x

Śliwki kalifornijskie - spada znaczenie ich ceny

Kategoria: Twój biznes - oferta    10.11.2017

Według najnowszych badań spada liczba polskich konsumentów, dla których głównym kryterium zakupu suszonych śliwek jest cena. Przybywa natomiast tych, którzy przy zakupie kierują się wiedzą o zdrowotnych właściwościach tych owoców.

Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty, przykładając mniejszą uwagę
do ceny. Koszt suszonej śliwki nadal pozostaje pierwszym kryterium wyboru przy zakupie, natomiast jego znaczenie spada.


Cena nie gra roli


W badaniach przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 roku zaobserwowano spadek znaczenia ceny jako kryterium zakupowego suszonej śliwki o 3 punkty procentowe,
w porównaniu do 2014 roku. W tym samym czasie odnotowano wzrost wpływu kryterium zdrowotnego na zakup tego owocu z 17% w 2014 do 21% w 2017 roku. Ankietowani przy wyborze kierują się zatem coraz częściej walorami zdrowotnymi niż ceną. Z badań wynika także,  że respondenci częściej kupowaliby ten produkt, gdyby był bardziej dostępny w okolicznych sklepach.   


„Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla producentów zdrowej żywności. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość kupowanych produktów. Badania potwierdzają te trendy. Widać, że znaczenie ceny zaczyna spadać, a zyskuje wiedza o korzyściach płynących ze spożywania suszonych śliwek. Dla branży śliwek z Kalifornii to bardzo dobra wiadomość. Od ponad 3 lat prowadzimy kampanię informacyjną poszerzającą wiedzę konsumentów o właściwościach zdrowotnych tego owocu. Widzimy, że dla Polaków zaczyna być ona coraz bardziej istotna przy wyborze suszonych śliwek.” – komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.

* * *

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Źródło: Badanie U&A 2017, N=1000,  Rose Research dla California Prune Board
                    


Udane zbiory w Kalifornii


W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek zakończyły się w drugiej połowie września. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku. Szacowana wielkość zbiorów to 105 tys. ton. Jest to dobry rok dla branży suszonej śliwki z Kalifornii.
* * *
W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000, w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2017 metodą CAWI.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Riemerschmid z myślą o Profesjonalistach? Tak, Chef!

W ofercie Chefs Culinar znajdziemy nowość dla profesjonalistów.

“The fresh taste of the land" nowym hasłem Farm Frites

Firma Farm Frites International, będąca liderem na rynku mrożonych produktów ziemniaczanych, zmienia slogan firmowy na "The fresh taste of the land". Nową myślą przewodnią Farm Frites chce podkreślić troskę o najwyższą jakość surowca, bezpieczeństwo oferowanych produktów.

Zarządzanie gastronomią wkracza w nowy wymiar

Zarządzanie lokalem gastronomicznym, tym mikro, jak również dużym, sieciowym biznesem, często bywa bardzo uciążliwe i realizowane jest w mało przyjazny menedżerowi sposób. Norbert Redkie z Trustu zapowiada rewolucję w tym obszarze.

W KAWIE SIŁA

Jak zadbać o jakość kawy w lokalu, który nie jest specjalistyczną kawiarnią? Czy można zapewnić dobrą kawę na większą skalę i wreszcie: jakie mogą płynąć z tego wymierne korzyści? O to zapytaliśmy kilku specjalistów.

McDonald’s rozwija dowozy ze Stavą. McDelivery pojawi się w nowych miastach

Stava i sieć restauracji McDonald’s rozwijają współpracę. Kurierzy największej w Polsce franczyzowej sieci gastro-kurierskiej realizują usługę McDelivery w Głogowie, Lubinie, Łomży, Siedlcach oraz Słupsku.

Wracają szkolenia do Instytutu Kulinarnego Transgourmet

Po kilkumiesięcznej przerwie, nowoczesna przestrzeń Instytutu Kulinarnego Transgourmet znów wypełni się inspirującymi wydarzeniami dla branży HoReCa, z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa i higieny.

Inne kategorie

Akademia Horeca

Jak budować kartę napojów w restauracji typu fine dining?

Fine dining, jak sama nazwa wskazuje, polega na dostarczeniu gościom restauracji doświadczenia gastronomicznego na bardzo wysokim poziomie.
więcej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej