodatek w codziennej kuchni.


Z tegorocznych badań przeprowadzonych dla California Prune Board wynika, że utrzymuje się trend, w którym to śliwka suszona najczęściej używana jest w okresie świątecznym. Jednak coraz większa liczba ankietowanych deklaruje zakup tego produktu do codziennego użytku.

51 proc. ankietowanych zadeklarowało, że kupuje suszoną śliwkę w okresie świątecznym. Badania pokazują jednocześnie, że wzrasta chęć spożywania suszonej śliwki jako przekąski czy dodatku  w codziennej kuchni. Od 2014 roku nastąpił 6 procentowy wzrost w deklaracjach o spożywaniu suszonej śliwki jako przekąski. Obecnie 49 proc. badanych twierdzi, że jest to ich drugi, najczęstszy sposób jej spożywania.   


Okres świąteczny to dla rynku suszonych śliwek w Polsce czas wzmożonego zainteresowania produktem. Ten owoc jest głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej. Ponadto od ponad
3 lat jako California Prune Board, poprzez liczne kampanie, staramy się pokazać Polakom również wszechstronność zastosowania suszonej śliwki z Kalifornii w codziennym menu. Jak pokazują wyniki badań konsumenci są coraz bardziej zainteresowani i otwarci na alternatywne sposoby użytkowania tego produktu i coraz chętniej sięgają po niego, jako zdrową przekąskę czy dodatek do dań, wzbogacając model używania suszonej śliwki tylko „od święta”. Polski rynek zdrowej żywności rozwija się, a konsumenci chcą odżywiać się różnorodnie, zdrowiej i stosować produkty jakości premium, takie jak suszona śliwka pochodząca z Kalifornii. – komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

Udane zbiory  


Tegoroczne, bardzo udane zbiory dla rolników z Kalifornii zakończyły się w drugiej połowie września
z sukcesem, oznaczającym wzrost plonów o ponad 100 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Branża śliwek z Kalifornii powraca do wysokich poziomów zbiorów, z korzyścią dla rynku i konsumentów. Drzewa śliwkowe dały owoc klasy premium, doceniany na świecie za legendarny smak i najwyższą jakość. Sadownicy z Kalifornii od ponad 150 lat udoskonalają techniki uprawy i zbioru śliwek, aby dostarczyć na rynek suszoną śliwkę o jakości premium.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Kultowe klopsiki z Ikei teraz w całkowicie roślinnej wersji

Nowa wersja klopsików wygląda i smakuje jak mięso, a przy tym jest w 100% roślinnym produktem. Danie jest alternatywą dla osób, które chcą zatroszczyć się o planetę i ograniczyć spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego, jednoczenie nie rezygnując z mięsnego smaku.

Wegański burger od Bobby Burgera

Największa polska sieć burgerowni wprowadza do oferty pierwszego wegańskiego burgera. "Power Plant" pojawi się we wszystkich 45 lokalach sieci 29 listopada i będzie bazował na "roślinnym mięsie" firmy Linda McCartney.

Roślinny burger od Nestlé już dostępny w Polsce

Sensational Burger marki Garden Gourmet to pierwszy roślinny burger od Nestlé na polskim rynku. Mogą go próbować klienci sieci "7th Street - Bar & Grill" oraz "Meet & Fit - Slow Food".

Chrupiąca sałatka Bakalland najlepszym produktem dla sektora HoReCa

Przedstawiamy nowość w ofercie Bakalland

CHAŁKA - PORCJA HISTORII

Chałka to smak dzieciństwa. W moim domu zjadana z samym masłem, czasem jeszcze z dodatkiem miodu lub domowego dżemu. Można ją było dostać w każdym społemowskim sklepie. Długo nie wiedziałam, że wywodzi się z kuchni żydowskiej, gdzie wypieka się ją na szabat i z okazji innych ważnych świąt.

Burger King poszerza wegańską ofertę o roślinne nuggetsy

Roślinne nuggetsy to kolejna pozycja w Burger King, która pojawia się w menu sieci w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie roślinnym jedzeniem wśród Polaków.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej