x

Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami

Kategoria: Twój biznes - wiedza

Myśląc o żywności z Unii, europejscy konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak: Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie).

Aby to zmienić, regiony te postanowiły połączyć siły w skierowanej do Europejczyków kampanii informacyjnej. Celem kampanii jest przybliżenie zalet produktów pochodzących z ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej (RUP) oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów – UGPBAN (Gwadelupa i Martynika), GESBA (Madera) oraz ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).

Celem wspólnych działań tych organizacji, zaplanowanych na lata 2017-2019, jest zwiększenie rozpoznawalności europejskiego znaku jakości dla regionów ultraperyferyjnych, który jest potwierdzeniem wysokiej klasy produktów pochodzących z tamtejszych upraw. Produktem promowanym w kampanii jest europejski banan pochodzący z ultraperyferyjnych regionów UE. Kampania informacyjna obejmie takie kraje jak: Hiszpania, Portugalia, Francja, Belgia, Niemcy oraz Polska.

Działania kampanii skoncentrowane są wokół oznaczenia, które zostało przygotowane przez Unię w celu identyfikacji spełniających europejskie standardy jakości produktów pochodzących z RUP oraz dla podkreślenia ich wartości. Nawiązując do tych wartości, hasło kampanii brzmi: „Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami” („Outermost regions label – Born under lucky stars”).

Logo kampanii zostało umieszczone na sztandarowym miejscu historycznego trójmasztowca Le Marité – imponujących żaglach. Statek to swoisty symbol, ogniwo łączące wyspy z kontynentem europejskim. W latach 2017-2019 trójmasztowiec zawinie do 18 portów w sześciu krajach docelowych, w każdym pozostając przez tydzień. Poza możliwością podziwiania statku z zewnątrz, zwiedzający będą mieli okazję wejść na pokład i obejrzeć wystawę fotograficzną prezentującą różne produkty pochodzące z upraw na Gwadelupie, Martynice, Maderze i Wyspach Kanaryjskich. Tę samą wystawę będzie można obejrzeć w 2017 r. w stolicach sześciu krajów docelowych.

Program zakłada także realizację projektu edukacyjnego skierowanego do dzieci w wieku szkolnym z Europy kontynentalnej. Poprzez zabawę uczniowie dowiedzą się o ultraperyferyjnych regionach Unii Europejskiej i uprawianych tam bananach. Projekt pod hasłem „Narysuj mi ultraperyferyjny region [RUP]” zakłada również wymianę uczniów między Europą kontynentalną a jej zamorskimi terytoriami.

Organizacje planują także pojawić się na targach żywności w sześciu krajach docelowych.

Kampania wspierana będzie przez działania prasowe i PR, jak również regularne publikacje na stworzonej specjalnie stronie: www.exotictasteofeurope.eu i na Facebooku (“Exotic Taste of Europe”).

Więcej informacji na: www.exotictasteofeurope.eu

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Jak restaurator wpływa na obsługę?

W poprzednim odcinku "Sztuki obsługi" skupiliśmy się na tym, jak szef kuchni i menedżer wpływają na jakość restauracyjnego serwisu. W tym miesiącu kierujemy uwagę na restauratora, ktoóry nadaje ton całej komunikacji wewnętrznej w firmie.

Bocuse d’Or Poland 2018 za nami

W dniach 27-28 lutego w Radisson Blu Sobieski Hotel Warsaw odbył się Finał Krajowych Eliminacji Bocuse d’Or Poland 2018.

INNOWACYJNY RĘKAW CUKIERNICZY RENGO

Termostabilne nadzienia owocowe i kremowe Lauretta sprzedawane są teraz w nowym, mniejszym opakowaniu - gotowym do użycia rękawie cukierniczym Rengo.

NIE SAMYM FOOD COSTEM RESTAURACJA ŻYJE

Podczas spotkań z klientami jedno z najczęściej zadawanych pytań brzmi: "jaki powinienem mieć food cost?". Jest wiele książek i artykułów na ten temat i sporo z nich za wszelką cenę stara się wpoić zasadę, że koszt towaru powinien wynosić bądź nie powinien przekraczać 30 proc. obrotu.

Zbiory śliwek w Kalifornii zakończone sukcesem!

W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek dobiegły końca. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku.

NIE DO KOŃCA ZRÓWNOWAŻONE

Polscy barmani są świetni. Rodzima scena rośnie w siłę i doskonale radzi sobie z wdrażaniem światowych trendów. Polska mentalność sprawia jednocześnie, że chcemy więcej, mocniej i szybciej.

Inne kategorie

Akademia Horeca

SYSTEMY MOTYWACYJNE A WZROSTY SPRZEDAŻOWE W KATEGORII NAPOJÓW

W poprzednich artykułach omawiane były tematy istotne dla wzrostu sprzedaży i zysków kategorii napojów. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, dlaczego kwestią fundamentalną jest inwestowanie w szkolenia dla zespołu, jak dopasować napoje do potraw, jak wyceniać napoje, omawialiśmy nadchodzące trendy.
więcej

Video

Koreański czarny czosnek - nowy trend wśród kucharzy
Food Service Summit 2019 - relacja II
Food Service Summit 2019 - relacja
więcej