x

Śliwki kalifornijskie - spada znaczenie ich ceny

Kategoria: Twój biznes - oferta    10.11.2017

Według najnowszych badań spada liczba polskich konsumentów, dla których głównym kryterium zakupu suszonych śliwek jest cena. Przybywa natomiast tych, którzy przy zakupie kierują się wiedzą o zdrowotnych właściwościach tych owoców.

Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty, przykładając mniejszą uwagę
do ceny. Koszt suszonej śliwki nadal pozostaje pierwszym kryterium wyboru przy zakupie, natomiast jego znaczenie spada.


Cena nie gra roli


W badaniach przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 roku zaobserwowano spadek znaczenia ceny jako kryterium zakupowego suszonej śliwki o 3 punkty procentowe,
w porównaniu do 2014 roku. W tym samym czasie odnotowano wzrost wpływu kryterium zdrowotnego na zakup tego owocu z 17% w 2014 do 21% w 2017 roku. Ankietowani przy wyborze kierują się zatem coraz częściej walorami zdrowotnymi niż ceną. Z badań wynika także,  że respondenci częściej kupowaliby ten produkt, gdyby był bardziej dostępny w okolicznych sklepach.   


„Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla producentów zdrowej żywności. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość kupowanych produktów. Badania potwierdzają te trendy. Widać, że znaczenie ceny zaczyna spadać, a zyskuje wiedza o korzyściach płynących ze spożywania suszonych śliwek. Dla branży śliwek z Kalifornii to bardzo dobra wiadomość. Od ponad 3 lat prowadzimy kampanię informacyjną poszerzającą wiedzę konsumentów o właściwościach zdrowotnych tego owocu. Widzimy, że dla Polaków zaczyna być ona coraz bardziej istotna przy wyborze suszonych śliwek.” – komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.

* * *

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Źródło: Badanie U&A 2017, N=1000,  Rose Research dla California Prune Board
                    


Udane zbiory w Kalifornii


W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek zakończyły się w drugiej połowie września. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku. Szacowana wielkość zbiorów to 105 tys. ton. Jest to dobry rok dla branży suszonej śliwki z Kalifornii.
* * *
W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000, w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2017 metodą CAWI.

Autor tekstu: ( red. )

Zobacz także

Fanex wprowadził do sprzedaży Musztardę Rosyjską

Fanex - polski producent sosów dla branży HoReCa, wprowadził na rynek kolejny nowy produkt - Musztardę Rosyjską, która bez wątpienia jest najostrzejszą musztardą z oferty. Produkt jest już dostępny w sprzedaży hurtowej dla gastronomii oraz sieci handlowych

Platforma B2B Fanex już dostępna dla klientów

Fanex, polski producent sosów i dodatków gastronomicznych dla branży HoReCa, udostępnił klientom przeznaczoną dla nich platformę B2B. System umożliwia szybkie zakupy online pełnej gamy produktów Fanex oraz submarek Tres Amigos i Fusion Spices.

Przekąski urozmaicają ofertę i zwiększają zyski w dostawie

Proste przekąski i dodatki to doskonały sposób nie tylko by zwiększyć przychody w trakcie pandemii, ale także przyciągnąć dodatkowych klientów. Musimy jednak pamiętać o pewnych podstawowych zasadach dotyczących nie tylko sposobu dowozu.

Wracają szkolenia do Instytutu Kulinarnego Transgourmet

Po kilkumiesięcznej przerwie, nowoczesna przestrzeń Instytutu Kulinarnego Transgourmet znów wypełni się inspirującymi wydarzeniami dla branży HoReCa, z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa i higieny.

Wszystko o grillu

Maj to miesiąc, który zazwyczaj oficjalnie otwiera sezon grillowy. Jednak w tym roku grillowanie może wyglądać kompletnie inaczej. Nie znaczy to, że należy całkowicie zrezygnować z tej formy przygotowania jedzenia. Przedstawiamy kompletny przewodnik po smacznym, zdrowym i bezpiecznym grillowaniu.

Nowe, ekologiczne rozwiązania na Pol’and’Rock Festival - Tork partnerem imprezy

W tym roku największy i jeden z najbardziej ekologicznych polskich festiwali muzycznych zmienił nazwę - Przystanek Woodstock od tegorocznej edycji nazywać się będzie Pol’and’Rock Festiwal.

Inne kategorie

Podcasty

Moda na wina nowofalowe w restauracjach. Rozmowa z Piotrem Pietrasem [PODCAST]

Czym się charakteryzują wina naturalne, organiczne, biodynamiczne, wegańskie? Kto je konsumuje i jakie możliwości stwarzają te kategorie w biznesie restauracyjnym? Czy warto podążać za tym trendem? Rozmawiamy o tym z Piotrem Pietrasem, Master Sommelierem, Wicemistrzem Europy Sommelierów.
wicej

Video

Ruch to zdrowie, ale pamiętaj o bezpieczeństwie
Zespół stresu pourazowego – jak zadbać o swoją przyszłość ?
Społeczna odpowiedzialność – myśl o innych
Techniki relaksacji – jak się zregenerować?
Obniżenie nastroju – zrób nowy plan
Lęk przed utratą pracy – jak sobie z nim poradzić?
Konflikty w rodzinie – jak do nich nie dopuścić?
Kontrola – jak jej nie stracić ?
więcej