x

Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami

Kategoria: Twój biznes - wiedza    17.11.2017

Myśląc o żywności z Unii, europejscy konsumenci często zapominają o produktach pochodzących z wysp takich jak: Gwadelupa, Martynika, Madera czy Wyspy Kanaryjskie, mimo iż są one zamorskimi terytoriami Francji (Gwadelupa i Martynika), Portugalii (Madera) i Hiszpanii (Wyspy Kanaryjskie).

Aby to zmienić, regiony te postanowiły połączyć siły w skierowanej do Europejczyków kampanii informacyjnej. Celem kampanii jest przybliżenie zalet produktów pochodzących z ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej (RUP) oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów pochodzących z tych obszarów.

Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz trzech organizacji reprezentujących producentów bananów – UGPBAN (Gwadelupa i Martynika), GESBA (Madera) oraz ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie).

Celem wspólnych działań tych organizacji, zaplanowanych na lata 2017-2019, jest zwiększenie rozpoznawalności europejskiego znaku jakości dla regionów ultraperyferyjnych, który jest potwierdzeniem wysokiej klasy produktów pochodzących z tamtejszych upraw. Produktem promowanym w kampanii jest europejski banan pochodzący z ultraperyferyjnych regionów UE. Kampania informacyjna obejmie takie kraje jak: Hiszpania, Portugalia, Francja, Belgia, Niemcy oraz Polska.

Działania kampanii skoncentrowane są wokół oznaczenia, które zostało przygotowane przez Unię w celu identyfikacji spełniających europejskie standardy jakości produktów pochodzących z RUP oraz dla podkreślenia ich wartości. Nawiązując do tych wartości, hasło kampanii brzmi: „Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami” („Outermost regions label – Born under lucky stars”).

Logo kampanii zostało umieszczone na sztandarowym miejscu historycznego trójmasztowca Le Marité – imponujących żaglach. Statek to swoisty symbol, ogniwo łączące wyspy z kontynentem europejskim. W latach 2017-2019 trójmasztowiec zawinie do 18 portów w sześciu krajach docelowych, w każdym pozostając przez tydzień. Poza możliwością podziwiania statku z zewnątrz, zwiedzający będą mieli okazję wejść na pokład i obejrzeć wystawę fotograficzną prezentującą różne produkty pochodzące z upraw na Gwadelupie, Martynice, Maderze i Wyspach Kanaryjskich. Tę samą wystawę będzie można obejrzeć w 2017 r. w stolicach sześciu krajów docelowych.

Program zakłada także realizację projektu edukacyjnego skierowanego do dzieci w wieku szkolnym z Europy kontynentalnej. Poprzez zabawę uczniowie dowiedzą się o ultraperyferyjnych regionach Unii Europejskiej i uprawianych tam bananach. Projekt pod hasłem „Narysuj mi ultraperyferyjny region [RUP]” zakłada również wymianę uczniów między Europą kontynentalną a jej zamorskimi terytoriami.

Organizacje planują także pojawić się na targach żywności w sześciu krajach docelowych.

Kampania wspierana będzie przez działania prasowe i PR, jak również regularne publikacje na stworzonej specjalnie stronie: www.exotictasteofeurope.eu i na Facebooku (“Exotic Taste of Europe”).

Więcej informacji na: www.exotictasteofeurope.eu

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Dark kitchens na (pandemicznej) fali

Duża, nowoczesna kuchnia na obrzeżach miasta, niskie koszty, zróżnicowana oferta, zamówienia online, tylko dowozy - to podstawowe założenia nowego trendu w gastronomii - dark kitchens. Eksperci twierdzą, że to przyszłość branży.

ZBALANSUJ ŻYCIE

W ciągłej pogoni za perfekcyjnym koktajlem zapominamy o tym, że prędzej czy później koktajle będziemy robić idealne, szkoda tylko że niezbalansowane będzie nasze życie prywatne. Dlaczego właściwie 100 proc. osób, które spotkałeś w ciągu tego tygodnia, to wyłącznie znajomi z pracy?

TEORIA IMPULSU W MENU BAROWYM

Sposób tworzenia menu w koktajlbarach w większości przypadków jest indywidualną kwestią wynikającą z wielu czynników, takich jak decyzja właściciela i jego wizja lokalu gastronomicznego, wcześniejsze doświadczenia barmana pracującego nad menu czy preferencje gości odwiedzających lokal.

Rekordy Uber Eats - podsumowanie z okazji czwartego roku działalności w Polsce

44 miasta i ponad 40 mln kilometrów, by dostarczyć ulubione posiłki - Uber Eats podsumował czwarty rok swej działalności w Polsce. Choć upłynął on na przystosowywaniu się do nowej rzeczywistości, coś pozostało bez zmian - cheeseburger jest wciąż najchętniej zamawianą potrawą przez Polaków.

Reklama restauracji w mediach społecznościowych

Początek roku to dobry moment na zaplanowanie budżetu marketingowego i uwzględnienie w nim wydatków, które zamierzamy przeznaczyć na reklamę lokalu. Nawet te restauracje, które w danym momencie świetnie sobie radzą, powinny antycypować potencjalny spadek liczby gości i zabiegać o ich atencję.

SMAKOWANIE SZTUKI

Zazwyczaj chodzi się tam, by zaspokoić potrzeby ducha, nie ciała. Ale coraz częściej muzea oraz galerie stają się przybytkami nie tylko kultury, ale i ciekawych, intrygujących kulinariów, które stanowią atrakcję samą w sobie.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak łączyć napoje i alkohole z jedzeniem?

Jako restaurator pewnie wiele razy myślałeś o zasadach łączenia potraw i napojów. Jak sprawić, aby odpowiednia selekcja napojów pasowała do menu? Co zrobić, by obsługa umiała zarekomendować odpowiedni napój 
do serwowanego posiłku?
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej