x

Zawsze Dzikie

Kategoria: Karta - dania    24.11.2017

Pod takim hasłem rusza kampania MSC na rzecz ochrony dzikiej natury oceanów

Jak wynika z badań, tylko 3,2 % Polaków zdaje sobie sprawę, jak bardzo zagrożone są dziko żyjące ryb. Podczas gdy wszyscy czerpiemy z zasobów mórz i oceanów, zaledwie niewielka część społeczeństwa ma świadomość, że aż 90% łowisk dziko żyjących ryb jest zagrożona przełowieniem2. O tym, jak ważna jest ochrona dzikiej natury oceanów oraz co robić, by dostępne zasoby nie zostały wyczerpane, mówi kampania MSC pod hasłem „Zawsze Dzikie”, która właśnie wystartowała w Polsce.

Jeśli nie zaczniemy zwracać uwagi na to, z jakiego źródła pochodzą dzikie ryby i owoce morze na naszym talerzu, to w diecie przyszłych pokoleń może ich zabraknąć.

– Ryby i owoce morza to główne źródło białka dla ponad miliarda ludzi i najczęściej kupowany produkt spożywczy na świecie, a oceany zapewniają środki utrzymania dla 1/10 ludzi na świecie – mówi Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce – Dlatego musimy dbać o ekosystemy mórz i oceanów. Wcale nie trzeba przy tym rezygnować ze swoich przyzwyczajeń czy wykluczać z diety ryb czy owoców morza. Wystarczy wybierać produkty z niebieskim znakiem MSC, który oznacza, że zostały one złowione w sposób odpowiedzialny, dobry dla środowiska. Pozwoli to także wesprzeć rybaków, którzy zarządzają łowiskami w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dziko żyjących populacji. Dzięki temu możemy cieszyć się rybami i owocami morza wiedząc, że będzie ich pod dostatkiem dla nas i dla przyszłych pokoleń – dodaje.  


Kampania „Zawsze Dzikie” to najnowsze przedsięwzięcie MSC, znanej na całym świecie organizacji pozarządowej, która od 20 lat działa na rzecz zrównoważonego rybołówstwa oraz promowania odpowiedzialnych praktyk rybackich wśród konsumentów i partnerów. Organizatorzy zachęcają do ochrony dzikiej natury oceanów poprzez wybieranie dzikich ryb i owoców morza ze znakiem MSC, a ich działania wspierają liczni partnerzy m.in. firmy ALDI, FRoSTA, Kaufland, Lidl. Wiarygodny system certyfikacji pozwala każdemu konsumentowi w prosty sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony zasobów mórz i oceanów, dzięki oznakowaniu całej gamy produktów od śledzi w puszcze, poprzez wędzoną makrele po równie popularnego w Polsce mintaja czy dorsza. Niebieski znak MSC to także gwarancja, że ryby w całym łańcuchu dostaw pochodzą tylko z legalnych i sprawdzonych źródeł. Rozpoczynająca się kampania ma na celu promocję znaku wśród konsumentów oraz zwrócenie uwagi na fakt, że każdy wybór w restauracji czy przy sklepowej półce ma znaczenie!

Autor tekstu: ( red. )

Inne kategorie

Akademia Horeca

Skuteczna strategia wyceny napojów

Odpowiednia wycena napojów to jedna z najważniejszych decyzji komercyjnych w sektorze HoReCa. Jeśli poziom cen jest właściwy, sprzedaż, a nią także zyski ze sprzedaży napojów wzrosną. W przypadku gdy ceny są zbyt niskie, tracimy zysk. Jeżeli natomiast ceny są zbyt wysokie, ryzykujemy utratę klienta.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej