x

Banki Żywności ruszają z kampanią "Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem"

Kategoria: Lifestyle - książki    18.12.2017

Z początkiem grudnia ruszyła kampania "Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem" Federacji Polskich Banków Żywności.

Stowarzyszenie chce poprzez nią zwrócić uwagę na problem marnowania żywności w Polsce. Rocznie wyrzucanych jest 9 milionów ton jedzenia, to 18 miliardów posiłków, które mogłyby trafić do 2 milionów osób, żyjących w skrajnym ubóstwie. Federacja jest jedyną organizacją w Polsce, która na masową skalę potrafi ratować żywność przed zmarnowaniem i przekazywać ją do osób najbardziej potrzebujących.

Bohaterką kampanii jest mała dziewczynka, która z radością nakrywa stół i przygotowuje się do posiłku, którego w rzeczywistości nie ma, ponieważ otwierając lodówkę znajduje tam tyko olej. To częsta sytuacja dla 2 milionów osób żyjących w Polsce, mimo że wciąż w skali roku marnowanych jest 9 milionów ton jedzenia.

- Pokazujemy w spocie, że rozwiązaniem tego paradoksu niedożywienia zajmują się Banki Żywności, które odbierając żywność od producentów, sklepów, restauracji oraz dbając o jej transport i magazynowanie, przekazują ją z powodzeniem do wielu potrzebujących, za pośrednictwem organizacji pomocowych – podkreśla Monika Młynarczyk – kierownik ds. komunikacji marketingowej i fundraisingu w Federacji Polskich Banków Żywności

-Temat kampanii jest niezwykle istotny, ponieważ wciąż sporo osób, nie zdaje sobie sprawy jak wiele żywności marnuje się obecnie w Polsce. Ten brak świadomości często rodzi niesłuszne przekonania, że problem nie dotyczy nas samych, lub że niewiele możemy zrobić by mu zapobiec. Banki Żywności chcą poprzez kampanię zwrócić uwagę, że istnieje realne rozwiązanie problemu, którym jest paradoks niedożywienia. Rozwiązanie, w którym swój udział może mieć każdy z nas - podkreśla Magdalena Bryksa Szymańczak - specjalista ds. PR i mediów społecznościowych w Federacji Polskich Banków Żywności.

Po pierwsze Federacja zachęca, by aktywnie zadbać o własne otoczenie, stworzyć w domach i rodzinach kulturę szacunku do jedzenia. Dzięki temu możliwe byłoby ograniczenie strat żywności, które po stronie samych gospodarstw domowych, wynosi obecnie 2 mln ton w skali roku.

Po drugie każdy z nas może przyczynić się do niemarnowania żywności na ogromną skalę, która ma miejsce w hipermarketach, u producentów i w restauracjach. Każda 1 złotówka przekazana na Banki Żywności, umożliwi dostarczenie potrzebującym aż 16 posiłków przygotowanych z uratowanej żywności. Banki posiadają ogólnopolską sieć 32 placówek, wypracowane procedury odbioru żywności od producentów i z hipermarketów oraz kontakty do osób potrzebujących w całej Polsce. Jedynym ograniczeniem są fundusze niezbędne na transport, czyli odebranie żywności od dostawców i przewiezienie jej do magazynów, skąd jest dalej dystrybułowana. Każde 30zł przekazane poprzez stronę http://www.wspieraj.bankizywnosci.pl to aż 800 uratowanych posiłków, które trafią do potrzebujących. 

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej